2023-07-10, 23:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Nu börjar det balla ur och bli off topic, men det där stämmer verkligen inte. Det är stor skillnad på en vuxen kvinna och en 13 årig tjej. Har du ens pratat med en 13-åring? Har du sett hur dom ser ut? Dom är helt efterblivna och outvecklade på så många sätt. Inget en normal människa går igång på.
Vad du säger är att en 13-åring inte är något att ha för den som gillar pillow talk
Citera
2023-07-11, 04:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Och om en av grisarna köper grannhuset?

Något av det värsta jag skulle kunna tänka mig, vore att få en rabiat dumpling i grannskapet. Kan i andanom se henom ständigt gå och spana runt tomten, iförd full skyddsmundering och med en högaffel i högsta beredskap...
Citera
2023-07-11, 05:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Något av det värsta jag skulle kunna tänka mig, vore att få en rabiat dumpling i grannskapet. Kan i andanom se henom ständigt gå och spana runt tomten, iförd full skyddsmundering och med en högaffel i högsta beredskap...
Ja det tycker nog alla gäddor.
Citera
2023-07-11, 06:36
Medlem
Citat:
Haha ska inte spinna vidare på den, men fick mig ett underbart skratt till morgonkaffet! Tack!
Citera
2023-07-11, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det tycker nog alla gäddor.

Smalspår -> Enkelspår -> Dumpling
Citera
2023-07-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.
Om du hade egna barn är det lite enklare att förstå. Finns det något värre brott än att ge sig på barn tycker du? Sen finns det såklart grader i helvetet. När jag var ung sågs inte 13-14 åringar som barn, vi var ungdomar som snart skulle bli vuxna. Samtidigt är ju dagens 13 åringar nästan som bebisar
Jag förstår vad du menar. Jag anser alla brott som illa, men när det sker mot barn är det extra illa. Delar också din uppfattning om "grader i helvetet". Tonåringar ksn dessutom vara brutala mot varandra, och frågan är om en dickpic eller snuskchat med en 30+ är värre? Det blir snarare en fråga om att alla över 18 borde ta sitt vuxenansvar och avstå från dylikt. Säga nej.
Ironin i mitt inlägg är dock att gäddan har inte begått något brott. Trots det är människor villiga att begå ganska hemska handlingar/brott mot de. Där utsätts familj för betydliga risker, både i form av att en eller båda föräkdrarna blir dömda, och eventuell vedergällning...
Citera
2023-07-11, 09:13
Medlem
Citat:
Smalspår -> Enkelspår -> Dumpling
Ännu ett underbart garv. Du har så innerligt rätt!!
Citera
2023-07-11, 10:22
Medlem
Bertil.1987s avatar
Dumpen avstod från att hänga ut kvinnan eftersom man var osäker ifall hon var med på det hela eller inte, krävs mer än enbart svaga misstankar för att hänga ut ngn

Detta bekräftar bara mitt förtroende för deras arbete, dom gör allt för att inte fel person ska hängas ut

https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/1011910550162695/
Citera
2023-07-11, 11:13
Bannlyst
Söker info på gädda 184, m*kael, har han en Facebook kvar? Vem var hans fru? Barn?
Har kollat igenom en jäkla massa men hittar inget....
Även han som tog sitt liv från södra Sverige och aldrig blev uthängd, vem var han?
Citera
2023-07-11, 11:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimesass
Söker info på gädda 184, m*kael, har han en Facebook kvar? Vem var hans fru? Barn?
Har kollat igenom en jäkla massa men hittar inget....
Även han som tog sitt liv från södra Sverige och aldrig blev uthängd, vem var han?
Du skriver i fel tråd, lätt hänt, har skett många gånger.
Citera
2023-07-11, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du skriver i fel tråd, lätt hänt, har skett många gånger.

Gör jag inte. Ni skriver om dem här med!!?
Citera
2023-07-11, 11:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Har pratat med myndigheten som ger ut utgivningsbevis. Sara står som tillhandahållare, men enligt Dumpen själv är det ABt. Myndigheten säger att Dumpen ska skicka in om ändringen, men att det inte påverkar bevisets giltighet om det är fel tillhandahållare, som de ser det, tillade han. Frågan vad lagen säger, juridiken säger.

För att få ett utgivningsbevis måste man vara skuldfri, så myndigheten måste gjort ett fel, om någon orkar skicka det till JK så är det möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in