Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Antar att ditt svar här gäller mitt första inlägg till dig idag (en timme tidigare).
Att något hänt på Nöjet den sena tiden råder det inga tvivel om eftersom TT skrev detta i sitt sms till AW.
Vem/vilka som börjat med tjafset mellan dessa ungdomar står i stjärnorna eftersom en inte kan försvara sig längre.
Kanske missuppfattade/blandade ihop inläggen.
Jag misstror tjejernas beskrivning om att Tove skulle ha överöst/slag som hamrats över Johanna, knytnävslag i ansiktet/huvudet (eller vad nu Johanna har skrivit till vänner och sagt i förhör).
En (eller fler, minns ej nu) polis har ju sagt att han absolut hade reagerat på annat sätt om det hade pratas om slag mot huvudet. Nu verkade ju tjejerna inte så upprörda, inga skador syntes, så man tyckte att Johanna kunde göra anmälan efteråt.
Med tanke på hur många som varit på Nöjet denna kväll, att det var vid stängning, ser jag det som väldig anmärkningsvärt att ingen sett dessa slag som Johanna beskriver. Iaf på det viset som hon beskriver det.
Tove beskriver ju till Albin att hon sagt något och att Johanna slår, vilket hon också säger till vakten, som bedömer det som att "ord står mot ord".
Något har hänt, men inte tror jag på misshandle i dignitet att polisanmäla.
Något enda vittne borde ha sett detta. Och B*enny som Johanna påstår sk ha sett händelsen, borde trots fylla minnas.
Men eftersom Johanna har skapat minst två ytterligare fabricerade vittnen till händelsen, så misstror jag henne skarpt.
Ingen av de vittnen som Johanna dragit upp, kan bekräfta hennes version. Tvärtom säger de att det som Johanna säger inte stämmer.
Min övertyglese är att Tove kan ha sagt det där olämpliga, och att det är Johanna som knuffar till /slår Tove. Möjligt att Tove fäktar med armarna (ett vittne berättar om att han noterat något med armar, men inget bråk som han sett) i samband med knuffen. kanske för att parera balansen, kanske för att hon ramlar (om hon gör det?).
Jag tror inte på knytnävsslag, eller att Tove hamrade slag över Johannas huvud.