2023-07-11, 15:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Så du tror att ansvarig utgivare för Expressen.se sitter och lägger in allt själv på siten?
Nej, vem som helst får lägga ut text, men ansvarig utgivare är personligen ansvarig.
Expressen är tillhandahållare, därutöver har de en ansvarig. Sara är både tillhandahållare och ansvarig, därmed är det hon som ska hantera hemsidan själv, fast det är ju svårt att kolla. Men de har själva sagt att hemsidan förts över till Media Group. Så ett klar fel, då de inte anmält detta till myndigheten. Men det förverkar inte tillståndet enlig myndigheten själva.
Citera
2023-07-11, 15:59
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jo det gjorde jag, enligt de papper som skickades in fanns det inte med och de kollade inte med kronofogden, men man ska vara skuldfri. Men som jag förstår, har man ett utgivningsbevis så har man det i 10 år, va fa..n man än gör.

Så myndigheten har gjort ett klart övertramp, ska anmäla dem.

Lägg ner o gå vidare
Du har hakat upp dig för mkt på deras verksamhet

Även om du lyckas upphäva utgivningsbeviset så kommer dom ansöka på nytt, du lägg ner tid o energi helt i onödan för att låta gäddor fortsätta som tidigare
Citera
2023-07-11, 16:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Lägg ner o gå vidare
Du har hakat upp dig för mkt på deras verksamhet

Även om du lyckas upphäva utgivningsbeviset så kommer dom ansöka på nytt, du lägg ner tid o energi helt i onödan för att låta gäddor fortsätta som tidigare
Nej det tänker jag inte göra, är noga med att det går rätt till, är min diagnos.

Det som skiljer Dumpen mot andra med utgivningsbeslut är att de inte är anslutna till granskningsnämnden (GRN), vilket de flesta är, och alla större media. Bl. a. den av Dumpen förhatliga median ETC. Så man kan få sin rätt prövad fastän utvisningsbeslutet.

Ett rättssäkert system och ger media möjligheten att kritiskt granska och man blir bannad i efterhand, och därmed finns inga förbud i förhand som ex.v. Ryssland, detta ska vi slå vakt om. Men om alla skiter i att ingå i granskningsnämnden kan vårt rättssäkra system slås ut.

https://www.mprt.se/om-oss/om-verksamheten/vara-namnder/granskningsnamnden/
Citera
2023-07-11, 16:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Expressen är tillhandahållare, därutöver har de en ansvarig. Sara är både tillhandahållare och ansvarig, därmed är det hon som ska hantera hemsidan själv, fast det är ju svårt att kolla. Men de har själva sagt att hemsidan förts över till Media Group. Så ett klar fel, då de inte anmält detta till myndigheten. Men det förverkar inte tillståndet enlig myndigheten själva.

Det bästa vore väl om myndigheterna själva kunde publicera konfrontationerna med dessa äckliga vedervärdiga pedofiler.
Kanske Försvarsmakten skulle kunna ta på sig det uppdraget?
Det är ju försvar att försvara våra barn från de äckliga avarter som Dumpen avslöjar.

Leve Dumpen!
Citera
2023-07-11, 16:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Tycker det är konstigt att JK inte tar upp anmälningarna, är anmälningarna fel skrivna.
Det står.
Det här innebär det att vara ansvarig utgivare
Det är utgivaren som är juridiskt ansvarig om något yttrandefrihetsbrott begås i sändningen eller publiceringen, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller förolämpning.

Förolämpning borde det var om man skriver typ, runkgubben.
Citera
2023-07-11, 16:42
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Tycker det är konstigt att JK inte tar upp anmälningarna, är anmälningarna fel skrivna.
Det står.
Det här innebär det att vara ansvarig utgivare
Det är utgivaren som är juridiskt ansvarig om något yttrandefrihetsbrott begås i sändningen eller publiceringen, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller förolämpning.

Förolämpning borde det var om man skriver typ, runkgubben.

Nu när du ändå är igång, integritetsskyddsmyndigheten då de uraktlåter sig att följa GDPR.
Citera
2023-07-11, 16:54
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Nej det tänker jag inte göra, är noga med att det går rätt till, är min diagnos.

Det som skiljer Dumpen mot andra med utgivningsbeslut är att de inte är anslutna till granskningsnämnden (GRN), vilket de flesta är, och alla större media. Bl. a. den av Dumpen förhatliga median ETC. Så man kan få sin rätt prövad fastän utvisningsbeslutet.

Ett rättssäkert system och ger media möjligheten att kritiskt granska och man blir bannad i efterhand, och därmed finns inga förbud i förhand som ex.v. Ryssland, detta ska vi slå vakt om. Men om alla skiter i att ingå i granskningsnämnden kan vårt rättssäkra system slås ut.

https://www.mprt.se/om-oss/om-verksamheten/vara-namnder/granskningsnamnden/

Men har du inget vettigare o göra än att sitta o hata dumpens verksamhet?

Umgås med vänner, utveckla en hobby, gå med i en förening, res osv istället för att motarbeta en förening bara för att du inte delar deras ståndpunkter
Citera
2023-07-11, 17:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Men har du inget vettigare o göra än att sitta o hata dumpens verksamhet?

Umgås med vänner, utveckla en hobby, gå med i en förening, res osv istället för att motarbeta en förening bara för att du inte delar deras ståndpunkter
Men har du inget vettigare o göra än att sitta o hata pedofiler?

Umgås med vänner, utveckla en hobby, gå med i en förening, res osv istället för att arbeta för en förening bara för att du delar deras ståndpunkter
Citera
2023-07-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Sen säger experter att många pedofiler på grund av dumpen kommer hitta smartare lösningar på att få kontakt med barn.. Men för mig är det uppenbart att dumpen & co vill se ansiktena dom straffar, att det i slutändan kan ha positiva konsekvenser för framtida pedofiler det skiter dom i. För att bara dom får hata på dessa få sjuka personer dom hittar och samtidigt känna sig som helgon för någon dag är uppenbarligen viktigare än framtida barns säkerhet.

Stämmer.
Och vill inflika än en gång med att min brors gärning var förkastlig, han har förstört barndomen för sina barn och även bränt alla broar med sin familj. Ingenstans försvarar jag gärningen i sig, utan enbart det faktum att Dumpen sätter fruktansvärd press på oskyldiga anhöriga och framförallt barnen i fråga.

Och ingenstans finns det några som helst bevis för att sådana som min bror är mindre farliga fter uthängning, nu har dem inte ens något att förlora längre.
Citera
2023-07-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Om du anser det så förstår jag inte varför du brutit med din bror då är det väl bättre att behålla kontakten på villkor att han söker hjälp. Att han inte ska ha kontakt med barnen förstår jag men han kan fortfarande ha kontakt med dig.

Nej, det inte är möjligt att ha någon kontakt då vi alla är fruktansvärt sårade av hans gärning och vad han satt sina barn i för kris.

Det är dock ett faktum att inga barn räddas av Dumpen, det finns ingen som helst bevisning som tyder på att uthänging är ett effektivt sätt att motarbete män som söker barn i sexuellt syfte. Dumpens verksamhet är ett mycket tydligt exempel till det, dem har nya män uppe på sin sida var och varannan dag.

Därför blir hela deras verksamhet ett rent hyckleri och en kassako för Patrik och Sara samtidigt som faktiska barn till dessa anhöriga får sina liv slagna i spillror än värre än vad som faktiskt hade behövts.
Citera
2023-07-11, 17:35
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Nej, det inte är möjligt att ha någon kontakt då vi alla är fruktansvärt sårade av hans gärning och vad han satt sina barn i för kris.

Det är dock ett faktum att inga barn räddas av Dumpen, det finns ingen som helst bevisning som tyder på att uthänging är ett effektivt sätt att motarbete män som söker barn i sexuellt syfte. Dumpens verksamhet är ett mycket tydligt exempel till det, dem har nya män uppe på sin sida var och varannan dag.

Därför blir hela deras verksamhet ett rent hyckleri och en kassako för Patrik och Sara samtidigt som faktiska barn till dessa anhöriga får sina liv slagna i spillror än värre än vad som faktiskt hade behövts.
Du skriver att ni är sårade av hans gärning. Har det hänt något konkret eller satt han enbart och chattade med dumpens fiskare. Vad jag menar är att du borde prova att lägga hat och andra känslor på hyllan tillfälligt, och koncentrera dig på vad som är bäst för barnen. Hjälp din bror att söka hjälp så tror jag att du kommer må bättre själv av att du gjort en god gärning. Att leva med hat resten av ditt liv kommer att äta upp dig inifrån sakta.
Senast redigerad av BeachBob 2023-07-11 kl. 17:51.
Citera
2023-07-11, 17:54
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Leve Dumpen!

Att de konfronterar pedofiler har jag redan förstått, och vem hatar inte sådana, men vad vill de egentligen uppnå med sin verksamhet, undrar jag? Kanske en del av Er tillskyndare hänvisar till de fem självmord, som har ägt rum på grund av deras verksamhet, men i så fall undrar jag, huruvida resultatet verkligen motsvarar Era förväntningar, med tanke på att nästan trehundra interventioner ägt rum? Procentuellt sett måste förstås ett sådant resultat betecknas som minst sagt klent.

I så fall torde det vara bättre, att Patrik Sjöberg stryper pedofilerna med en enda gång och publicerade förfarandet på internet, till alla Er tillskyndare av Dumpens verksamhets förnöjelse, för bara då hade fenomenet fullständigt kunnat utraderas en gång för alla.

Men om nu denna lösning av någon outgrundlig anledning inte skulle falla Er tillskyndare i smaken, så återstår bara frågan, huruvida pedofiler blir bättre av att hängas ut och brännmärkas av släkt och vänner?

Minskar pedofilin egentligen, eller blir de bara mer desperata, då ingenting har att förlora sedan de är förskjutna av allt och alla?

Den som verkligen har tänkt efter måste inse att Dumpen ingenting har förstått och inte heller vill förstå, om problemets sanna natur.

Skulle någon vara av en annan åsikt, så är jag redo att ytterligare förklara min position.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2023-07-11 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in