2023-07-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det går segt för ukraina, och jag misstänker att ukrainas förluster under "motoffensiven" inte är hållbara i längden. Jag ger den ukrainska "motoffensiven" max en månad till, sen kommer de tvingas inse att den var ett hopplöst företag och avbryta den. Vad som händer efter det återstår att se.
Är aldrig ett hopplöst företag att försvara sitt land, det är faktiskt ett nödvändigt agerande av Ukrainas folkvalde president. Och som ukrianarna försvarar sitt land. Så all respekt till Ukrinakrigets mest motiverade och järvlar-anamma armé, den ukrainska. Det kraftiga svaret från Kiev trodde inte lille Putin på när han startade andra fasen av kriget mot Ukraina 2022. Första fasen av kriget anno 2014 då Krin ockuperades gick ju så smärtfritt och inte ens väst agerade över hövan. Putin blev fartblind den arme saten.
Citera
2023-07-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Och? Är det det bästa du kan komma med? 🤣🤣🤣
Kolatorsk?

Att du har homofobi är något som du får ta med din doktor.

Zelensky, årets man.
Lämnade inte sina landsmän i sticket.
Står upp mot världens 2:a armé, i Ukraina….

Killen är man än du någonsin kommer att bli.
Zelensky förtjänar respekt.
Du har absolut noll respekt.

Nej inte för den fjollan. Urainska soldater ger jag all respekt för deras insatser. Men jag står fast vid mitt ord, zelensky är marionett.
Citera
2023-07-09, 17:47
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Finns video på det. Mannen är attention whore. Och marrionet.

Vilken video? aka mata trollen!
Citera
2023-07-09, 17:47
Medlem
attogs avatar
Citat:
Östra ukraina är dock pro ryskt.

Återigen är du ute och cyklar.
Vilket bevis har du för det?
Citera
2023-07-09, 17:49
Medlem
attogs avatar
Citat:
Nej inte för den fjollan. Urainska soldater ger jag all respekt för deras insatser. Men jag står fast vid mitt ord, zelensky är marionett.

Har du heller inga belägg för.
Enbart ett hat mot USA/Nato/Nuland?
Citera
2023-07-09, 17:49
Medlem
Citat:

Så vad tycker DU han skulle ha gjort?
Citera
2023-07-09, 17:50
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om Ryssland skulle anfalla ukrainska fraktfartyg, och turkiska krigsfartyg skulle anfalla dessa ryska krigsskepp så passeras ytterligare en av Putins röda linjer.

Putin har sagt att han kommer starta ett kärnvapenkrig om någon blandar sig i den ryska diktaturens invasion av Ukraina.

Han har sagt en jävla massa saker och flera gånger hotat med kärnvapen men inget tyder på att han kommer att starta kärnvapenkrig för han har ju inget att vinna på det. USA har klargjort för honom vad konsekvenserna blir och de har helt enkelt ingen möjlighet att vika ner sig här. Skulle han använda taktiska kärnvapen kommer sannolikt den ryska militäran i Ukraina och Svarta havet att elimineras med konventionella vapen av USA. Använder han strategiska kärnvapen mot väst ja då blir det ett fullskaligt kärnvapenkrig och världens undergång så som vi känner den - och alla förlorar.
Citera
2023-07-09, 17:50
Medlem
Citat:
Återigen är du ute och cyklar.
Vilket bevis har du för det?

Dom har krigat mot ukraina sedan 2014. Och kan du se några protester där eller i krim som i kiev?
Citera
2023-07-09, 17:51
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Och? Är det det bästa du kan komma med? 🤣🤣🤣
Kolatorsk?

Att du har homofobi är något som du får ta med din doktor.

Zelensky, årets man.
Lämnade inte sina landsmän i sticket.
Står upp mot världens 2:a armé, i Ukraina….

Killen är man än du någonsin kommer att bli.
Zelensky förtjänar respekt.
Du har absolut noll respekt.

Jo skillnad på Zelensky som åkte till ormön på besök från Putin som bajsar på sig i en bunker någonstans!
Citera
2023-07-09, 17:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Dom har krigat mot ukraina sedan 2014. Och kan du se några protester där eller i krim som i kiev?

Presentera bevis.
Eller lägg ner din skitpostning.
Citera
2023-07-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så vad tycker DU han skulle ha gjort?

Fortsatt förhandlingarna som inleddes i början av kriget och återgå till minskavtalet. Förhandlingarna avbröts efter boris johnssons besök, vilket stärker min åsikt att zelenzky är marionett.
Citera
2023-07-09, 17:54
Medlem
Citat:
Presentera bevis.
Eller lägg ner din skitpostning.

Bevisa motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto