2023-07-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Förklara varför zelensky har off-shore konton i skatteparadis, och varför han förekommer i Panamapapers?
Nu har du nog utvecklat ett förvirringstillstånd, det är Putin som förekommer i dessa Panama papers, även Petro Poroshenko.
Men där finns ingen Zelensky i dessa dokument.
Så ge fan i att komma med lögner.

Solklart fall av falsk ryktesspridning detta!

Ps Panama dokumenten avslöjades väl 2016? Eller? Ds
Citera
2023-07-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ni kommer bara med luftpastejer utan substans. Faktum är att ukraina styrs av en kriminell jude. men det som är verkligt intressant med ukraina är hur maktstrukturen bakom Zelensky ser ut. Det är den maktstrukturen som är viktig på riktigt.

Kan inte du berätta hur det ser ut för putte och runt honom.
Hur transparant är maktstrukturen.
Är dom kriminella???

Kasta sten i glashus.

Den du kallar kriminell jude är ju tydligen väldigt kapabel ledare, eller vad tycker du?
Citera
2023-07-12, 23:47
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nu har du nog utvecklat ett förvirringstillstånd, det är Putin som förekommer i dessa Panama papers, även Petro Poroshenko.
Men där finns ingen Zelensky i dessa dokument.
Så ge fan i att komma med lögner.

Solklart fall av falsk ryktesspridning detta!

Ps Panama dokumenten avslöjades väl 2016? Eller? Ds

Du är en horande hjärna. Skriv inte till mig igen.

Från artikeln i guardian:

Citat:
The Pandora papers, leaked to the International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ) and shared with the Guardian as part of a global investigation however, suggest Zelenskiy is rather similar to his predecessors.

The leaked documents suggest he had – or has – a previously undisclosed stake in an offshore company, which he appears to have secretly transferred to a friend weeks before winning the presidential vote.

https://www.theguardian.com/news/2021/oct/03/revealed-anti-oligarch-ukrainian-president-offshore-connections-volodymyr-zelenskiy
Citera
2023-07-12, 23:47
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, då var Nato-mötet över och tji fick jag, hade förväntat mig mer nyheter angående F16 paketet. Det enda som har framkommit är att det är 11 länder som skall påbörja träning utav ukrainska piloter i augusti. Sen är det mera tyst..

Det positiva jag ändå försöker läsa in i detta, är att Zelensky inte har tjurat om det. Förra vecka var det lite.., men inget allvarligt. Karln håller ju på att bli utbränd, han behöver pauser, lediga helger i sitt schema, på riktigt. Kriget är nog kvar nästa måndag också (dessvärre). Så jag antar att han är iallafall någorlunda nöjd med vad som sagts när dörrarna har stängts till offentligheten.

Men det kommer ju inte att räcka med dessa F16 heller, det skulle ju vara en "mega" fjäder i hatten för Putin att förstöra dessa när de är parkerade på sina respektive flygplatser. För ett prioriterat mål kommer de att bli med sina långdistans missiler. Så det kommer att behövas mer luftvärn. Detta vet man givetvis, så antar att det kommer fler donationer utav detta.

Vilket kommer till min sista punkt : Jas

Jag är så pass cynisk att jag tror att detta är ett bidragande skäl varför Erdogan obstruerar. Putin "lockar och pockar" som bekant med en gas-hub i Turkiet. Mindre risk för ett Nato-land att sälja/donera utrustning till Ukraina. Jas som bekant kan dra iväg från vägbanor. Man kan "blanda korten" mer med dessa. Mindre statiskt.
Citera
2023-07-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina har blivit ett U land på 16 månader.
Ett av rysslands mål.

Och Ryssland har satt det som mål därför att?

Tror du att det handlar om att Ryssland vill att Ukraina ska gå med i EU så att EU får betala räkningarna eller tror du att ryssarna har satt upp det målet för att Ryssland har så gott om pengar så att allt de förstör kan de återuppbygga utan att det drabbar den ryska ekonomin?
Citera
2023-07-12, 23:52
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Kan inte du berätta hur det ser ut för putte och runt honom.
Hur transparant är maktstrukturen.
Är dom kriminella???

Kasta sten i glashus.

Den du kallar kriminell jude är ju tydligen väldigt kapabel ledare, eller vad tycker du?

Självklart är Putin och hans "krets" kriminella.

Återigen: det kokar ner till att välja det minst dåliga.

Tyvärr verkar det som att lejonparten i detta dagisforum inte förstår att zelensky är en minst lika korrupt människa som Putin. Skillnaden ligger i vilka maktstrukturer, värderingar och idéer de tjänar.

Jag för min del tar helhjärtat avstånd från jude-usa, zelensky och hans hord med ansiktstatuerade hollywoodnazister.. Bättre då att ryssarna får skapa ordning i låtsasstaten ukraina.
Citera
2023-07-12, 23:53
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Anledningen till att jude-usa levererar kluster till ukraina är att man har slut på "vanliga" artillerigranater. usa och deras vasallstater i Europa klarar inte att producera och leverera den kvantitet som krävs i utnötningskrig mot ryssen. Då blir det så här.

Absolut, väljer du att tro på det så ska jag inte hindra dig

Ändå lite kul att du använder öknamn som ''juden i kiev'' och ''jude USA'', med tanke på att husse din säger sig försöka bekämpa nazister i Ukraina. Lite roligt!
Citera
2023-07-12, 23:55
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Absolut, väljer du att tro på det så ska jag inte hindra dig

Ändå lite kul att du använder öknamn som ''juden i kiev'' och ''jude USA'', med tanke på att husse din säger sig försöka bekämpa nazister i Ukraina. Lite roligt!

Man behöver inte va "nazist" för att ogilla den organiserade judenheten. Detta är något som ni dagisbarn måste lära er.
Citera
2023-07-13, 00:00
Medlem
Citat:
Du är en horande hjärna. Skriv inte till mig igen.

Från artikeln i guardian:

https://www.theguardian.com/news/2021/oct/03/revealed-anti-oligarch-ukrainian-president-offshore-connections-volodymyr-zelenskiy
Fortfarande förvirrad ser jag 😁
Du skrev Panama papers i ditt inlägg. Gör om gör rätt
Pandora avslöjades 2021 och Panama 2016!

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2023-07-13, 00:02
Medlem
Snapcounts avatar
Ett för Frankrike :

Truppernas tacksamhet blandas med vissa frågetecken i Donetskregionen. Soldaterna frågar varför AMX10 lätta stridsvagnar - som de utbildades i Frankrike - levererades från Paris utan radioapparater.

Naturligtvis vet de hur man hjälper sig själva. De vet också att de knappast kan använda sina lätt pansarfordon ändå utan interaktion med tunga stridsvagnar.

https://www.welt.de/debatte/kommentare/article246359058/Ukraine-Krieg-in-Kiew-Die-Strassen-leer-gefegt-es-ist-apokalyptisch.html

Snålt, och vad tänker de egentligen med ?
Citera
2023-07-13, 00:04
Medlem
Citat:
Tänk dig in i situationen att du som utomstående måste välja det minst dåliga. Där är vi idag.

Ok. Och då menar du att det minst dåliga är Vladimir Putin? Som invaderat inte bara ett utan flera grannländer, är efterlyst för massvis av krigsbrott och dessutom möjligen är den mest korrupta politikern på planeten?

Du behöver inte bemöda dig att förklara hur du landar i den slutsatsen. Inte för min skull iaf.
Citera
2023-07-13, 00:05
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett för Frankrike :

Truppernas tacksamhet blandas med vissa frågetecken i Donetskregionen. Soldaterna frågar varför AMX10 lätta stridsvagnar - som de utbildades i Frankrike - levererades från Paris utan radioapparater.

Naturligtvis vet de hur man hjälper sig själva. De vet också att de knappast kan använda sina lätt pansarfordon ändå utan interaktion med tunga stridsvagnar.

https://www.welt.de/debatte/kommentare/article246359058/Ukraine-Krieg-in-Kiew-Die-Strassen-leer-gefegt-es-ist-apokalyptisch.html

Snålt, och vad tänker de egentligen med ?

Möjligtvis att fransoserna vill skydda sin utrustning vad gäller radiokommunikation från ryskt snokande. Vi ser ju en hel del rapporter om hur ryssarna (orcherna) lyckas störa ut viktiga delar av natos digitala infrastruktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in