2023-07-12, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Tänk att M kunde känna sig så hotad och rädd för en cancersjuk kvinna med dålig balans och allmäntillstånd så han måste stänga in sig i badrummet
Jag undrar vad hans kåkkompisar kommer att tycka om det? Tror definitivt det är något som måste informeras om, så dom tar hand om honom på bästa sätt. Han är ju en "vek" person som behöver "hjälp" i det dagliga livet
Ja, visst känner man oro inför hans vistelse med dom hårda grabbarna....
Det är så dumt hela hans förljugna berättelse om vad som hänt och när.
Hur J var så ostabil och ramlade omkull, men samtidigt kunde hon sparka och slå sönder hemmet...en riktig "rallyharry". Hur många gånger hänvisar han inte till att rätten ska komma och se själva på förödelsen, krossade vinglas, trasiga cyklar, dörrar, fönster osv? Dom kanske borde göra en grundligare undersökning, för att överbevisa Mikaels lögner en gång för alla?
Citera
2023-07-12, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, visst känner man oro inför hans vistelse med dom hårda grabbarna....
Det är så dumt hela hans förljugna berättelse om vad som hänt och när.
Hur J var så ostabil och ramlade omkull, men samtidigt kunde hon sparka och slå sönder hemmet...en riktig "rallyharry". Hur många gånger hänvisar han inte till att rätten ska komma och se själva på förödelsen, krossade vinglas, trasiga cyklar, dörrar, fönster osv? Dom kanske borde göra en grundligare undersökning, för att överbevisa Mikaels lögner en gång för alla?

Uppfattade honom som allt annat än trovärdig. Fanns väl inte ett enda vittne tills hans stöd heller. Den springande punkten är medicineringen, som rättsläkaren sa inte förorsakade hennes död, så varför HR ändå ansåg den som möjlig verkar suspekt. Anser dom en advokat mer kunnig än en rättsläkare, som dessutom fått stöd av ett flertal kolleger?
Citera
2023-07-12, 14:53
Avslutad
Citat:
Uppfattade honom som allt annat än trovärdig. Fanns väl inte ett enda vittne tills hans stöd heller. Den springande punkten är medicineringen, som rättsläkaren sa inte förorsakade hennes död, så varför HR ändå ansåg den som möjlig verkar suspekt. Anser dom en advokat mer kunnig än en rättsläkare, som dessutom fått stöd av ett flertal kolleger?
Ingen vittnade till Mickes fördel. Knappt så att någon vågade vittna mot honom. Man hör hur rädda vittnena är, av rädsla för vad som kan komma att hända efteråt.

Det är väldigt märkligt att hovrätten dömde som dom gjorde, jag antar att det är skillnad mot att uppleva det hela live och att lyssna på inspelade förhör.

Fanns det någon ny bevisning som åberopades i hovrätten?
Citera
2023-07-12, 15:52
Avslutad
Citat:
Ingen vittnade till Mickes fördel. Knappt så att någon vågade vittna mot honom. Man hör hur rädda vittnena är, av rädsla för vad som kan komma att hända efteråt.

Det är väldigt märkligt att hovrätten dömde som dom gjorde, jag antar att det är skillnad mot att uppleva det hela live och att lyssna på inspelade förhör.

Fanns det någon ny bevisning som åberopades i hovrätten?

Inte såvitt jag sett. Rättsläkaren står fast vid att dödsorsaken var slag mot huvudet
Citera
2023-07-12, 16:12
Avslutad
Jag blir förbannad, inte bara för Js familjs skull utan för att ett så viktigt mål kan misskötas så kapitalt. Man blir fan mörkrädd och undrar vart är vi på väg?
Citera
2023-07-12, 16:13
Avslutad
Citat:
Inte såvitt jag sett. Rättsläkaren står fast vid att dödsorsaken var slag mot huvudet

Citat:
Jag blir förbannad, inte bara för Js familjs skull utan för att ett så viktigt mål kan misskötas så kapitalt. Man blir fan mörkrädd och undrar vart är vi på väg?
Jag lurkar vidare med detta. Hölls ens några nya förhör i hovrätten?
Citera
2023-07-12, 16:57
Avslutad
Citat:
Jag lurkar vidare med detta. Hölls ens några nya förhör i hovrätten?

Inte vad jag hittat, men jag snokar också. Stör mig på grannen, feg jävel
Citera
2023-07-12, 17:00
Avslutad
Citat:
Inte vad jag hittat, men jag snokar också. Stör mig på grannen, feg jävel
Micke anmäldes av Jeanette 2019, men det ärendet lades ner. Ska se om det går att få tag i det
Citera
2023-07-12, 19:43
Avslutad
Hur fan kan en misstänkt för grovt brott lyckas skänka bort både hus och bil till sin mamma när allt skall beläggas med kvarstad för eventuellt skadestånd till målsägande? Är inte det bedrägeri?
Citera
2023-07-12, 20:08
Medlem
Citat:
Hur fan kan en misstänkt för grovt brott lyckas skänka bort både hus och bil till sin mamma när allt skall beläggas med kvarstad för eventuellt skadestånd till målsägande? Är inte det bedrägeri?

Den där mamman är nog inte helt ärlig och håller sig till sanningen.
Antingen är det hon eller hennes man som snurrat till hur det egentligen gick till när Micke ringde. Dom är inte ens överens om i vems telefon eller vem av dom som svarade.
Samt att hon gick direkt mot verkstan?
Och mitt i allt drama så hinner hon och Micke diskutera traktorn och hon få nycklar till den/grinden till hans jobb.

Står inte han på någonting längre?
Polis alternativt åklagare bör kunna svara på om det är bedrägeri.
Citera
2023-07-12, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Den där mamman är nog inte helt ärlig och håller sig till sanningen.
Antingen är det hon eller hennes man som snurrat till hur det egentligen gick till när Micke ringde. Dom är inte ens överens om i vems telefon eller vem av dom som svarade.
Samt att hon gick direkt mot verkstan?
Och mitt i allt drama så hinner hon och Micke diskutera traktorn och hon få nycklar till den/grinden till hans jobb.

Står inte han på någonting längre?
Polis alternativt åklagare bör kunna svara på om det är bedrägeri.

Hon står på bilarna och fick huset i gåva. Frågan blir om dom fått hjälp av advokaten till det? Js barn skall nog ta kontakt med sin advokat om det för dom är ju berättigad till skadestånd. Hans moral har inte höjts ens en millimeter. Morsan ger jag inget för, hon fattade direkt vad som hänt, och agerade därefter
Citera
2023-07-12, 21:28
Medlem
Citat:
Hon står på bilarna och fick huset i gåva. Frågan blir om dom fått hjälp av advokaten till det? Js barn skall nog ta kontakt med sin advokat om det för dom är ju berättigad till skadestånd. Hans moral har inte höjts ens en millimeter. Morsan ger jag inget för, hon fattade direkt vad som hänt, och agerade därefter

Han har väl suttit med fulla restriktioner så nog har advokaten hjälpt till.
Förvisso KAN dom ha fått skickat såna papper mellan sig men jag är tveksam.

Hoppas att det blir rätt nu i nästa instans.
OCH att anhöriga får hjälp att kolla hur det ligget till med hans tillgångar.

Nä nog för att man som förälder vill skydda sina barn men det finns gränser.
Mina har fått lära sig att stå för vad dom gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in