Citat:
Ursprungligen postat av
Torleifsdottir
Återigen, vi har sagt upp all kontakt med min bror.
Men ingenting i detta har resulterat i något gott för något barn, utan det har förstört barndomen för oskyldig barn.
Dumpen säger sig jobba för barnen, men dem drar sig inte alls från att förstöra livet för oskyldiga barn för att få klick på deras hemsida. Ingenting tyder på att än som är intresserade av barn slutar för att dem hängs ut, jag tror defintiivt att min bror är ett större hot nu än innan när han inte har något att förlora längre.
Det du lyfter fram här är något som, av dumpen och deras följare, avfärdas på just det sätt vi ser här i tråden. Familjer ska vara tacksamma att dumpen visade de sanningen, inte dumpens fel att andra inte kan uppföra sig osv osv.
För mig är det hela väldigt enkelt: dumpen är fullt medvetna om vilka konsekvenser oförstående människor påför anhöriga. De har alltså ett val i att bidra till en maximering av skada, eller minimering av skada. Dumpen väljer aktivt att möjliggöra en maximering av skada.
Med ett utgivningsbevis kommer rättigheter, men det kommer också ett ansvar. Anledningen till tex källskydd är att kunna uttrycka samhällskritik utan att källor ska vara rädda för uthängning i offentlighet. Alltså skyddande av integritet.
Så ilskan mot dumpen handlar ofta inte om att försvara gäddans handlingar. Det handlar om att man använder en grundlagsskyddad rättighet till att maximera negativa konsekvenser för oskyldiga (anhöriga). Varför? Jo, dumpen har bestämt sig för att det är värt det för att få fram sin politiska åsikt. Blir samhället mer upplyst av 50, 100, 250 publikationer? Njaaa... men dumpen fortsätter. Fullt medvetna om vilka oskyldiga som offras på "sanningens altare".