2023-07-11, 17:05
Medlem
Jag tycker det är enorm skillnad på dom och Afrikaner och Mena. Vi fick mycket problem med dessa när dom kom på 90 talet men det är ingenting jämfört med dessa 9år.

I arbetslivet tycker jag dom smälter in bra man märker ibland inte att dom är juggar utan vanliga svenskar även om vissa av dom yngre kan ha kaxig attityd.

Dessa videos där muslimer kraftsamlas för att protestera mot koranbränning eller när Paludan och andra bränner koranen så tycker jag det är mest muslimer från Mena och sen Afrika som flippar och någon enstaka vit som är aggressiv som skulle kunna vara bosnier. Dom är ju lätta att tas som svenskar.

Man hör inte så mycket om jugge gäng längre som var stort på 90 talet. Men det är klart det finns massa kriminella av dom men jag har bara en känsla att dom är mer anpassade än andra muslimer?

Hur är eran erfarenhet?

Kommer det krävas 30 år för Mena och Afrikaner också?
Citera
2023-07-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag tycker det är enorm skillnad på dom och Afrikaner och Mena. Vi fick mycket problem med dessa när dom kom på 90 talet men det är ingenting jämfört med dessa 9år.

I arbetslivet tycker jag dom smälter in bra man märker ibland inte att dom är juggar utan vanliga svenskar även om vissa av dom yngre kan ha kaxig attityd.

Dessa videos där muslimer kraftsamlas för att protestera mot koranbränning eller när Paludan och andra bränner koranen så tycker jag det är mest muslimer från Mena och sen Afrika som flippar och någon enstaka vit som är aggressiv som skulle kunna vara bosnier. Dom är ju lätta att tas som svenskar.

Man hör inte så mycket om jugge gäng längre som var stort på 90 talet. Men det är klart det finns massa kriminella av dom men jag har bara en känsla att dom är mer anpassade än andra muslimer?

Hur är eran erfarenhet?

Ingen större skillnad ej kompatibla till civilicerade samhällen.
Citera
2023-07-11, 17:27
Medlem
bomhulls avatar
Ärligt talat så skiljer det inte mycket..
Citera
2023-07-11, 18:12
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag arbetar med och har många vänner och bekanta från blakan.
Jag skulle säga att många är ganska välanpassade i samhället i stort.
Citera
2023-07-11, 18:24
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Hur är eran erfarenhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag arbetar med och har många vänner och bekanta från blakan.
Jag skulle säga att många är ganska välanpassade i samhället i stort.

De från balkan är självklart enklare att integrera eftersom de har en livsstil som mer liknar vår. Man dricker sprit, man festar(både män och kvinnor), mer jämlikhet mellan könen, man lever som europeer gör i stort. Muslimska män/kvinnor blir oftare tillsammans med kristna män/kvinnor.
Citera
2023-07-11, 20:58
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
De från balkan är självklart enklare att integrera eftersom de har en livsstil som mer liknar vår. Man dricker sprit, man festar(både män och kvinnor), mer jämlikhet mellan könen, man lever som europeer gör i stort. Muslimska män/kvinnor blir oftare tillsammans med kristna män/kvinnor.

Ja precis. Sen är som exempel bosniakernqs tolkning av islam något mindre bostavstrogen.
Citera
2023-07-11, 21:34
Medlem
Du vet nog själv svaret på frågan. Alla som träffat invandrare från Bosnien/Albanien vet att dessa dricker utan skam, firar exempelvis jul, ägnar sig åt "normala" fritidsintressen osv.

Det är ju det man märker, att de VILL passa in och genuint ta del av Sverige som land.

Att de som bodde i miljonprogram med sämre ekonomi under uppväxten drogs till kriminalitet på 90-talet, det har inte med integration att göra i den månen. Kanske låter underligt, men det är en gigantisk skillnad på kaxig attityd för att hävda sig ifrån en europé och de trasiga gener som vällt in från MENA i 10-15 år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in