2023-07-07, 00:26
Medlem
Undringar: Det ser minsann ut som om Arvid flytt familjelivet upp till Arvidsjaur! Det syns ett gäng militärer i förgrunden på slutet så han kanske var på nån övning. Jag undrar hur mycket de skrattar och skämtar om honom bakom hans rygg efter programmet…
https://www.instagram.com/p/CuXSv5wABih/
Citera
2023-07-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ah jag tänkte inte på just det men såg ju inte klart den intervjun heller. Men Ida och Arvid har sagt vid andra tillfällen att dom klippt ihop helt fel under parhelgen så att det ser ut som att Ida går iväg och shottar ensam när hon egentligen reste sig för att gå och lägga sig. Ida har också förklarat att det där med Kerstin bara är ett skämt sedan en korvgubbe kallade henne Kerstin en gång. ”Hörru Kerstin ska du ta och bestämma dig för vilken korv du vill ha?” Typ.

Håller med annars, hon såg ju arg och irriterad ut men väljer ändå att bara ”möjliggöra” för honom. Tänkte du på när Arvid sa att han hade kunnat matchas med Lina också och att han och Lina hade hittat varandra på natten (när Ida gått och lagt sig..?) och typ gråtit och kramats..? Vet att jag sett någon bild på Twitter typ också att Lina och Arvid satt och höll på varandras lår under återträffs-avsnittet…

JAAA omg glömde bort det, tyckte det var så sjukt konstiiiiiiiiigt, varför är han så? Man kände verkligen stämningen som uppstod i rummet när han sa det. Helt ärligt fattar jag inte varför det är så viktigt för honom att ”säga som det är” hela tiden. Hade tyckt att det varit jobbigt om jag precis sagt att jag var i trans över hur mycket jag tyckte om min partner från start, medan han sitter och säger att han kunde ha matchats med någon annan med. Facking galen
Citera
2023-07-07, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sibbing
JAAA omg glömde bort det, tyckte det var så sjukt konstiiiiiiiiigt, varför är han så? Man kände verkligen stämningen som uppstod i rummet när han sa det. Helt ärligt fattar jag inte varför det är så viktigt för honom att ”säga som det är” hela tiden. Hade tyckt att det varit jobbigt om jag precis sagt att jag var i trans över hur mycket jag tyckte om min partner från start, medan han sitter och säger att han kunde ha matchats med någon annan med. Facking galen

Dessutom till om/bredvid sin kvinna som fött barn för vad var det, en vecka sen, och alltså har extra mycket hormoner i kroppen samt antagligen är helt medtagen mentalt av omställningen, förlossningen osv. Han sa ju även ”hade jag sett dig/henne ute så hade jag ju aldrig gått fram till dig” eller nåt på återträffen, när hon var höggravid.
Citera
2023-07-07, 20:12
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Undringar: Det ser minsann ut som om Arvid flytt familjelivet upp till Arvidsjaur! Det syns ett gäng militärer i förgrunden på slutet så han kanske var på nån övning. Jag undrar hur mycket de skrattar och skämtar om honom bakom hans rygg efter programmet…
https://www.instagram.com/p/CuXSv5wABih/
Exakt detta har jag sagt flera gånger i tråden. Arvid kommer aldrig klara att leva ett stillsamt familjeliv. Han är livrädd för den grå vardagen. Ida kommer få dra hela lasset där hemma i den grå vardagen, Arvid kommer bara plocka ut det bästa. Vilken man lämnar sin nyförlösta fru (som dessutom förlöstes med kejsarsnitt) för att jobba långt hemifrån i flera dagar. Barnet är inte ens en månad ännu.
Citera
2023-07-07, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Exakt detta har jag sagt flera gånger i tråden. Arvid kommer aldrig klara att leva ett stillsamt familjeliv. Han är livrädd för den grå vardagen. Ida kommer få dra hela lasset där hemma i den grå vardagen, Arvid kommer bara plocka ut det bästa. Vilken man lämnar sin nyförlösta fru (som dessutom förlöstes med kejsarsnitt) för att jobba långt hemifrån i flera dagar. Barnet är inte ens en månad ännu.

Inte ok nånstans. Hur kan han ens vilja det för sin egen skull när han precis blivit pappa för första gången?! Mycket snack om krav för att bli mamma till hans barn men man önskar ju för mamman och barnets skull att det funnits krav på pappan till hennes barn. Och jo det är visst okej att vi kommenterar det när dom gjort hela familjen till influencers för vem som helst att uppmärksamma, dom väljer att göra sig till offentliga personer.
Citera
2023-07-07, 23:05
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Inte ok nånstans. Hur kan han ens vilja det för sin egen skull när han precis blivit pappa för första gången?! Mycket snack om krav för att bli mamma till hans barn men man önskar ju för mamman och barnets skull att det funnits krav på pappan till hennes barn. Och jo det är visst okej att vi kommenterar det när dom gjort hela familjen till influencers för vem som helst att uppmärksamma, dom väljer att göra sig till offentliga personer.
Självklart är det vår fulla rätt att kommentera, vi betalar ett jävla pris för SVT varenda år… Arvid vill ju stå i centrum och nu får han även baksidan av sitt d-kändisskap. Man visste ju bara att arvid inte skulle palla att vara pappa en längre stund. Undra om Ida undrar vad hon gett sig in på. Hormonerna sprutar i kapp med mjölken och garanterat tårarna. Det är enormt tufft att ta hand om en nyfödd själv och som snittad är det ännu värre. Kompisens fru snittades med första barnet och hon kunde inte gå riktigt på 2 månader.
Citera
2023-07-07, 23:13
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Har sett fem avsnitt, inte följt tråden, måste bara flika in vad svårt jag har för August ”fru”

Usch, jävla skräckexempel till kvinna att sitta och älta nån öppning av en dörr eller kliva över ett snöre. Sa jag usch?
Ja Carro är den värsta människan som medverkat i GVFÖ enligt mig. Hon verkar vara fruktansvärd på alla sätt. Har inte sett en enda god sida hos henne. Tom när hon skrattar stör det mig något enormt. Ser ut som en häst med illgula tänder och skrattet känns inte äkta. Får rysningar av henne. Hon är den sista kvinnan jag hade velat se min son med. Augusts familj borde pusta ut djupt att de slapp undan att ha henne i familjen. Ingen familjemiddag eller tillställning hade någonsin blivit rolig eller avslappnad med en så hysterisk människa. Nåde den som begår ett pyttelitet misstag. Det skall ältas till dödagar. Hela familjen hade fått gå i terapi för att stå ut. Att inte August är traumatiserad av det äktenskapet är ju ett under.
Senast redigerad av Tervull 2023-07-07 kl. 23:24.
Citera
2023-07-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Det var skumt. Min man fick vara hemma drygt två månader efter jag gjort snitt. Hade kanske klarat det själv lite tidigare men man kan ju verkligen inte röra sig normalt. Första månaden definitivt inte. Väldigt taskigt att åka iväg då. Det är inte okej.
Citera
2023-07-08, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det var skumt. Min man fick vara hemma drygt två månader efter jag gjort snitt. Hade kanske klarat det själv lite tidigare men man kan ju verkligen inte röra sig normalt. Första månaden definitivt inte. Väldigt taskigt att åka iväg då. Det är inte okej.

Jag hoppas att ida har haft någon av sina släktingar boende hos sig under tiden Arvid flydde till Arvidsjaur. Med en nyss snittad buk måste varje lyft vara olämpligt och smärtsamt. Att handla, lyfta i och ur barnvagnen, ta allt med bäbisen själv medan hon förlorat stora mängder blod och säkert har järnbrist. Ingen riktig man lämnar sin kvinna och nyfödda barn för att ta selfies på fjället.

Jag tror inte att Ida kommer att vara i trans så länge till.
Citera
2023-07-08, 04:01
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag hoppas att ida har haft någon av sina släktingar boende hos sig under tiden Arvid flydde till Arvidsjaur. Med en nyss snittad buk måste varje lyft vara olämpligt och smärtsamt. Att handla, lyfta i och ur barnvagnen, ta allt med bäbisen själv medan hon förlorat stora mängder blod och säkert har järnbrist. Ingen riktig man lämnar sin kvinna och nyfödda barn för att ta selfies på fjället.

Jag tror inte att Ida kommer att vara i trans så länge till.

Bäst att hon skiljer sig så hon blir lika lycklig som Flashback-kvinnorna.
Citera
2023-07-08, 06:05
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Men han JOBBAR ju för fan, tror du han har något val?
Citera
2023-07-08, 06:43
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men han JOBBAR ju för fan, tror du han har något val?
Självklart har han ett val. Hans fru har blivit snittad för mindre än en månad sedan. De är nyblivna föräldrar för första gången. Han kan begära att få arbeta nära hemmet och slippa åka iväg under dessa omständigheter, det är en rättighet man har. Alternativ två är att Ida blir sjukskriven och Arvid tar ut föräldradagar för att stötta sin fru och för att vara nära sitt barn. Men Arvid väljer givetvis att jobba borta från familjen i Lappland, den grå vardagen kom nog i kapp honom så fort bebisen kom ut. Han vill så gärna bli folkkär men hans beteende rakt igenom är bara så dåligt, inte mycket som är bra där inte. Men att du som försvarar honom genom allt och inte tycker att något han gör är fel skulle förstå detta är ju för mycket begärt såklart.
Senast redigerad av Tervull 2023-07-08 kl. 06:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in