2023-07-10, 21:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Fler mumier.

https://twitter.com/bigSAC10/status/1678469828632256513
Galghumorn i kommentarerna är väl värda att läsa.

Exempelvis filmaffischen för ”Tom Hanks: Leaving private Ivan”:
https://twitter.com/dingdang86/status/1678470170904342528
Citera
2023-07-10, 21:14
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Funkar utan problem. Problem på din sidan

Förmodligen måste man ha ett twitterkonto aktivt för att kunna se de flaggade Twitter inläggen.
Citera
2023-07-10, 21:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det där får jag också runt varannan gång.
Twitter kräver inlogg numera. Du behöver skapa ett konto för att kunna ta del av Twitter-länkar.
Citera
2023-07-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Så det är ok att en sida använder vapen som ses som olagliga i så gott som hela världen ?

Du ser ingen risk att kriget trappas upp på ett onödigt sätt ?

Bra att du nu inser att putte är fel ute.
När Ukraina tagit emot och tagit emot så är det inte mer än rätt att ryzzfan får smaka samma vapen.

Varför ska du ha länk till allt när du inte ens är insatt i det basala?

Gör en pudel och inse att ryzzfan är skit inside out
Citera
2023-07-10, 21:31
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Baserat på vad?

Man slår ut infrastruktur som underhåller det militära nätet på något vis. Men definitivt inte direkt mot civil infrastruktur nej.

Det får du gärna förklara så skall jag se om jag kan förklara varför vi gjorde allt för att undvika närliggande byggnader oavsett om det var personer eller elcentraler vi anföll. Men, nej, du drar det lite väl enkelt för att du tar de få gångerna det blev en miss istället för alla de gångerna som de på mötet i moske'n fick ett välkomnande utan att moske'n själv ens fick en skråma.

Du måste skilja på MEDVETEN attack mot civila som nu, och tre av hundra misslyckade siktningar. Även om du vill att det skall vara lite sådär tillåtet att Ryssland siktar DIREKT på civil infrastruktur UTAN militärt syfte. Precis som när du VILL att propaganda skall vara det samma i Europa som i Ryssland bara för att den finns på bägge platser, när den är PROMILLE på den ena (Europa) gentemot fathomed screams på den andra. Det är fint att du vill pålysa att det inte är heliga kor på Ukrainas eller VÅR sida heller nej, men ÄVEN den insikten skall belysas med SKILLNADERNA i det hela för att vara RÄTTVIS

Det är inte relevant för tråden att spinna vidare men det finns mycket nutidshistoria att läsa i ämnet. Jag har noll avsikt att förminska det vidriga Ryssland gör utan vill lyfta hur krig ser ut i realiteten. Tex tv bilder med precisionsbomber är typisk propaganda. Eller att kalla invasionen för ” specialoperation”
Citera
2023-07-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är inte relevant för tråden att spinna vidare men det finns mycket nutidshistoria att läsa i ämnet. Jag har noll avsikt att förminska det vidriga Ryssland gör utan vill lyfta hur krig ser ut i realiteten. Tex tv bilder med precisionsbomber är typisk propaganda. Eller att kalla invasionen för ” specialoperation”
Må hända "Flugpappa", må hända. Och jag har heller ingen som helst orsak eller vilja att dra det vidare jag heller, MEN däremot tog jag det lite personligt när en som du plötsligt hävdar saker som du ENDAST byggt på radio och TV. Det är inte varken rätt eller juste det. Men nu lämnar vi det som du säger, och så håller du igen lite med slutsatser du inte har den minsta aning om. Deal and a served cup along with silence to that
Citera
2023-07-10, 21:36
Medlem
Reimers avatar
Gnälliga ryska mobiks får sitta i "hundburen"

Citat:
"Thrown into tree lines like dogs" - Russian mobiks refused to obey orders to go to the zero line and were thrown into a pit.

https://twitter.com/wartranslated/status/1678436470334406658
Citera
2023-07-10, 21:37
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Är lite nyfiken.
Hur resonerar ni kring att Ukraina är på G med klusterbomber ?

Det är inte ett dugg märkligt eller ens kontroversiellt . Dessa substridsdelar/klusterbomber har en hög effekt till en ganska låg kostnad och de finns på lager . Jag vet inte exakt vilken version som avses ( om det är artilleriversion eller raketartilleri ) Men de har en betydligt lägre andel blindgångare än motsvarande ryska system .

När fredsforskare och proryssar likt Barkie och Edgerton pratar om klusterbomber/substridsdelar så målar de upp en bild som är falsk och som möjligtvis kan jämföras med tidigare klusterbomber som användes under 1960-70 talet och som kunde lämna en del övrigt att önska / Moderna klusterbomber/substridsdelar är lite mer utvecklade ( och de är inte gjorda av bakelit/plast formade som fjärilar eller något liknande en lösnäsa från ett lönnträd som sina ryska motsvarigheter )

Jag utgår från att de som levereras är tillverkade någonstans mellan 92 och 95 och att de genomgått normal tillsyn och rotation ( USA brukar inte lämna sina saker i trälådor i en skogsdunge och glömma bort det i 30 år utan tillsyn )
Citera
2023-07-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Ytterligare en milstolpe i Putins 6D schack. Sverige kommer få gå med i nato.

Du är jätteskicklig Pruttler! Det här blev ju precis som du planerat!

Haha jävla sopryssland!

Ca 780 000 kvadratkilomer ny NATO-areal sen den dvärgväxte mongolhybriden i kreml kom på den lysande idén att invadera Ukraina. Östersjön är nu i princip ett NATO-innanhav.
Citera
2023-07-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det där får jag också runt varannan gång.

Jag får det ungefär var fjärde gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Twitter kräver inlogg numera. Du behöver skapa ett konto för att kunna ta del av Twitter-länkar.

Nej, har inget konto men brukar kunna kolla länkar. Sedan finns givetvis de videos som kräver inlogg pga ev stötande innehåll (ganska vanligt i denna tråd).
Citera
2023-07-10, 22:00
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Gnälliga ryska mobiks får sitta i "hundburen"

https://twitter.com/wartranslated/status/1678436470334406658
Postade samma länk tidigare idag. Detta beteende är fan värre än ett gammalt skåp. Att övriga svin fortfarande slåss för det eländet är obegripligt....
Citera
2023-07-10, 22:07
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Ca 780 000 kvadratkilomer ny NATO-areal sen den dvärgväxte mongolhybriden i kreml kom på den lysande idén att invadera Ukraina. Östersjön är nu i princip ett NATO-innanhav.
Precis min tanke, sen småtjuven putins dagar i St Peterburgs slum har ryzzland blivit instängda i Östersjön, dom får snart be om lov om dom ska gå och pissa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in