2023-07-09, 12:37
Medlem
Har ett problem jag inte vet hur jag ska tacka.
Använder iPlayTV via AppleTV och med kabel.
Ser alla kanaler men när jag ska titta på en så blir det bara svart.
Någon enstaka kanal funkar men inga HD kanaler.

Testar jag via telefonen och inte kör via WiFi utan 4G så funkar det.
Känns som om det är något med nätverket men har inte gjort något och det funkade för ett par veckor sen?!
Tips någon?
Citera
2023-07-09, 15:43
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jodå klart det går. Du väljer bara "gruppera efter kategori", på samma ställe där du kan välja att sortera filmer efter namn, eller när dom lades in osv.

Det grupperar bara efter de kategorier som finns i vänstermenyn. T.ex. Series: Nordic och Series: Barn. Är det N1 som har så få kategorier? Hade gärna sett kategorier som fantasy, skräck och krim. Det jag är ute efter är att hitta alla exempelvis krimserier. Detta går alltså inte med Tivimate och N1?
Citera
2023-07-09, 17:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Det grupperar bara efter de kategorier som finns i vänstermenyn. T.ex. Series: Nordic och Series: Barn. Är det N1 som har så få kategorier? Hade gärna sett kategorier som fantasy, skräck och krim. Det jag är ute efter är att hitta alla exempelvis krimserier. Detta går alltså inte med Tivimate och N1?

När jag väljer "gruppera efter kategori" när jag är i alla filmer så får jag upp separata avdelningar till höger, en avdelning för action, en avdelning för drama osv.

Vet inte hur N1 har det iofs. Har inte haft dom på ett tag.

Väldigt sällan en film är klassad som en genre vad jag kan se, ofta står det 2-3 eller 4 olika genrer på dom.
Citera
2023-07-09, 17:59
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
När jag väljer "gruppera efter kategori" när jag är i alla filmer så får jag upp separata avdelningar till höger, en avdelning för action, en avdelning för drama osv.

Vet inte hur N1 har det iofs. Har inte haft dom på ett tag.

Väldigt sällan en film är klassad som en genre vad jag kan se, ofta står det 2-3 eller 4 olika genrer på dom.

Då är det väl N1 som har åt helvete för få kategorier, tyvärr.
Citera
2023-07-10, 15:32
Medlem
Asså. Nu har EPG strulat bra länge. Borde dom inte ha lyckats fixa en lösning på detta på så lång tid. Nån som har nån aning om hur lång tid detta kommer att ta?
Citera
2023-07-10, 15:37
Medlem
Det är mer än N1 som har det problemet
Citera
2023-07-10, 16:52
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Asså. Nu har EPG strulat bra länge. Borde dom inte ha lyckats fixa en lösning på detta på så lång tid. Nån som har nån aning om hur lång tid detta kommer att ta?

Har varit så i flera år, att EPG kommer och går. Den funkar ett tag och sen ligger den nere flera veckor ibland. Verkar vara extremt svårt få EPG stabilt.
Citera
2023-07-10, 17:03
Medlem
Citat:
Har varit så i flera år, att EPG kommer och går. Den funkar ett tag och sen ligger den nere flera veckor ibland. Verkar vara extremt svårt få EPG stabilt.

Mmm. Har varit med om det tidigare med, men inte att det varit borta så här länge. Det borde ju ändå gå att få det stabilare på något sätt.
Citera
2023-07-10, 19:36
Medlem
Jag har epg men den är ju helt off och varit det ett tag... Visar fel dag tror jag. Som om den ligger 24h efter. Mkt störande 🫤
Citera
2023-07-10, 20:13
Medlem
BitGirls avatar
Irriterande är bara förordet när det gäller EPG. Hade N1 förut och visst var det lite strul men aldrig i denna kaliber, helt "off" i flera veckor nu. Man undrar vad som pågår när flera bolag har problem.
Citera
2023-07-11, 14:48
Avslutad
Alltså vad har hänt med den här tjänsten? ingenting är typ tillgängligt längre? och det som är tillgängligt skall man se med reklam för att komma åt eller vad? av deras support får man ju heller ingen hjälp av för dom verkar ju använda google translate för att översätta när man frågar nånting och noll koll på geoblocking överhuvudtaget. Så tröttsamt. De va klent utbud innan men blev ju ännu sämre nu
Citera
2023-07-11, 17:15
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Alltså vad har hänt med den här tjänsten? ingenting är typ tillgängligt längre? och det som är tillgängligt skall man se med reklam för att komma åt eller vad? av deras support får man ju heller ingen hjälp av för dom verkar ju använda google translate för att översätta när man frågar nånting och noll koll på geoblocking överhuvudtaget. Så tröttsamt. De va klent utbud innan men blev ju ännu sämre nu

Jag tycker den är exakt som tidigare. Vad då reklam? Du menar de trailrar för andra program som visas när man startar en film eller serie? Det är ju bara att klicka förbi. Utbudet förändras hela tiden, men det är definitivt större nu än för ett år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in