2023-07-09, 12:04
Medlem
Bertil.1987s avatar
Vilka är det som tagit sina liv?
Dom jag känner till är dessa:

Mannen med hunden (inte #119 utan en annan som nu är avpublicerad)

Gäddan som tog sitt liv före publicering

DinK (#225)

Och nu Mr X

Äre ngn annan som jag int känn till?
Citera
2023-07-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Sara är imponerad av #251 karatekillen, att han är så smart.

Vet inte om jag håller med, knappast smart att lägga ut bilder på sig själv (alltså sitt ansikte) på en barnchatt i sexuellt syfte, speciellt inte om man vet att Dumpen smyger i krokarna (vilken han visste). Är överlag förundrad över varför killarna hela tiden postar så tydliga ansiktbilder. Känns som att dom VILL bli identifierade, en form av spänning kanske?

Han lyckades ju tydligen att lura dem på något sätt. Men när en kvinna säger att en man är smart så kan det vara så att hon vill vagga in honom i trygghet så han kan anförtro sig till henne för att hon "förstår" honom.
Citera
2023-07-09, 12:17
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han lyckades ju tydligen att lura dem på något sätt. Men när en kvinna säger att en man är smart så kan det vara så att hon vill vagga in honom i trygghet så han kan anförtro sig till henne för att hon "förstår" honom.
Det var ju precis det hon gjorde!
Citera
2023-07-09, 12:22
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
Nu har även Expressen gett sig in i debatten med bla beskrivning av MrX dödsfall
https://www.expressen.se/nyheter/man...edan-sitt-liv/
De på ETC är ju störda i huvudet. Hur kan de försvara MrX och säga att han är oskyldig?
Dumpen behövs mer än nånsin…
Citera
2023-07-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
4 + 2 enl artikeln i ETC...

Jag får inte ihop siffrorna och syftningarna i ETC-artikeln Tredje bekräftade självmordet efter Dumpen-uthängning.

De skriver så här:

Citat:
Tre bekräftade självmord
Självmordet är, utifrån det Dagens ETC har kunnat bekräfta, det tredje som kan kopplas till konfrontationer och uthängningar på Dumpen. Troligen rör det sig om ännu fler.
I februari 2022 begick en skånsk man i 50-årsåldern självmord efter att ha exponerats. I höstas valde ytterligare en man, en tvåbarnspappa i en mindre ort i södra Sverige, att avsluta sitt liv. /.../
Tidigare i år har ytterligare två män hittats döda kort efter att de hängts ut. En stockholmare i 40-årsåldern försvann och efterlystes samma dag som han publicerades på Dumpen. Hans kropp återfanns långt senare i en annan del av landet.
En annan stockholmare i 35-årsåldern, som tidigare avtjänat ett tvåårigt fängelsestraff för våldtäkt mot barn, tros också ha tagit sitt liv.

Betyder det "tre bekräftade" + Skånsk man + tvåbarnspappa södra Sverige + två stockholmare = tre bekräftade + fyra obekräftade = 7 totalt?

Jag tror att åtminstone ena stockholmaren är en av de tre bekräftade?

Menar de 3 bekräftade (skåne + södra Sverige + stockholmare), samt en stockholmare till. Totalt fyra?
Citera
2023-07-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.G.
Jag får inte ihop siffrorna och syftningarna i ETC-artikeln Tredje bekräftade självmordet efter Dumpen-uthängning.

De skriver så här:

Betyder det "tre bekräftade" + Skånsk man + tvåbarnspappa södra Sverige + två stockholmare = tre bekräftade + fyra obekräftade = 7 totalt?

Menar de 3 bekräftade (skåne + södra Sverige + stockholmare), samt en stockholmare till. Totalt fyra?
Jag läser det som de tre första är bekräftade självmord (och de skriver inte kronologiskt, kanske det du missat) de andra två inte. Självmördare lämnar nästan utan undantag något slags meddelande till anhöriga eller eftervärlden, de gjorde antagligen inte det. Kan också vara pågående utredningar därför.
Citera
2023-07-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
De på ETC är ju störda i huvudet. Hur kan de försvara MrX och säga att han är oskyldig?
Dumpen behövs mer än nånsin…
Skulle vilja se Expressen publicera vad mrX skrev till barn, riktiga barn, för det finns loggat.
Citera
2023-07-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Exakt så. Hon ville få honom att erkänna på inspelningen och det lyckades.
Citera
2023-07-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Såg att karatekillen pluggat på karategymnasiet i fyra år. Vad blir man då, karateingenjör.
Ett extra år...gick inte så bra akademiskt då antar jag.
Citera
2023-07-09, 12:37
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ung och ser bra ut.

Drömjobbet? Jobbar med sitt fritidsintresse.

Ung fager sambo och gott socialt liv?

Enligt egen utsago välutrustad.

Gäddan som hade allt. Men: The World is Not Enough, som det heter.

Nu blir det en hedersplats i Gäddviken, istället.

Men även de som har denna dragning, har de inte hört talas om Dumpen vid det här laget?

250+ gäddor deep och de flyger fortfarande upp på kroken hur enkelt som helst.

Ser bra ut? Hoppas att du skämtar med mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.G.

De skriver så här:

Det märks ju att ETC är fokuserade på att anklaga Dumpen. Kanske det är någon som känner sig träffad och känner ilska mot Dumpen därför?

Det är ju inte så att deras liv har varit helt normalt och lyckligt och så blev de uthängda på Dumpen och av den enda dagen som varit jobbig för dem de senaste tjugo åren så tog de livet av sig. Det är ju dumheter. De flesta verkar ha hängt på KIK i många år och de verkar slipade i sitt sätt att skriva med barnen också. Och det tär ju på en människa att hålla på så för de vet att såna som de är föraktade.

Och det dubbellivet där de är föraktade av andra, så självbilden är förstås dålig. Sen så kan de precis som alla andra ha problem med ekonomin, med partnern, kontakten med barnen, jobbet, livet, alkohol, droger, övervikt, och psykiska problem.

Så det är ju en samlad bild. Men är man ute och letar efter barn att våldta ja då får man stå sitt kast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Hela hans liv har kretsat kring karate precis som bajengäddan som levde för sitt fotbollslag. Nu förlorar dom hela sin identitet för en jävligt korkad sak. Måste kännas ganska så tungt att vakna på morgnarna när hela ens livsverk har försvunnit och omöjligt att ta tillbaka det.
Precis som pastorn och egentligen rektorerna och lärarna också. Visst var det en skolkurator med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in