2023-07-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är just det som är problemet, ukraina sabbar sitt eget land med klusterbomber.
Väldigt rörande att du börjat bry dig om Ukrainas territorium.
Citera
2023-07-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ok..läs i tråden där flera förklarar vilket skit klusterbomber är.
Du kan ju också ta dig en funderare på varför mängder med länder i Europa och övriga världen dissar dom, utan att vara pro ryssar.
Ska ukraina nångång ta tillbaks sina områden, och det kryllar av blindgångare så blir det ett helsike att fixa.
Du kan också fundera på varför 138 länder har förbjudit dom.
Fortfarande svarar du inte på frågan varför det är ok att ryssarna använder dessa klusterbomber???
Citera
2023-07-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Flygplanet har en skruv lös, i sympati med den ryska ledningen.
Jag trodde du hade statistik över flygsäkerhet att komma med men du hade bara en lös skruv. Har du åkt med ukrainska UIA någon gång då? ingen höjdare det med kan jag berätta. Lika illa är det i USA där man också fuskar med service och säkerhet då allt blir dyrare och det är konstigt att inte fler ramlar ner där men det kommer väl.

Så här i tråden pratar man om rysk flygsäkerhet då Kievregimens offensiv inte kommer någonstans. Ni får väl glädjas åt att britterna skickat granater med utarmat uran och Washington nu skickar klustergranater. Kan man inte vinna så ska man förstöra östra och södra Ukraina och pro-ryssarna där. Som tur är verkar det som att Kiev lagt planerna på kärnkraftverket på is nu, det blev lite väl uppenbart och väst hade inte blivit glada.

I övrigt händer inte så mycket på slagfältet i Ukraina utan Kievregimen forsätter att skicka unga män i döden istället för att förhandla fram en lösning som även passar Ryssland. Kanske dags att skicka NATO:s HBTQ-armé och sätta Ryssland på plats. Jag såg att NAFO-folket redan förbereder sig nu på sin konferens och ja, dom ser precis ut som man hade tänkt sig. Det är synd om Europa där Ryssland, Ukraina och USA bestämmer vårt öde medans våra politiker drägglades yrar omkring.
Citera
2023-07-09, 19:33
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Ryssen har mer och mer motvind

Citat:
BREAKING: The Turkish Navy will protect ships from the Russian Navy in the Black Sea corridor even if Putin withdraws from the "grain deal." According to Ukrainian sources, Türkiye confirmed this commitment to Ukraine.

https://twitter.com/igorsushko/status/1678084485597007874?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-07-09, 19:39
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Det är just det som är problemet, ukraina sabbar sitt eget land med klusterbomber.
Du har fel-! Det är pissryssen som härjar runt och sabbar i Ukraina. Barbaren skall ut oavsett medel som behövs för det... Bu Hu
Citera
2023-07-09, 19:42
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är aldrig ett hopplöst företag att försvara sitt land, det är faktiskt ett nödvändigt agerande av Ukrainas folkvalde president. Och som ukrianarna försvarar sitt land. Så all respekt till Ukrinakrigets mest motiverade och järvlar-anamma armé, den ukrainska. Det kraftiga svaret från Kiev trodde inte lille Putin på när han startade andra fasen av kriget mot Ukraina 2022. Första fasen av kriget anno 2014 då Krin ockuperades gick ju så smärtfritt och inte ens väst agerade över hövan. Putin blev fartblind den arme saten.
Ja, och den där fjanten Erik borde ju tycka att det går segt för ryssarna..
Citera
2023-07-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det ÄR grunden till kriget. Västra ukraina= pro eu. Östra ukraina=Pro ryssland.
Det jag menade var att i den civiliserade världen så startar man ytterst sällan krig för att man har landsmän eller supporters i grannlandet. Att det finns proryssar i Ukraina som enligt Kreml säger sig känna sig förtryckta är ju ingen anledning, bara ursäkt för ryssen att starta det krig som pinsamt nog för ryssen även tar kål på ryssar i östra Ukraina, dom som man skenheligt säger sig vilja befria.
Ukraina som statsbildning kommer ju inte delas bara för att en ytterst liten del av befolkningen i öster gillar grannen Ryssland.
Över 90% av ukrainarna står ju faktiskt bakom sin president vilket säger allt.
Citera
2023-07-09, 20:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Bevisa motsatsen.

Det är du som påstår saker, utan länkar och källor.
Kom med bevis för dina påståenden.
Citera
2023-07-09, 20:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Putin är nog desperat, och Turkiet exporterar drönare till Ryssland under kriget, så tvivlar på att han kommer ställa till en scen, det skulle enbart kosta Ryssland mer genom sämre diplomatiska relationer.
Turkiet exporterar inga drönare till Ryssland? Du har förväxlat Turkiet med Iran?
Citat:
Den respekt jag har för putin är samma som min respekt för carlo gambino. Han är en gangster, men en smart sådan. Tro inte att jag älskar han. Men visst har jag viss respekt för han när han sitter på så mkt makt osv och har tillgång till kärnvapen osv.
Dina åsikter i denna tråden är lika välkomna som i firma-tråden. Du tillför inget av värde till diskussionen och till skillnad från rysstrollen i tråden är du bara direkt korkat. Jag har svårt för bestämma mig för vem som är mer provocerande, du eller dom, men vad jag vet med säkerhet är att absolut ingen bryr sig ett skit om vem du respekterar eller varför. Du är en fjant, kort sagt.
Citera
2023-07-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Det vet jag. Frågan gällde självständighet. En majoritet röstade för att förklara sig självständiga. I varje Oblast.
Efter en ockupation och med beväpnade soldater i röstlokalen, enligt ryska mått en helt legitim röstning med andra ord
Citera
2023-07-09, 20:15
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag trodde du hade statistik över flygsäkerhet att komma med men du hade bara en lös skruv. Har du åkt med ukrainska UIA någon gång då? ingen höjdare det med kan jag berätta. Lika illa är det i USA där man också fuskar med service och säkerhet då allt blir dyrare och det är konstigt att inte fler ramlar ner där men det kommer väl.

Så här i tråden pratar man om rysk flygsäkerhet då Kievregimens offensiv inte kommer någonstans. Ni får väl glädjas åt att britterna skickat granater med utarmat uran och Washington nu skickar klustergranater. Kan man inte vinna så ska man förstöra östra och södra Ukraina och pro-ryssarna där. Som tur är verkar det som att Kiev lagt planerna på kärnkraftverket på is nu, det blev lite väl uppenbart och väst hade inte blivit glada.

I övrigt händer inte så mycket på slagfältet i Ukraina utan Kievregimen forsätter att skicka unga män i döden istället för att förhandla fram en lösning som även passar Ryssland. Kanske dags att skicka NATO:s HBTQ-armé och sätta Ryssland på plats. Jag såg att NAFO-folket redan förbereder sig nu på sin konferens och ja, dom ser precis ut som man hade tänkt sig. Det är synd om Europa där Ryssland, Ukraina och USA bestämmer vårt öde medans våra politiker drägglades yrar omkring.

Du kan väl lägga upp en film från din erfarenhet av UIA eller lägga ner ditt påhittade skitsnack.
Frågor på det?
Citera
2023-07-09, 20:19
Medlem
Citat:
Fast både Ukraina och Ryssland har använt dem från start så blir ju ingen direkt skillnad nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in