2023-07-08, 21:28
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Vilket var långsökt? Filmcitat eller att de skulle vara ett par?
Och jag kanske HAR delat säng med nån kompis när jag var mindre men glömt det. Måste fan tänka efter nu.

Och Maja ser bättre ut på andra foton, närbilden som används i pressen ser lite åt helvete ut. Hur fick de läpparna att se så enorma ut?
Men om det nu stämmer att Johanna vill styra och manipulera och ha en "slav" som vi diskuterat, så kan ju det ha påverkat. Maja tycks ju vara väldigt lätt att styra över vad jag förstått.
Behöver jag verkligen förklara det? Tycker du att det verkar som att jag pratar om ett filmcitat?

Ja, och jag hade säkert sett bättre ut om jag tog en bild på mig nu vs en bild plåtad strax efter att jag hade blivit anhållen av polisen. Jag menar väl mer överlag så är hon inte särskilt attraktiv på någon bild som jag har sett på henne.

Johanna ser ju också ut som ett jävla ägg på sin mugshot, men de andra bilderna på henne är hon ju faktiskt riktigt jävla söt på.
Citera
2023-07-08, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tjejer har oftast inga problem med att dela säng. Gissar att du är av manligt kön och då är det nog mindre vanligt.

Hur var det, du hade träffat J i något sammanhang. - Hur skulle du vilja beskriva hennes personlighet?
Nepp det är jag inte. Men har haft förhållanden och det skulle kännas lite som otrohet att dela säng med nån annan då.

Ja jag träffade henne en gång men vi bara kallpratade lite, och jag minns knappt om vad tyvärr. Detta var långt innan detta hände, hon bör ha varit 18 (men jag tyckte hon verkade äldre). Jag minns att jag tyckte det var nåt vackert och lockande med henne, men fick en känsla att jag skulle undvika henne. Sällan jag får sådan känsla men där kom den starkt faktiskt.

När hon kom med i nyheterna kände jag igen hennes utseende + hennes israeliska mellannamn som jag av nån anledning memorerade.
Citera
2023-07-08, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Behöver jag verkligen förklara det? Tycker du att det verkar som att jag pratar om ett filmcitat?

Ja, och jag hade säkert sett bättre ut om jag tog en bild på mig nu vs en bild plåtad strax efter att jag hade blivit anhållen av polisen. Jag menar väl mer överlag så är hon inte särskilt attraktiv på någon bild som jag har sett på henne.

Johanna ser ju också ut som ett jävla ägg på sin mugshot, men de andra bilderna på henne är hon ju faktiskt riktigt jävla söt på.
Vet inte, folk kommer ibland med helt obegripliga svar här så jag börjar bli van. Jag har ändå känslan att det är något mer än bara vänskap mellan dem. Men det är mest en känsla jag har, baserat på de kännedomar jag har hittills.

PS. Johanna är ännu sötare i verkligheten.
Citera
2023-07-08, 21:49
Medlem
Kan inte ladda ner fupen från sammanfattningen i början (gofile)

Hade verkligen behövt läsa igenom biten där Johanna förhörs och erkänner.

Någon som kan hjälpa mig att få tag i fup?
Citera
2023-07-08, 22:12
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Vet inte, folk kommer ibland med helt obegripliga svar här så jag börjar bli van. Jag har ändå känslan att det är något mer än bara vänskap mellan dem. Men det är mest en känsla jag har, baserat på de kännedomar jag har hittills.

PS. Johanna är ännu sötare i verkligheten.
Tror du inte att det kan vara så att Johanna inte är så uppskattad av resten på orten? Hon kanske känner ett starkt behov av att kunna få vara helt oemotsagd när hon bossar och ska styra saker och ting. Där tror jag att Maja passar in väldigt bra. Hon verkar vara en mer tystlåten och försiktig tjej som kanske inte är den förste att börja argumentera när någonting hon tycker är fel faktiskt är fel.

Jag har sett sådana vänskapsband tidigare. Där den ena är mer dominant och narcissistisk av sig, medan den andra parten är mer tillmötesgående och undergiven, och kanske först tar mer plats när hon har fått i sig för mycket av det goda.
Citera
2023-07-08, 22:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är en detalj som är helt onödig för J att berätta. Varför i hela fridens namn skulle hon berätta att hon låste dörren när hon t.ex inte berättar vart hon gömde kroppen?
Hon hade heller inte behövt nämna att T fälldes eller att de började gräla igen eller att J knuffade in T på toaletten.
Alla frågor kan inte besvaras med hjälp av logik och den egna prioriteringslistan? - Mycket av det de berättar kommer aldrig att kunna gå ihop oavsett M är medskyldig eller inte - minnen har flutit ihop, sammanblandats, glömts bort, förvrängts. Tillsammans med lögner av olika mått.

Att hon utelämnar var kroppen gömdes har jag med observerat. M frågade inget heller. Är det sant som M påstår, att det var först ute på Illharjen som hon fick reda på vad som hade hänt, så var det nog inte läge att köra med frågesport - hon satt mest tyst medan J tjattrade på. Sägs ju vara den pratsamma sorten också. Vilket även blir tydligt under förhören då hon gärna håller långa utläggningar med detaljerade beskrivningar.

Tvivlar inte en sekund på att M har varit rädd för J, en känsla som växt sig allt starkare med tiden:

M: Eh, nej men att jag, eh, men jag är väldigt rädd för att Johanna ska komma efter mig och ja döda mig eller att hon ska skicka andra människor på mig för att ja, döda mig.
F: Och vad är orsaken till den rädslan Maja?
M: Ja för att hon var, är kapabel liksom till att döda människor och hon är oförutsägbar och sen att hon ska bli arg på mig för att jag berättar.

Jämför M:s ord med hur utsatta kvinnor - fysiskt såväl som psykiskt - resonerar när de befinner sig i en relation som innebär underliggande hot ömsom blandat med smek och vackra ord.
Personer med empatiska störningar brukar vara särskilt begåvade när det kommer till den här subtila formen av manipulation.

Jag vet att du tror mera på ´partners in crime´ men jag själv ser inte att det skulle kunna vara applicerbart här. Inte utifrån den beskrivna vänskapsrelationen bakåt i tiden.
Citera
2023-07-08, 22:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, och det är förmodligen detta med "blodliknande besudlingar", som är avgörande för att man inte kan säga att det är Toves blod, utan "bara" Toves DNA.

Från rättegången mot Stefan D, vittnade blodanalys/DNA forensikern om vilka tre kriterier man har för att avgöra om besudlingen är blod eller inte.

Från mitt inlägg i den tråden, transkriptering direkt från hans förhör:

"Från D*aniel W*ibergs förhör:

"DW:
Absolut. Vi har tre stycken kriterier och det första är då att besudlingen som spårsäkrats ska vara blodlik, och där bedöms det visuella utifrån den som utför undersökningen. Sen så ska det reageras som för blod med vårat förprövningsmedel, leukomalaktitgrönt och sen ska vi erhålla en DNA- profil eller att det påvisa att det finns DNA i det här säkrade spåret då.
"

Han säger också att de tittar på hur besudlingen "beter sig". De kollar även i microskop."

Och då minns jag också att vid ett tillfälle så tog han en tops, som vid spårsäkringen inte blev röd, utan mer gulaktig. Och då tittar NFC på topsen, och ser att den inte är bldliknande röd, utan gul, vilket får svret då att bli positivt för DNA istället för blod. Men foensikerna på plats, som tog provet, kunde då vittna om att fläcken på tvättmaskinen var så röd som den kunde vara, att det var det första han tänkte; här har vi blod, vilket han då vittnade om i rätten (fritt ur minnet).
Kommer ihåg blodet på SD:s tvättmaskin; på bild kunde en röd fläck urskiljas. Han tvättade nog av sig utomhus med vattenslangen och eventuellt var blodet utspätt men tillräckligt rött till färgen för att uppfattas med blotta ögat.

Verkar vara lite av samma sak här; besudling iakttas men reagens uteblir för blod pga utspädning med vätska?
Citera
2023-07-08, 22:47
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det var i september förra året. Maja sov över hos Johanna och de konsumerade starka drycker. Sen sov de tillsammans i Johannas säng och det råkade hända en olycka.
Johanna blev tokig och slängde ut Maja för att hon vätt ned sängen. Då spenderade Maja hela natten ute i trapphuset och på morgonen ringde Johanna till Majas far och bad honom hämta Maja med bil.
Maja hade alltså stått, suttit, sovit (vet ej vad) i trapphsuet hela natten och "inte vetat vad hon skulle göra" Handlingsförlamning?

Detta är vad jag läst här i tråden. Därför med reservation för sanningshalten.

En sak som förresten tyder på att de två skulle ha en sexuell relation är att Maja också sov i Johannas säng. De gånger jag delat säng med någon har det varit personer jag haft sexuellt intresse i.
När jag sovit hos nån vanlig kompis så har vi aldrig delat säng, då har jag sovit på en soffa, gästsäng eller liknande.
Det var väl vid detta tillfälle; en månad innan T mördades, som M sade sig ha krupit in i det olåsta förrådet för att sova?
Citera
2023-07-08, 22:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är väl bra att oskyldiga som måste sitta i häkte får möjlighet till lite tidsfördriv. När hovrätten friat Maja och gett henne ett fett skadestånd för den tid hon felaktigt tvingats sitta häktad, så kommer Maja att kunna köpa så många HDMI-kablar och Disneyfilmer hon vill. Hon kommer nog att kunna köpa sig en hel biosalong, för dom pengarna, faktiskt. Så kan Möller, Leshem Jansson, och du, sitta där och leka med er själva

Alltid fräscht med nytt ungkött på avdelningen, Vi längtar, Vi längtar,
Citera
2023-07-08, 22:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det var väl vid detta tillfälle; en månad innan T mördades, som M sade sig ha krupit in i det olåsta förrådet för att sova?

Då är hon alltså mer rädd för sina föräldrar än för T, En till spik i Ms kista. Med tanke på att M skulle vara såååå rädd för J.
Citera
2023-07-08, 22:54
Medlem
Jo jag tänkte att i Johannas förhör så säger hon att det går cirka en timme från att Tove dör tills att hon börjar planera att ge sig ut.
Citera
2023-07-08, 23:05
Bannlyst
Citat:
Jo när du säger det, det skrevs även om ett vindförråd. Men någon annan skrev sedan att det inte fanns något vindförråd, då hela vindutrymmet utgjordes av två lägenheter. Eller var det ett källarförråd hon sov i?
Det står så mycket olika saker här så man har svårt att hålla reda på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in