2023-07-10, 08:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Men du kan väl för fan inte räkna poäng i matcher som inte spelats än oavsett vad du tror kan utgången bli en helt annan, det är ungefär som att ni tappar poäng i 90% av matcherna ni kommer utanför tele2 och på riktigt gräs, men helt plötsligt kanske ni får ner siffran till 50% och då kanske ni skulle bli en utmanare till guld nån gång.
Fy fan vad jag hoppas vi slår er ännu mer nu när du sitter o räknar in på förhand, ni kommer inte ikapp oss oavsett, möjligen kan ni komma före Häcken och knipa en tredjeplats.

Var det inte du som bara häromveckan skrev att Häcken inte skulle ha en chans att ens knipa tredjeplatsen? 🤔

Efter gårdagens matcher känner jag mig ännu säkrare på att vi tar guldet.

MFF går in i ett svårare spelschema och flytet börjar ta slut.

Elfsborg är för dåliga. Innan Kalmar bjöd på 1-0 igår hade dom ingenting att komma med. Och sedan utvisningen som dödade matchen. Den segern säger inte mycket.
Citera
2023-07-10, 08:13
Medlem
johnny_viciouss avatar
Fan vad mörkt det var igår under första halvlek, vi var ju totalt utspelade och det var närmare 4-0 än 2-1. Ingen sprang, ingen satte fart på bollen, en urusel Martin Olsson skapar sådan instabilitet i backlinjen att vi släpper två nickmål inne i boxen. Nä fy fan.

Sedan blev det bättre i andra när vi fick in nya spelare. Taha Ali var bra som vanligt, Jörgensen kommer hitta rätt, Otto försökte men vägde nog lite lätt mot starka Mjällbyspelare, Jansson var så klart väldigt stark och är gå in från start från och med nästa match. Den enda av avbytarna som inte var särskilt bra var Sejdiu som mest bara krånglade till det på sin kant.

Jaja, det är bara att komma igen. En seger borta mot diffen hade onekligen smakat bra, men det blir svårt.
Citera
2023-07-10, 08:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Fan vad mörkt det var igår under första halvlek, vi var ju totalt utspelade och det var närmare 4-0 än 2-1. Ingen sprang, ingen satte fart på bollen, en urusel Martin Olsson skapar sådan instabilitet i backlinjen att vi släpper två nickmål inne i boxen. Nä fy fan.

Sedan blev det bättre i andra när vi fick in nya spelare. Taha Ali var bra som vanligt, Jörgensen kommer hitta rätt, Otto försökte men vägde nog lite lätt mot starka Mjällbyspelare, Jansson var så klart väldigt stark och är gå in från start från och med nästa match. Den enda av avbytarna som inte var särskilt bra var Sejdiu som mest bara krånglade till det på sin kant.

Jaja, det är bara att komma igen. En seger borta mot diffen hade onekligen smakat bra, men det blir svårt.
Har ni problem med skador eller vad är grejen? Eller är det ACs ledarskap som saknas?
Citera
2023-07-10, 08:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Har ni problem med skador eller vad är grejen? Eller är det ACs ledarskap som saknas?
Vi har 34 poäng efter 14 omgångar så det finns väl egentligen inget problem sett till det stora hela, det är en orimligt bra poängskörd så här långt.

Det är dock oroväckande med en ålderstigen mittbacksformation, folk kan lyfta fram frånvaron av AC och Vecchia hur mycket de vill, jag saknar Cornelius mest. Hans speed och brytningar behövs där bak. Tillsammans med Ponne kommer de skapa ett sinnessjukt starkt mittlås. Får vi dessutom tillbaka Tinnerholm så ser det väldigt bra ut i backlinjen.

Det är ju egentligen nu det gäller, kan vi gå in i ett av våra stim och ta 6-7 raka segrar här så avgör vi serien, men det är sannerligen lättare sagt än gjort.
Citera
2023-07-10, 09:20
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Var det inte du som bara häromveckan skrev att Häcken inte skulle ha en chans att ens knipa tredjeplatsen? 🤔

Efter gårdagens matcher känner jag mig ännu säkrare på att vi tar guldet.

MFF går in i ett svårare spelschema och flytet börjar ta slut.

Elfsborg är för dåliga. Innan Kalmar bjöd på 1-0 igår hade dom ingenting att komma med. Och sedan utvisningen som dödade matchen. Den segern säger inte mycket.
3p borta mot Kalmar är en stark seger oberoende av matchbild.
Citera
2023-07-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Nykomponerad backlinje med Olsson/Moisander tycker inte någon av de håller.
Sen Rieks och Zeidan som ska skapa saker framåt ingen av de håller nån högre nivå.
Och sen Lewicki som ska hjälpa till på mittfält/försvar har sett sina bästa dagar.

Kan ju jämföra med de spelarna som är borta av olika anledningar så är det ju ganska stor skillnad.
Men skador har alla lag, MFF har väl egentligen ganska bra bänk om man kollar namnmässigt men tyvärr når ingen av bänkspelarna upp till någon bra nivå längre och dags att skeppa iväg några.

Har vi denna elvan mot Sthlm-lagen och Häcken kommer vi få det riktigt tufft.
Citera
2023-07-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Men du kan väl för fan inte räkna poäng i matcher som inte spelats än oavsett vad du tror kan utgången bli en helt annan, det är ungefär som att ni tappar poäng i 90% av matcherna ni kommer utanför tele2 och på riktigt gräs, men helt plötsligt kanske ni får ner siffran till 50% och då kanske ni skulle bli en utmanare till guld nån gång.
Fy fan vad jag hoppas vi slår er ännu mer nu när du sitter o räknar in på förhand, ni kommer inte ikapp oss oavsett, möjligen kan ni komma före Häcken och knipa en tredjeplats.

Malmö har vunnit 3/13 möten mot DIF de senaste 5 åren så hoppas kan du ju.
Citera
2023-07-10, 10:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Ångest möte på Ullevi ikväll. 0-0 känns givet.
Citera
2023-07-10, 11:09
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ångest möte på Ullevi ikväll. 0-0 känns givet.

Inte ens blowit kan misslyckas mot Varberg
Citera
2023-07-10, 11:31
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
20 min spelade i bajen räcker för säljrekord. Visst att bajen överhypar ofta men nu får vi nog dra i handbromsen här.
Tresiffrigt är alltså någonstans mellan 100-999:- men personligen hoppas jag på mer än så. Får gärna bli sjusiffrigt för min del men behövs nog mer än ett par inhopp för det.
Citera
2023-07-10, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Inte ens blowit kan misslyckas mot Varberg
Elfsborg spelade ju oavgjort med Varberg!

Nä men jag håller nog med. Det blir nog ganska enkelt för Blåvitt.
Citera
2023-07-10, 12:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Nykomponerad backlinje med Olsson/Moisander tycker inte någon av de håller.
Sen Rieks och Zeidan som ska skapa saker framåt ingen av de håller nån högre nivå.
Och sen Lewicki som ska hjälpa till på mittfält/försvar har sett sina bästa dagar.

Kan ju jämföra med de spelarna som är borta av olika anledningar så är det ju ganska stor skillnad.
Men skador har alla lag, MFF har väl egentligen ganska bra bänk om man kollar namnmässigt men tyvärr når ingen av bänkspelarna upp till någon bra nivå längre och dags att skeppa iväg några.

Har vi denna elvan mot Sthlm-lagen och Häcken kommer vi få det riktigt tufft.
Det låter ju lovande inför nästa måndag. Vi måste slå både er och Elfsborg närmsta 2 matcherna för att hänga med i guldstriden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in