2023-07-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Jo en missil som står i Ukraina mot Ryssland kommer såklart korta tiden om samma missil var placerad i Spanien.

Om du byter ut Spanien mot Estland vad är då vinningen/förlusten?
Citera
2023-07-12, 17:07
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Att Ryssland deporterat de ukrainare som bodde på Krim och tagit över deras hus och mark, betyder inte att Ryssland har rätt till området. Har du fortfarande svårt att förstå?

Typiskt rysk strategi att genom folkförflyttningar ta över och russifiera regioner de annekterat. Ryssar lockas att flytta dit med billiga bostäder och andra förmåner. En del tvingas mer eller mindre med tvång att flytta till de nyryska områdena medan ursprungsbefolkningen fördrivs, skräms iväg och mördas. De gjorde detsamma i Karelen, Krim, Sydossetien och Abchazien mm.
Citera
2023-07-12, 17:09
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Si vis pacem, para bellum

Väst skulle aldrig ha fallit för ryssarnas samarbetes partner de vänsterintellektuella i fredsrörelsen.
Att avstå från kluster vapen och minor är vansinnigt och det är dags att riva upp dessa avtal.

Ok intressant.
Hur kommer du fram till detta ?

I min värld vapen som ställer till det för civila ska inte användas.
Citera
2023-07-12, 17:10
Medlem
leachs avatar
Peskov lipar vidare.

The #G7 countries, by providing security guarantees to #Ukraine, are "encroaching on the security of Russian Federation" and this "leads to very, very negative consequences", #Peskov said.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1679093641942278146
Citera
2023-07-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Då kanske du skulle referera till dem istället. Törs vi hoppas på nåt från McGregor?

Edit: halv felpost, det var ju inte du som började dilla om Musk, my bad....

Larry Johnson- Cia
Col Anthony Shaffer- Military intelligence
Alastair Crooke- MI6
Lt. Col Daniel
Ray McGovern- Cia
Citera
2023-07-12, 17:11
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Typiskt rysk strategi att genom folkförflyttningar ta över och russifiera regioner de annekterat. Ryssar lockas att flytta dit med billiga bostäder och andra förmåner. En del tvingas mer eller mindre med tvång att flytta till de nyryska områdena medan ursprungsbefolkningen fördrivs, skräms iväg och mördas. De gjorde detsamma i Karelen, Krim, Sydossetien och Abchazien mm.
För att inte nämna Kaliningrad.
Uråldrig Preussisk historia och befolkning.
Alla deporterades och ersattes med ryssar.
Citera
2023-07-12, 17:12
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Är lite nyfiken.
Hur många stridbara soldater har Ukraina idag tror ni ?
Och hur många har ryssland ?

Och vad är anledningen att ingen av sidorna har flyg herravälde ?
Citera
2023-07-12, 17:13
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Då kan jag glädja dig med att du får din fred när rysspacket fått sitt arsle utsparkat ur Ukraina. Och då blir du ju nöjd och glad.
Men du kanske menar att du vill ha fred NU och att Ryssland ska få behålla landområden dom stulit?

Ja absolut vill jag ha fred i skrivande stund.
Jag är av uppfattningen att ryssen kommer backa ur Ukraina med vissa krav givetvis.
Citera
2023-07-12, 17:14
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
I min värld vapen som ställer till det för civila ska inte användas.

Så om jag kollar in din posthistorik så har du tidigare kraftigt fördömt Ryssland när dom började använde clustervapen mot civila?
Citera
2023-07-12, 17:15
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ja på pappret i teorin är det säkert så, de får ju vapen av 50 länder och träning men eftersom de hela tiden skjuts sönder och skjuter slut på ammunition så kommer det inte utgöra något hot, speciellt inte då väst till slut inte skicka mer vapen till dom.
Väst kommer att dra ner på leveranserna till Ukraina när siste ryzzen är ute ur Ukraina, tills dess ökar Väst bara på.
Citera
2023-07-12, 17:16
Medlem
Citat:
Jo en missil som står i Ukraina mot Ryssland kommer såklart korta tiden om samma missil var placerad i Spanien.

Vilken typ av missiler tänker du dig är viktiga att stå vid gränsen i just Ukraina?
Vilken sorts missiler skulle inte kunna avfyras från Baltikum eller Finland istället?
Citera
2023-07-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Larry Johnson- Cia
Col Anthony Shaffer- Military intelligence
Alastair Crooke- MI6
Lt. Col Daniel
Ray McGovern- Cia

Bättre så, utan att ha kikat närmare på saken

Analysen i sig är det ju inget konstigt med, iaf inte om den gjordes under första halvåret av kriget. I dagsläget är det lite annorlunda vill jag påstå. Jag vände mig mest emot att man refererade till Elon Musk som nån sorts auktoritet på området.
Senast redigerad av Sidlinjen18 2023-07-12 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in