2023-07-10, 17:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Har någon skola eller lärare anmält att Dumpen vållar sådana problem bland elever på mellanstadiet pga Dumpen?
Du sitter ju bara och svamlar med spekulationer och hypoteser. Förstår du inte det?
Du utgår från att skolorna övervakar kontinuerligt. Dumpen är inte en sida som tjänsterna man kan använda för att spärra sidor. KIK når man från telefonen, Dumpen kan man nå från telefonen.

Har någon skola anmält (säkert någon) att någon pedofil kommunicerat med barn. Sådant går under radarn för det mesta.

Hypotes, ja jag vet inte exakt hur barn känner, men som jag skrev utifrån mig själv och mina kompisar på 60 talet, så skapade det många funderingar och påverkade preferenser- titta på damer. Vetskapen att barnet ses som sexobjekt påverkar dem på något sätt, vet ej hur och grad, men det påverkar.
Citera
2023-07-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du utgår från att skolorna övervakar kontinuerligt. Dumpen är inte en sida som tjänsterna man kan använda för att spärra sidor. KIK når man från telefonen, Dumpen kan man nå från telefonen.

Har någon skola anmält (säkert någon) att någon pedofil kommunicerat med barn. Sådant går under radarn för det mesta.

Hypotes, ja jag vet inte exakt hur barn känner, men som jag skrev utifrån mig själv och mina kompisar på 60 talet, så skapade det många funderingar och påverkade preferenser- titta på damer. Vetskapen att barnet ses som sexobjekt påverkar dem på något sätt, vet ej hur och grad, men det påverkar.
Skolorna övervakar inte barnen men hanterar spörsmål och uppmärksammar och jobbar med problem som uppstår mellan elever.
Du kan inte påvisa att Dumpen orsakat någon mobbingepedemi pga gädduthängningar.

Jag är inte särskilt intresserad av din barndom för 50-60 år sedan.
Vi och våra barn lever här och nu idag.
Citera
2023-07-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.
Tycker det är oerhört mycket gnäll på Dumpen. Jag har flera barn själv, varav flera av dem döttrar.
Jag har ett eget ansvar för mina handlingar, men jag är också ansvarig för mina barn. Jag vill inte utsätta dem för fara eller annat obehag. Därför håller jag mig undan droger, jag misshandlar inte någon eller planerar mord - jag försöker att inte skattefuska heller - detta för att jag vet att mina barn skulle lida av konsekvenserna.

Därför ger jag också fan i att skriva snusk med barn och tonåringar - för jag vet att mina barn skulle lida om det kom ut.

Det är väl för fan gäddornas egna fel att det går åt helvete för deras partners och barn. Man väljer inte sina föräldrar och livet är orättvist. Gäddjävlar

Edit:
Vill även tillägga att Dumpens metoder är väldigt nyttiga. Gäddor är fara för allmänheten och jag vill gärna ha koll så ingen av dessa grisar flyttar in i mitt område.
Och om en av grisarna köper grannhuset?
Citera
2023-07-10, 18:44
Medlem
Vad heter dom 3 som ska ha tagit sitt liv efter uthängning på dumpen? Samt vart i Sverige bor dom
Citera
2023-07-10, 18:46
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 113jagvetinte
Vad heter dom 3 som ska ha tagit sitt liv efter uthängning på dumpen? Samt vart i Sverige bor dom

Finns rebusar i andra tråden
Citera
2023-07-10, 18:52
Medlem
Citat:
Jo för de likställer hela familjen, har du en busig bror kan du få stryk för det, speciellt om du är klen och din bror stor. Har du aldrig sett det är du rätt unik. Händer även att bröder mördas för vad den andre brodern gjort.
Talar du av egen erfarenhet eller fantiserar du mest?
Citera
2023-07-10, 18:56
Medlem
Anteauss avatar
Citat:

Fan, det vore ett tips till Lilla Akuellt-redaktionen; Skicka ut en knattereporter till en handfull mellanstadieskolgårdar när höstterminen börjar med en endaste fråga "Vet du vad dumpen.se är?" och sedan bara lyssna och spela in svaren...
Citera
2023-07-10, 18:57
Medlem
Citat:
Hon hade borderline och de kommer tyvärr att ta sitt liv under sitt liv med upp till 20 %.

Och som Dumpen Sara säger, Dumpen är inte ansvariga för att de väljer, då kan man säga samma om tonåringarna, de och deras diagnos resulterar men är ändå ansvariga själva.

Vet att det låter sjukt, men att säga samma sak om gäddorna är ungefär lika sjukt, då man inte vet vad de har, diagnos eller inte.
Borderline sägs väl ofta vara en följd av trauma som sexuella övergrepp? En av de få botbara personlighetsstörningarna har jag för mig. Många gäddor är nog både psykopater och narcissister, säkert därför så få tagit sig av daga när de avslöjats, de känner ingen ånger eller skuld vare sig mot offer eller familj, de skyller bara ifrån sig och går vidare. Möjligtvis efter lite hämndförsök.
Citera
2023-07-10, 19:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Skolorna övervakar inte barnen men hanterar spörsmål och uppmärksammar och jobbar med problem som uppstår mellan elever.
Du kan inte påvisa att Dumpen orsakat någon mobbingepedemi pga gädduthängningar.

Jag är inte särskilt intresserad av din barndom för 50-60 år sedan.
Vi och våra barn lever här och nu idag.
Nu tror jag att det fortfarande är lite som förr, det som saknades då var kommunikationen mellan skolan och föräldrarna, den var högst bristfällig och lärarna var okritiserbara. Hade en lärare som spelade ficktennis i omklädningsrummen både killer och tjejer, och även plockade fram den för alla. Tror säkert några föräldrar hörde om det men ingen vågade anmäla i den kontext som var då.

I dag skulle det inte fungera att 30 elever inte skulle generera en anmälan.

Men jag är säker på att barn inte vill berätta av flera anledningar, det är generat att de är ute på dessa sidor, kan vara rädd att någon vuxen ska bli arg, kan vara rädd att kompisens förälder ska få reda på genom de egna förädlarna och därmed kompisen bli arg. Det kan generera restriktioner för internet som barnet självklart inte vill ha. Som ingen vill ha, varken barn eller vuxna.
Citera
2023-07-10, 19:12
Medlem
Citat:
Nu tror jag att det fortfarande är lite som förr, det som saknades då var kommunikationen mellan skolan och föräldrarna, den var högst bristfällig och lärarna var okritiserbara. Hade en lärare som spelade ficktennis i omklädningsrummen både killer och tjejer, och även plockade fram den för alla. Tror säkert några föräldrar hörde om det men ingen vågade anmäla i den kontext som var då.

I dag skulle det inte fungera att 30 elever inte skulle generera en anmälan.

Men jag är säker på att barn inte vill berätta av flera anledningar, det är generat att de är ute på dessa sidor, kan vara rädd att någon vuxen ska bli arg, kan vara rädd att kompisens förälder ska få reda på genom de egna förädlarna och därmed kompisen bli arg. Det kan generera restriktioner för internet som barnet självklart inte vill ha. Som ingen vill ha, varken barn eller vuxna.
Nu slirar du ämnet igen, påståendet att Dumpen orsakar mobbing mot gäddans barn i samband med uthängningen av gäddan.
Citera
2023-07-10, 20:06
Medlem
jontepsgs avatar
Haha att kolla kommentarerna på dumpens Facebook är som att ha ett register över Sveriges värsta white trash. Vilka otroliga dårar det finns runt omkring oss.
Citera
2023-07-10, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Haha att kolla kommentarerna på dumpens Facebook är som att ha ett register över Sveriges värsta white trash. Vilka otroliga dårar det finns runt omkring oss.
Haha, och typ hälften kan inte stava till swisha utan det ska swischas hit och swichas dit. 🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in