2023-07-10, 17:16
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Eftersom Ryssland använder det ser jag inga hinder.

Ok ny info för mig.
Men detta lär det väl finnas mängder med filmer på.
Kan du vänligen länka någon ?
Citera
2023-07-10, 17:17
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Marken är ju redan dränkt i minor så skadan redan där tänker jag. Samt att det är inne i deras land så de själva får väga nyttan.

Så det är ok att en sida använder vapen som ses som olagliga i så gott som hela världen ?

Du ser ingen risk att kriget trappas upp på ett onödigt sätt ?
Citera
2023-07-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ok ny info för mig.

https://twitter.com/georgian_legion/status/1678313663122362368
Citera
2023-07-10, 17:20
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Så det är ok att en sida använder vapen som ses som olagliga i så gott som hela världen ?

Skall man kriga måste man ju ha något att skjuta och man kan inte gå till förhandlingsbordet med tom hand. Så ja.
Citera
2023-07-10, 17:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ha, inte en chans att de kommer att fara in i själva ruinerna/fronten för att slåss. De kommer hållas utanför för att plocka ryssar som fått nog utav bombardemang och död.

Dvs avrätta desertörer.
Ja du har nog rätt där!

Den där clownarmén lär inte klara av strid mot Ukrainas soldater utan är nog tänk som spärrtrupp mot flyende ryssar.
Citera
2023-07-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är tyvärr väldigt vanligt att som angripare slå ut civil infrastruktur. Det är inget försvar utan alltid lika sorgligt vad skit krig medför.
Baserat på vad?

Man slår ut infrastruktur som underhåller det militära nätet på något vis. Men definitivt inte direkt mot civil infrastruktur nej.

Det får du gärna förklara så skall jag se om jag kan förklara varför vi gjorde allt för att undvika närliggande byggnader oavsett om det var personer eller elcentraler vi anföll. Men, nej, du drar det lite väl enkelt för att du tar de få gångerna det blev en miss istället för alla de gångerna som de på mötet i moske'n fick ett välkomnande utan att moske'n själv ens fick en skråma.

Du måste skilja på MEDVETEN attack mot civila som nu, och tre av hundra misslyckade siktningar. Även om du vill att det skall vara lite sådär tillåtet att Ryssland siktar DIREKT på civil infrastruktur UTAN militärt syfte. Precis som när du VILL att propaganda skall vara det samma i Europa som i Ryssland bara för att den finns på bägge platser, när den är PROMILLE på den ena (Europa) gentemot fathomed screams på den andra. Det är fint att du vill pålysa att det inte är heliga kor på Ukrainas eller VÅR sida heller nej, men ÄVEN den insikten skall belysas med SKILLNADERNA i det hela för att vara RÄTTVIS
Citera
2023-07-10, 17:22
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
https://twitter.com/georgian_legion/status/1678313663122362368

Är detta beviset ??
Citera
2023-07-10, 17:23
Avslutad
Citat:
Är lite nyfiken.
Hur resonerar ni kring att Ukraina är på G med klusterbomber ?
Det kan kanske är ett svar på pissryssarna bombningar med just klusterbomber i Ukraina. Sedan dag 1. Hur tänker du kring det faktumet?

Ukraina tänker använda klusterbomberna i sitt eget land så ingen annan stat behöver lida över det. OK ELLER VA?
Citera
2023-07-10, 17:23
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Är lite nyfiken.
Hur resonerar ni kring att Ukraina är på G med klusterbomber ?
Allt som är tillåtet för Ukraina och kan skynda på dödandet av ryska soldater är helt ok för mig!
Citera
2023-07-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ok ny info för mig.

Du har verkligen tittat selektivt på nyheter? Det var ganska stort i början av det här när de började falla i civila områden.
Citera
2023-07-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ok ny info för mig.
Här har vi ett klipp på hur ryssarna använde klusterbomber för att terrobomba civila i Kharkiv i början av kriget

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/14vsbgr/cluster_munition_used_by_russians_against/

Tillskillnad mot ryssarna så kommer Ukraina att använda klusterbomber mot militära mål. Klusterbomber är mycket effektiva för att rensa ut ryssar från skyttegravar. De är också mycket effektiva i artilleridueller. Speciellt mot äldre artilleri som inte är själkvgående och inte bepansrad. Klusterammunitionen kommer att komma till stor nytta för Ukraina. Det är ingen slump att klusterammunition har varit högt upp på Ukrainas önskelista enda sen början av kriget.
Citera
2023-07-10, 17:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Klusterbomber är inte olagliga i Ukraina. Det är det däremot att invadera landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in