2023-07-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du menar att Ryssland inte har som mål att erövra och ta över de oblast som de har annekterat? Som Putin + co dessutom hade en stor ceremoni kring i Moskva förra året?

Nä du. Den tror vi inte på.
Några av rysslands viktigaste mål är redan uppfyllda.
Hålla ukraina ute ur nato och eu, samt skrota deras militär ich slå sönder deras ekonomin.
Citera
2023-07-12, 17:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Exakt, bra att du vet detta själv.
Det är just anledningen att Ryssland är starkare och Ukraina inte kan vinna.

Musk explains Russian advantage over Ukraine
Moscow has superior troop numbers, making it the likely winner in “a war of attrition,” the Tesla CEO has claimed
https://swentr.site/russia/579473-musk-ukraine-loose-russia/
The tesla CEO? Är det ditt orakel till källa som du vänder dig till när du ska berätta hur det kommer att gå framöver?

För övrigt argumenterar du förbannat korkat och det är befriande att se hur ex info klär av dig med välformulerade argument och källor medan du kröner dina egna korkade inlägg med ett ful smiley.
Citera
2023-07-12, 17:27
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Det är ju inte alls målen

"Demilitarisering"
"Denazifinering"
"Ukraina kan inte joina Nato"
"Skyddandet av ryssar"

Var däremot målen.
Jasså, nu är det annat ljud i skällan. För ryssar i gemen är det väl svårt (förbjudet) att medge att den erövringsbesatta Putin invaderat ukraina?

(FB) Allt fler ryska trupper vid Ukraina - hur länge dröjer det innan Ryssland går in?
(FB) Allt fler ryska trupper vid Ukraina - hur länge dröjer det innan Ryssland går in?
Senast redigerad av Taggad 2023-07-12 kl. 17:32.
Citera
2023-07-12, 17:28
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ok intressant.
Hur kommer du fram till detta ?

I min värld vapen som ställer till det för civila ska inte användas.

Substridsdelar som Dual-purpose Improved Conventional Munition tycker jag framförallt är effektivt emot mobilt artilleri och deras besättningar därav denna kampanj emot dem eftersom ryssrans ända styrka är deras artilleri.

Yxor och machetes ställde till det i Rwanda.
Minor och klusterbomber/ substridsdelar verkar avskräckande på aktörer som Ryssland och Kina och ptjaa varför inte Turkiet?
Väst har sänkt sin deterence genom att gå med på den här galenskapen.
Citera
2023-07-12, 17:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Några av rysslands viktigaste mål är redan uppfyllda.
Hålla ukraina ute ur nato och eu, samt skrota deras militär ich slå sönder deras ekonomin.
Slå sönder ekonomin kan vi hålla med om även om det är ett märkligt mål som inte hjälper Ryssland något men det kanske är sadistisk nöje åt orch-pöbeln hemma?
Sen verkar man ha plundrat landet på vitvaror och toaletter så det kanske ger en kort boost där antalet utedass minskar någon procent.

Men skrota deras militär? Snarare deras egen där det finns fotobevis på enorma mängder förstört material medan Ukraina fått tillgång till mycket överlägsna vapen från väst.

Sen kommer man att hålla Ukraina (det var väl ett broderland innan?) borta från Ryssland i all evighet kanske precis som Europa. Ryssland har under oöverskådelig tid sabbat sina relationer med väst men i den brända rysshjärnan är det säkert en bonusvinst.

Grattis. Hoppas ni känner er nöjda med allt lidande ni orsakat och att folk ser på er som pestsmittade.
Var det värt det?
Citera
2023-07-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Larry Johnson- Cia
Col Anthony Shaffer- Military intelligence
Alastair Crooke- MI6
Lt. Col Daniel
Ray McGovern- Cia

uff. sexualförbrytare, 70+ pensionärer, och avlönade rysstroll hos RT….

antar att alla dina varningslampor lyser rött…..
Citera
2023-07-12, 17:33
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Så om jag kollar in din posthistorik så har du tidigare kraftigt fördömt Ryssland när dom började använde clustervapen mot civila?

Nej det lär du inte hitta.
Men om du går bak i min historik så ber jag om filmer om just klusterbomber.
För än har jag inte sett något som tyder på det
Citera
2023-07-12, 17:36
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Konstigt då att de vill joina Nato desperat och kräver vapen varenda dag från väst?

Behöver vapen för att utrota löss, inget konstigt med det.
Citera
2023-07-12, 17:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Så om jag kollar in din posthistorik så har du tidigare kraftigt fördömt Ryssland när dom började använde clustervapen mot civila?
Citat:
Nej det lär du inte hitta.
Men om du går bak i min historik så ber jag om filmer om just klusterbomber.
För än har jag inte sett något som tyder på det

Jo. Det har du visst sett. Du får fått länkar flera gånger. Men du låtsas att du inte har sett dem.

Så nu postar jag igen:

#1 : https://abcnews.go.com/WNT/video/cluster-bombs-reportedly-attack-kharkiv-ukraine-84069259
#2 : https://news.sky.com/video/ukraine-crisis-cluster-munition-dropped-on-buildings-in-kharkiv-12554043
#3 : https://www.hrw.org/video-photos/video/2022/03/04/cluster-munitions-hit-residential-neighborhoods-kharkiv
#4 : https://www.independent.co.uk/news/world/ukraine-putin-cluster-bombs-child-civilians-preschool-b2025044.html
Citera
2023-07-12, 17:40
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ok intressant.
Hur kommer du fram till detta ?

I min värld vapen som ställer till det för civila ska inte användas.
Hur kommer du fram till att inte klusterbomber ska användas för att skydda civila från ryssar?
Citera
2023-07-12, 17:43
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hur kommer du fram till att inte klustervapen ska användas för att skydda civila från ryssar?

Om du vore det minsta påläst som du ifs oftas aldrig är i dessa frågor så hade du vetat att 10-20 % av dessa klusterbomber inte exploderar.
Utan dessa blir liggandes som i sin tur kommer vara livsfarligt för Ukrainska civilbefolkningen
Citera
2023-07-12, 17:45
Medlem
Citat:
Är lite nyfiken.
Hur många stridbara soldater har Ukraina idag tror ni ?
Och hur många har ryssland ?

Och vad är anledningen att ingen av sidorna har flyg herravälde ?

Inget vet exakt men jag "tror" Ukraina har ungefär 700.000 soldatepr, det är nog maximalt vad dom kan hålla, dom utbildar fler hela tiden men so vi förstår förlorar man också hela tiden soldater.

Jag tror att 200.000 av dessa är goda stridande förband som kan sättas in. Ukraina har också en stor reserv.

Ryssland, jag "uppskattar" att man har runt 500.000 inklusive reserver. Ryssland tvingas hushålla sämre med reserverna och kan inte rotera i den utsträckning som borde krävas. Även här tror jag att 200.000 är bättre kvalité men dom slits ut väldigt snabbt och Ryssland går sakta mot en förlust.

Men jag är ingen Paasikivi... ....jag försöker bara skapa mig en bild av all information som finns och inte finns.

Bristen på flygherravälde beror nog på att luftvärnet slår ut för mycket. Ryssland går inte nära fronten utan sänder glidbomber på säkerhetsavstånd och Ukraina har helt enkelt för få flygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in