2023-07-11, 21:27
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Har haft en snubbe som ringer/mallar mig dygnet runt i ett par månader nu, helt uppenbart är det något fel som är trasigt på honom.
Jag är inte intresserad av att byta telnr/mail så jag vill helt enkelt ställa till det för honom lite.
Var reggar jag hans mail/telnr någonstans bäst så han får massa samtal/mail?
Citera
2023-07-11, 21:31
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Har haft en snubbe som ringer/mallar mig dygnet runt i ett par månader nu, helt uppenbart är det något fel som är trasigt på honom.
Jag är inte intresserad av att byta telnr/mail så jag vill helt enkelt ställa till det för honom lite.

Vad gäller det i fråga när det rings?
Annars så loggar du varje gång han ringer sen kontaktar du företaget.
Tveksamt om det lönar sig egentligen, men iaf något att börja med om inte annat.
Citera
2023-07-11, 21:32
Medlem
Citat:

Någon annons där du utger dig för att sälja Taylor Swift-biljetter? De verkar vara åtråvärda enligt annan tråd här på FB.
Citera
2023-07-11, 22:22
Medlem
Citat:

Billig BMW på diverse gratis-sajter så ringer kommer telefonen ringa dygnet runt hos honom, gärna några år gammal för 50-70k "säljes billigt pga utlandsflytt, först till kvarn", vill du vara lite extra vidrig så lägger du ut hanns nummer anonymt i diverse grupper med ungdomar och erbjuder billig alkohol, då sprider sig numret i raketfart och när det väl är i rullning kommer det aldrig sluta ringa...
Citera
2023-07-11, 22:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Har du svarat och tackat nej?
Eller skriver du en tråd på Flashback för att du inte våga konfrontera snubben?
Citera
2023-07-11, 22:50
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Vad gäller det i fråga när det rings?
Annars så loggar du varje gång han ringer sen kontaktar du företaget.
Tveksamt om det lönar sig egentligen, men iaf något att börja med om inte annat.
Det är inte från något företag, det är en randomiserade gubbe som svarade på en Blocket annons jag hade i början av året, uppenbarligen är det något ordentligt fel på honom...han ringer och mailar om all möjlig skit hela tiden, vill bara få honom upptagen med något annat.
Citera
2023-07-11, 22:52
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Har du svarat och tackat nej?
Eller skriver du en tråd på Flashback för att du inte våga konfrontera snubben?
Finns inget att svara nej på,han säljer inget, han ringer och babblar massa skit, jag har inget problem med att konfrontera folk, men jag åker inte 160mil ToR för att göra det.
Citera
2023-07-11, 22:54
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Någonstans får ju alla dom där jävla telesäljarna som ringer från England, Marocko etc telefonnummer ifrån, hur får jag in hans nummer/mail på dom listor.
Citera
2023-07-12, 18:19
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Det är inte från något företag, det är en randomiserade gubbe som svarade på en Blocket annons jag hade i början av året, uppenbarligen är det något ordentligt fel på honom...han ringer och mailar om all möjlig skit hela tiden, vill bara få honom upptagen med något annat.

Ööhh, va...?
Så du menar att det är en gubbe som var en potentiell kund/säljare på blocket som nu vägrar sluta kontakta dig angående "allt möjligt"? Låter ju jävligt märkligt måste jag säga.

Kontakta personens anhöriga eller polisanmäl. Punkt slut.

Edit.
Skaffa dig ett par jävla bollar.
Citera
2023-07-12, 19:12
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Ööhh, va...?
Så du menar att det är en gubbe som var en potentiell kund/säljare på blocket som nu vägrar sluta kontakta dig angående "allt möjligt"? Låter ju jävligt märkligt måste jag säga.

Kontakta personens anhöriga eller polisanmäl. Punkt slut.

Edit.
Skaffa dig ett par jävla bollar.
Japp, han svarade på en annons på en bil.
Han verkar inte ha några anhöriga, eller jobb.
Hade han inte bott så jävla långt ifrån mig så hade det här inte varit ett problem.
Citera
2023-07-13, 16:11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Varför inte bara blockera numret och sätta mail som skräppost?
Sen kan du glömma saken och somna om.
Citera
2023-07-30, 18:28
Medlem
Citat:
Är också lite nyfiken på detta, hur man tipsar försäljare om nummer och mail. Inte för att jag har någon vendetta med någon, men skulle jag vilja jävlas med någon i framtiden så är det här ett utmärkt sätt. Alldeles lagligt, det skadar inte på riktigt utan är bara irriterande och framförallt så är det irriterande.

Så hur tipsar man om folks kontaktuppgifter? Även den fysiska postlådan kan ju må bättre av adresserad reklam och så vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in