2023-07-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Får stockholmsyndromet vibbar av dig. Var och en är ansvariga för sina egna handlingar. Dumpen har inte fryst ut och mobbat barnen.

Du skjuter dig själv i foten.
Var och en är ansvariga för sina egna handlingar, därför är det helt orimligt att oskyldiga barn ska behöva sota för en förälders misstag. En förälder som är förlorad för all evighet som redan har frysts ut av familjen totalt.

Det finns inte en enda studie som tyder på att uthängning är ett resultat för att motverka övergrepp mot barn. Inga seriösa som jobbar inom området så som "Childhood" jobbar som Dumpen och ingen av dessa vill samarbeta med Dumpen av en uppenbar anledning.

Förstår du inte hyckleriet att skydda påhittade barn kontra att förstöra livet för oskyldiga barn?
Citera
2023-07-10, 01:18
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Och de kan inte skrivit dit det efterhand. De presenterade en skärmdump där det framgår att han chattade med 13 åring. Och det presenterades som att det gällde samma träff.

Jo det är exakt så jag minns den uthängningen som du nämner, för jag minns inte att den delen stod med om en 28 åring, när jag läste den artikeln första gången, när den fortfarande var färsk. Men jag kan ha fel.
Citera
2023-07-10, 01:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Jo det är exakt så jag minns den uthängningen som du nämner, för jag minns inte att den delen stod med om en 28 åring, när jag läste den artikeln första gången, när den fortfarande var färsk. Men jag kan ha fel.
Första gången jag hörde om 28 år var i samband ETC började gräva efter självmålet. Bra att någon gräver och öppnar på locket, synd att inte fler vågar.

Det som jag reagerade på först var att han inte återställde klädseln när en vuxen närmade sig, om han förväntat sig ett barn så hade han snabbt som bara den fixat till. Tyckte de var märkligt då Dumpen framställt det som ett barn var bokat.

Konstaterat är att för Dumpen är sanning något man inte behöver vara noga med.
Citera
2023-07-10, 01:41
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Var och en är ansvariga för sina egna handlingar, därför är det helt orimligt att oskyldiga barn ska behöva sota för en förälders misstag. En förälder som är förlorad för all evighet som redan har frysts ut av familjen totalt.

Det finns inte en enda studie som tyder på att uthängning är ett resultat för att motverka övergrepp mot barn. Inga seriösa som jobbar inom området så som "Childhood" jobbar som Dumpen och ingen av dessa vill samarbeta med Dumpen av en uppenbar anledning.

Förstår du inte hyckleriet att skydda påhittade barn kontra att förstöra livet för oskyldiga barn?
Givetvis tycker jag att barnen blivit fel behandlade, men det är inte av Dumpen, det är självklart av dom som frös ut/mobbade dem. Just det sista är varför jag får stockholmsyndromet vibbar av dig. Håll rätt personer ansvariga.
Citera
2023-07-10, 01:50
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Det är väldigt olyckligt hur dom anhöriga har drabbats i detta fallet
Jag vet att dumpen har erbjudit stöd via Stella för anhöriga så du eller barnets mamma skulle alltid kunna ringa Sara och be om hjälp, det kan däremot bli svårt o få ngn hjälp ifall man lägger skulden på dumpen istället för där det hör hemma

Anhöriggruppen kan säkert va skitbra där mamman kan få komma i kontakt med likasinnade
Citera
2023-07-10, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Givetvis tycker jag att barnen blivit fel behandlade, men det är inte av Dumpen, det är självklart av dom som frös ut/mobbade dem. Just det sista är varför jag får stockholmsyndromet vibbar av dig. Håll rätt personer ansvariga.

Hur tror du barn reagerar boendes på en liten ort reagerar på att Dumpen hänger ut skolkamraters föräldrar?

Du vet uppenbarligen inte vad Stockholmssyndromet innebär för ingen sympatiserar med min bror, vi hatar det han har gjort och vi har brutit kontakten med honom helt och hållet. Fokuset ligger på barnen som fått hela sin tillvaro, sin trygghet, vänner och kontaktnät förstört helt och hållet.

Det finns återigen inget som tyder på att uthängningar är ett effektivt sätt att motverka att vuxna kontaktar barn i sexuellt syfte, inte en enda studie visar att något sådant är effektivt. Så det landar i klick, visningar och SWISH-donationer vilket är riktigt tragiskt när verkliga barn som är offer för deras föräldrars idioti blir dom enda drabbade i denna sörja.
Citera
2023-07-10, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det är väldigt olyckligt hur dom anhöriga har drabbats i detta fallet
Jag vet att dumpen har erbjudit stöd via Stella för anhöriga så du eller barnets mamma skulle alltid kunna ringa Sara och be om hjälp, det kan däremot bli svårt o få ngn hjälp ifall man lägger skulden på dumpen istället för där det hör hemma

Anhöriggruppen kan säkert va skitbra där mamman kan få komma i kontakt med likasinnade

Sara har gjort tillräcklig skada mot barnens mamma och barnen ifråga. Det hon föreslog i början var att gå med i en bisarr Facebook-grupp där hon själv är admin och där Dumpen ska ge anhöriga stöd, vilket är skrattretande.

Dumpen gör ingen skillnad, det finns inget som tyder på att uthängningar ger något resultat och det finns en anledning till hur dom utan problem hittar nya män dagligen. Riktiga barn faller offer för deras verksamhet.
Citera
2023-07-10, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Pratar du om MrX?
https://dumpen.se/2022/01/12/fran-hard-till-slak-pa-en-tredjedels-sekund-mrx-fastnade-pa-kroken/

För det står ju i texten som dom publicerade förra året, att dom valde att använda sig av en 28 åring istället. Men du säger att dom inte valde att publicera det?

Citat från Dumpen:
"För att vi skulle få veta vem som faktiskt ligger bakom alla dessa riktigt otäcka konton så reggade två av våra fiskare upp varsitt vuxenkonto, och idag på morgonen så bokade MrX upp en dejt med vår 28-åring."
Tack. Om det framkommer klart och tydligt i publicering och loggar så har jag naturligtvis fel. Efter att ha läst flertalet kommentarer runt mr x uppfattade jag att många inte fått med sig det.
Citera
2023-07-10, 06:39
Avstängd
Måste ju vara massa Pedos som jobbar med dumpen, de värsta är nog deras egna frivilliga och dom själva.
Citera
2023-07-10, 06:58
Medlem
Citat:
Återigen, vi har sagt upp all kontakt med min bror.
Men ingenting i detta har resulterat i något gott för något barn, utan det har förstört barndomen för oskyldig barn.

Dumpen säger sig jobba för barnen, men dem drar sig inte alls från att förstöra livet för oskyldiga barn för att få klick på deras hemsida. Ingenting tyder på att än som är intresserade av barn slutar för att dem hängs ut, jag tror defintiivt att min bror är ett större hot nu än innan när han inte har något att förlora längre.
Det du lyfter fram här är något som, av dumpen och deras följare, avfärdas på just det sätt vi ser här i tråden. Familjer ska vara tacksamma att dumpen visade de sanningen, inte dumpens fel att andra inte kan uppföra sig osv osv.
För mig är det hela väldigt enkelt: dumpen är fullt medvetna om vilka konsekvenser oförstående människor påför anhöriga. De har alltså ett val i att bidra till en maximering av skada, eller minimering av skada. Dumpen väljer aktivt att möjliggöra en maximering av skada.
Med ett utgivningsbevis kommer rättigheter, men det kommer också ett ansvar. Anledningen till tex källskydd är att kunna uttrycka samhällskritik utan att källor ska vara rädda för uthängning i offentlighet. Alltså skyddande av integritet.
Så ilskan mot dumpen handlar ofta inte om att försvara gäddans handlingar. Det handlar om att man använder en grundlagsskyddad rättighet till att maximera negativa konsekvenser för oskyldiga (anhöriga). Varför? Jo, dumpen har bestämt sig för att det är värt det för att få fram sin politiska åsikt. Blir samhället mer upplyst av 50, 100, 250 publikationer? Njaaa... men dumpen fortsätter. Fullt medvetna om vilka oskyldiga som offras på "sanningens altare".
Citera
2023-07-10, 07:05
Medlem
Citat:
Hur tror du barn reagerar boendes på en liten ort reagerar på att Dumpen hänger ut skolkamraters föräldrar?

Du vet uppenbarligen inte vad Stockholmssyndromet innebär för ingen sympatiserar med min bror, vi hatar det han har gjort och vi har brutit kontakten med honom helt och hållet. Fokuset ligger på barnen som fått hela sin tillvaro, sin trygghet, vänner och kontaktnät förstört helt och hållet.

Det finns återigen inget som tyder på att uthängningar är ett effektivt sätt att motverka att vuxna kontaktar barn i sexuellt syfte, inte en enda studie visar att något sådant är effektivt. Så det landar i klick, visningar och SWISH-donationer vilket är riktigt tragiskt när verkliga barn som är offer för deras föräldrars idioti blir dom enda drabbade i denna sörja.
Så då ska man fortsätta att låta dessa bestialiska pappor få fortsätta förstöra andras barn så deras egna barn och anhöriga ska må bra i ovetskap?
Är det det du förespråkar?

Verkligheten är inte alltid vacker och att vara medberoende och hålla en snygg fasad utåt är inte rätt hjälp till en missbrukare.
Hur många barn ska få sina liv förstörda tycker du?
Citera
2023-07-10, 07:08
Medlem
Citat:
Sara har gjort tillräcklig skada mot barnens mamma och barnen ifråga. Det hon föreslog i början var att gå med i en bisarr Facebook-grupp där hon själv är admin och där Dumpen ska ge anhöriga stöd, vilket är skrattretande.

Dumpen gör ingen skillnad, det finns inget som tyder på att uthängningar ger något resultat och det finns en anledning till hur dom utan problem hittar nya män dagligen. Riktiga barn faller offer för deras verksamhet.
Riktiga barn faller offer för förövarens verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in