2023-07-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Västlig arme? Haha. Det är ingen arme. Men jo, har gjort lumpen. västs armeer, förutom i Öst, är en freakshow. Jodå, har en släkting som genomfört och tjänstgör i ett av de tuffaste förbanden i världen.

Vem är den arme i väst menar du? Det finns ju många, men du verkar ju väldigt specifik i svaret.

Eller ska jag förstå det som att det inte finns några arméer i väst? Du skämtar aprillo Ivan.
Citera
2023-07-11, 22:58
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det är kyiv independent som skriver dock.

Du har inte hört att man skickar mera?
Citera
2023-07-11, 23:01
Medlem
Citat:
Finns förmodligen inte mycket kvar av någonting. Så du är för utrotningen av ett helt folk? Antar att du är en beundrare av Förintelsen då?

Så härligt att se din sanna natur krypa fram. Utrota ett helt folkslag, dom är alla likadana och tycker likadant ändå....oh..wait...det påminner om...

Jävla dåre.

Nu var det ju du som skrev om befolkningsminskning. Personligen kan jag gott leva utan oprovocerade invasioner av grannländer. Du verkar ju dock förorda dom...och som man sår får man skörda.
Citera
2023-07-11, 23:01
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Nu kommer jag bli grillad. Men ryssland ser ut att ha ganska stabil förmåga att producera vapen.

https://www.bitchute.com/video/gYhnWytKoMBZ/

https://www.bitchute.com/search/?query=shoigu%20&kind=video

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/

Oj vilken fart det är på produktionen, två-tre personer står och skruvar på en helikopter, i den takten så blir den väl färdig om 10 år eller nåt.
Dom där skalen har stått där länge, dom har inte delarna som behövs för att dom skall kunna gå och sen var det lite klipp från när dom lagar gamla fordon.
Bara babushkor och du som inte ser att den industrin är död.

Visa något klipp när truckar kör kors och tvärs och det står mängder av folk vid varje station och monterar som det ser ut i en industri under produktion istället?
Citera
2023-07-11, 23:02
Medlem
Citat:
Jag är inte för Rysslands invasion överhuvudtaget. Jag diskuterar omständigheter, historia, orsaker och verkan som emotionellt störda individer inte kan ta åt sig.

Historiskt, diplomatiskt och strategiskt var det oundvikligt. Mänskligt är det självklart helt förkastligt. Men det är väl sällan något land, i någon konflikt, någonsin, som brytt sig om civila?

Tycker man något är förkastligt rent mänskligt brukar inte den första reaktionen vara att attackera de som hjälper den utsatte.

Givetvis var det oundvikligt att ryssarna skulle attackera, då Ukraina knappt fick någon hjälp, ens efter invasionens början, 2014.

Det finns grader i helvetet, så jo, det finns länder som brytt sig om civila i betydligt högre grad än horderna från öst.
Citera
2023-07-11, 23:02
Medlem
Citat:
Så väst använder inte propaganda, utan lögner. Gotcha, tack för du klargjorde.

Du får nog lära dig svenska och sedan träna på läskunskapen.
Citera
2023-07-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Du är dum i huvudet. USA förlorar pengar på att donera vapen till Ukraina.
Gör dom? De lendleasar ju mest gammalt skrot. Som Ukraina i längden får betala dyrt för i människoliv,mark oc naturtillgångar m.m.
Citera
2023-07-11, 23:08
Medlem
Citat:
Det som driver mig är fascination av dumhet. Av hur enkelt det är att hjärntvätta människor. Att få de att bortse ifrån logik, fakta och sunt förnuft och elda på de emotionellt.

Nej, det är inte normalt att emotionellt engagera sig i saker som inte påverkar dig eller dina nära. Jo, om man är narcissist och tror att allt kretsar kring en själv och egna åsikter. Ett annat ord är naivt, om man tror att de 100 kronorna du skänker till välgörande ändamål varje månad oavkortat går dit (om de ens gör det). Pengar styr.

Jag står fast vid att män i väst är mer feminina nu än någonsin. Mer emotionellt styrda. Nedbrutna.

Finns forskning om hur sympati och empati fungerar naturligt, och hur man kan manipulera dessa egenskaper för egna ändamål. Hollywood och reklambranschen lever på det.

Angående att män i väst skulle vara känslomässigt styrda som i Italien eller ryssland, så är det ungefär så fel det kan bli. En man i väst är allt som oftast kallt beräknande. Har den inget att vinna på att käfta eller dra på någon en smäll, då gör den inte det. Medans en känslostyrd man från mindre civiliserade länder går upp i linningen/blir blöt i trosan och börjar tjafsa med vem fan som helst utan någon objektiv vinst annat än att deras ego blir ett snäpp större.
Citera
2023-07-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det är så gott som omöjligt att övertyga någon som vill tro på lögner, oavsett objektiv verifierbar fakta. Men uppskattar ditt idoga arbeta att övertyga andra (i riskzon) att det är lögn.

offt: Ritter, var det pedofilen?

Japp, Ritter är den välkända pedofilen som stödjer ryssland och hyllas för det av svenska nazister.

Man ska nog ta det mesta han säger med en rejäl skopa salt.
Citera
2023-07-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Gör dom? De lendleasar ju mest gammalt skrot. Som Ukraina i längden får betala dyrt för i människoliv,mark oc naturtillgångar m.m.

Vad har du för belägg för att de får betala dyrt? Ah, ingenting som vanligt. Lögnen kommer med modersmjölken i Ryssland.
Citera
2023-07-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Göteborgsposten och/eller Washington Post?

Någon som hittar detta och kan länka?
Hittade denna i GP under fria ordet i tidningen.
Är alltså en insändare med skribentens egna åsikter och tankar.

https://www.gp.se/fria-ord/utan-st%C3%B6rre-st%C3%B6d-fr%C3%A5n-v%C3%A4st-kommer-inte-ukraina-lyckas-1.104205497
Citera
2023-07-11, 23:12
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nu var det ju du som skrev om befolkningsminskning. Personligen kan jag gott leva utan oprovocerade invasioner av grannländer. Du verkar ju dock förorda dom...och som man sår får man skörda.

Jag skrev om potentiellt eskalerat krig där vi alla är förlorare, inte ett piss om "befolkningsminskning" som du så fint uttrycker det. Du är för utrotning av ett helt folk, inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in