2023-07-12, 12:45
Medlem
Utrensningen av ryska generaler har börjat.

https://charter97.org/en/news/2023/7/12/555533/

Citat:
Shoigu inleder utrensning av skyldiga generaler.
En källa nära den ryska säkerhetsstyrkans telegramkanal VChK-OGPU sa att en hel våning i domstolsbyggnaden i Odintsovo har avsatts för en särskild isoleringssektor för skyldiga generaler som är obekvämt för chefen för det ryska försvarsministeriet, Sergey Shoigu
Citera
2023-07-12, 12:51
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hur fasen kan man ens påstå att det skulle vara att ta parti för någon part för att man rekommenderar en brittiskt dokumentär om Putins väg till makten. Dock håller jag med om att det gick utanför trådens kärna som är kriget. Där jag inte är neutral utan håller givetvis på försvararen Ukraina. Dock är det viktigt att försöka granska fakta objektivt vilket alltid är svårt i krig.

Jag skulle tro att objektivitet och krig inte passar samman. Men nåja, kanske jag överreagerade.
Citera
2023-07-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Siffran 26000 stupade på en månad är ju naturligtvis en siffra som grundar sig på den lögnaktiga rapporteringen som även vissa ryska TV-kommentatorer har angripit. Det är ju precis sådan här lögnaktig rapportering som ger fler medaljer på bröstet men förstör HBTQ-stormakten.

Ja jag tror inte alls att Putin styr. Han är en sorts galjonsfigur som får hållas ett tag till och sedan är jag inte optimistisk om att det framträder en ny Gorbatjov utan det blir en reinkarnation av (S)talin som undviker Toblerone-skandaler.
Nej inte bara stupade utan även skadade, om du tyckte 500 var mycket vad tycker du om 26000?
Citera
2023-07-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu har det gått över en månad på offensiven och kartan har inte ändrat sig någonstans

Det blev inte bra. Det blir inte bra men en så dålig offensiv

Vet inte varför ni proryzzar är så oroliga för Ukrainas offensiv???

Jämfört med ryzzfans SO så går det som på räls!
Vad har putte uppnått hittills?
Nato expansion ✅
Enat Europa ✅
Demografisk katastrof ✅
Ekonomin i botten ✅

Ha lite tålamod vapensystem fortsätter komma in snart kommer Ukraina vara kompletta.
Citera
2023-07-12, 12:56
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Utrensningen av ryska generaler har börjat.

https://charter97.org/en/news/2023/7/12/555533/

Påminner mycket om hösten 1944 i Tyskland då den paranoide diktatorn rensade ut 5000 man ur alla ranker ur armén efter det misslyckade 20 juli attentatet. Bra, då vet vi att bögfederationens sammanbrott rycker närmare.
Citera
2023-07-12, 12:57
Avstängd
smaug20017s avatar
110 mekaniserade brigaden rensar ut uralier. 5 döda och 13 tillfångatagna uralnegrer. Jag hade kastrerat dem och sedan hängt dem..

Musiken är från Rammstein - Deutschland

https://twitter.com/Vitaliy70341751/status/1676706442735149058
Citera
2023-07-12, 12:58
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här möter en av Putins sämre dubbelgångare småflickor i södra Ryssland:
https://www.standard.co.uk/news/world/vladimir-putin-body-double-meet-greet-russia-photos-kiss-crowds-b1091043.html

Det måste ju vara samma individ som "drunk Putin"

https://www.youtube.com/watch?v=diNKI2-OTXU
Citera
2023-07-12, 13:03
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag är inte för Rysslands invasion överhuvudtaget. Jag diskuterar omständigheter, historia, orsaker och verkan som emotionellt störda individer inte kan ta åt sig.

Historiskt, diplomatiskt och strategiskt var det oundvikligt. Mänskligt är det självklart helt förkastligt. Men det är väl sällan något land, i någon konflikt, någonsin, som brytt sig om civila?

Det är rätt intressant att personer som ojar sig över påstådda övergrepp av Ukraina/NATO förhåller sig helt kallsinniga till verifierade övergrepp av Ryssland som att det bara är en oundviklig konsekvens av krig.

Tyvärr rimmar det rätt illa med neutralitet att snöa in sig på upplevda fel och brister hos en stridande part, men inte lägga mycket fokus all på den andre partens övergrepp.
Det hade varit illa nog om parterna varit lika dåliga kålsupare båda två, men blir ännu värre att fokusera på offret när det finns uppenbar angripare.

För övrigt drar jag mig till minnes vissa nazisters uttalanden om förintelsen där de beskrev det som kanske förkastligt ur mänsklig synvinkel, men en slutgiltig lösning dessvärre oundvikligt i ett historiskt och existentiellt avseende.
Citera
2023-07-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Finns det någon body- double???
Kollat lite info om det och jag tycker inte det finns något som bevisar att så är fallet.

Om det är bekräftat (ej FB eller sensationsjournalistik) av någon aktör av tyngd.
Jodå, indicier har funnits länge. Skillnader i längd och vikt som är oförklarligt annars, men faktum är att i våras var den ”riktiga” Putin i ett säkerhetsmöte som drog över tiden och utspelade sig samtidigt som ”Putin” var med på nåt socialt jippo som en invigning. Tror det var nära den där summiten i St.Petersburg.
Citera
2023-07-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här möter en av Putins sämre dubbelgångare småflickor i södra Ryssland:
https://www.standard.co.uk/news/world/vladimir-putin-body-double-meet-greet-russia-photos-kiss-crowds-b1091043.html

Jo jag har sett många dylika uppslag men finns det någon av tyngd som bekräftar det.
Biometri eller underrättelsetjänst etc.
Finns fixa mått som inte förändras. Men mediciner kan ändra anletsdrag rejält, lika med skakningar etc.

Skulle gärna se något rejälare bevis på dubbletter.
Har hittills inte fått något som övertygar mig.
Citera
2023-07-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Du är rolig du Du har dessutom en övertro till ryska systems tillförlitlighet samt funktion .

Det har dock avhandlats ett flertal gånger i tråden. Du kan förslagsvis söka på termiska sikten i trådens sökfunktion

Tillför gärna fakta och relevant information. Annars räcker det med att du tittar in i tråden ibland och ropar " heja Ryssland " din funktion som desinformatör kommer genast att öka med flera hundra procent med denna enkla åtgärd
IR står för infraröd.
Värme avger infraröd strålning som ger en bild i mörker av ex en kropp, detta ljus kan sen omvandlas till valfri färg ex vit.
Ir sikte, värmesikte, mörkersikte.
Allt är samma sak.
Se där, så lärde du dig nåt nytt igen. Termiskt sikte kunde du ju redan..duktigt.
Citera
2023-07-12, 13:10
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Sedan senaste månaden har ukraina samtidigt förlorat 26000 soldater
"To sum up some results, what did they achieve for this widely promoted and announced, as they called it, strategic counteroffensive. As a result, what have they got approaching the NATO summit? Since June 4, the enemy's losses have amounted to more than 26,000 military and 3,000 units of various weapons," Defense Minister stressed.
https://sputnikglobe.com/20230711/ukraine-lost-26000-troops-and-3000-arms-since-start-of-counteroffensive--shoigu--1111814809.html

Verkar vara Stalin som styr i Ukraina.

Det är ju kanon.
Då slåss ryssen mot, inga alls och dessa har som vapen, stenar och pinnar.
Ändå har man så otroligt svårt att gå framåt?
Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in