Citat:
Jag hoppas att ida har haft någon av sina släktingar boende hos sig under tiden Arvid flydde till Arvidsjaur. Med en nyss snittad buk måste varje lyft vara olämpligt och smärtsamt. Att handla, lyfta i och ur barnvagnen, ta allt med bäbisen själv medan hon förlorat stora mängder blod och säkert har järnbrist. Ingen riktig man lämnar sin kvinna och nyfödda barn för att ta selfies på fjället.
Jag tror inte att Ida kommer att vara i trans så länge till.
Jag tror inte att Ida kommer att vara i trans så länge till.
Man kan ju hoppas men jag vet ett skräckexempel på par med liknande dynamik som varit tillsammans i 20 år, gifta också med barn. Kvinnan i förhållandet är högutbildad och högpresterande (mannen är också högutbildad men inte högpresterande) och hon verkar vara stark, tuff och intelligent på andra sätt men inför sin man är hon helt blind.
Hon pratar om honom som en jämställd, modern man, men det är han som har sovmorgon hela helgerna, hon som ensam städar hela huset och tar allt ansvar för barnen (plus att hon jobbar heltid), han som har tusen kvinnliga ”vänner” han träffar på tu man hand och flirtar med alla hennes väninnor osv. Hon har självklart inga manliga vänner, det är helt otänkbart. Osv. I detta fallet vet jag att hon har extremt dålig självkänsla på insidan (märks inte utåt professionellt eller när man pratar med henne direkt för hon är extrovert och trevlig och minglar lätt på fester och event). Hon tror att hon ska vara tacksam att han vill ha henne, hon har t.o.m. sagt exakt det flera ggr. Hon tror även att hennes man är extremt attraktiv och det är han verkligen inte, varken fysiskt eller med sin personlighet. (Däremot är hon själv ovanligt söt men det förstår hon inte heller) Känner igen det i Idas extrema idealisering av Arvid. ”Berra” eller vad han heter sa det bra i den där intervjun jag bara såg halva av pga bristen på följdfrågor och för fjäskig stämning; att hon gick in i programmet som en som bara bestämt sig för husköp, och mäklaren hade kunnat säga att ”det är mögel här, yadayadayada” men hon hade ändå ropat ”Jag tar det!” med entusiasm. Tyvärr tror jag att när det är så extremt så är det ett personlighetsdrag som satt sig av någon anledning och inget dessa människor bara vaknar ifrån för att det logiskt sett och för alla andra är helt otänkbart. Då hade hon nog inte betett sig ”som i trans” genom hela programmet.
Det värsta är att hon haft en psykolog som följt henne, castat henne med denne man och sett hennes ”trans” och allt som kommit fram och ändå inte dragit i handbromsen, inte sagt till henne att sätta gränser och jobba med sin idealisering av honom, nej, tvärtom har hon uppmuntrat det och gasat istället för att bromsa i deras ”terapi”, kallat det ”romantiskt” (! Feministiskt va?!) och lagt ut memes med texten ”tips från coachen, skaffa dig en man som tittar på dig som Arvid tittad på Ida”.
Som lämnar dig nysnittad ensam med er förstfödda och har för vana att nämna i förbifarten att han lika gärna hade kunnat vara tillsammans med andra kvinnor.

. Jag mår illa av att ens diskutera detta då det nu rör en ny liten människa också och mår illa av deras jävla utnyttjande av barnet på instagram och intervjuer och försöket att bli kändisar som familj. Helt fel i tiden guys! Sharenting fördöms av barnpsykologer och är inte coolt, sen faktiskt ett antal år tillbaka.