2023-07-06, 13:34
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ok, var står det att polisen "bytte förhörsteknik"? När blev "Comeback" inblandade överhuvudtaget i förhören med M?

Det har varit uppe en del i tråden, med länkar m.m.

Förhöret från 2022-11-15 Aktbilaga 153, sidan 1128, börjar det.
Citera
2023-07-06, 13:36
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt vad skulle M som enligt egen utsaga sov under hela mordet kunna säga som skulle vara till nackdel för J. Som sagt det här pusslet går inte ihop för fem öre, bägge ljuger som en häst travar.

Enda sättet för M om hon vill ha någon som helst trovärdighet kvar i livet är att sluta ljuga och lägga alla korten på bordet, om inte för sej själv men för att Ts familj får ett avslut på detta vidriga och meningslösa mord. Personligen så har jag liten förhoppning att M ska krypa till korset, det är sällan att mytomaner ändrar sej.

En gång mytoman alltid mytoman.

Mytoman vet jag inte, men jag får inte ihop Majas förklaring att Johanna gått in med Tove på toaletten och stängt och låst dörren så Maja inte skulle höra, samtidigt som Maja uppger att hon sov. OM det inte är Johanna som berättat för Maja efteråt förstås.
Jag kan missat det i förhören.
Citera
2023-07-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det har varit uppe en del i tråden, med länkar m.m.

Förhöret från 2022-11-15 Aktbilaga 153, sidan 1128, börjar det.

Tack för datum!

Det är alltså före att M säger att toadörren var låst (i ett förhör som en TS hänvisade till som var i december). Som hon ev reviderat/ljugit om i senare förhör

Lögnerna fortsätter alltså från M.s sida även efter att de blivit inblandade, så ingen skillnad därvidlag.

Men det visste vi iof eftersom M höll tyst så långt efter det... och som jag tror fortfarande (hennes sömn är inte troligt under dessa ca 45 minuter det tog att avsluta T.s liv).
Citera
2023-07-06, 14:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Mytoman vet jag inte, men jag får inte ihop Majas förklaring att Johanna gått in med Tove på toaletten och stängt och låst dörren så Maja inte skulle höra, samtidigt som Maja uppger att hon sov. OM det inte är Johanna som berättat för Maja efteråt förstås.
Jag kan missat det i förhören.
Fast det var J som skulle ha sagt detta till M om dörren ute på Illharjen, att hon låste den för att M inte skulle höra.
Citera
2023-07-06, 14:16
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fast det var J som skulle ha sagt detta till M om dörren ute på Illharjen, att hon låste den för att M inte skulle höra.

Tack. Det ante mig, jag hittade det inte i förhören bara.
Citera
2023-07-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Det är en detalj som är helt onödig för J att berätta. Varför i hela fridens namn skulle hon berätta att hon låste dörren när hon t.ex inte berättar vart hon gömde kroppen?
Citera
2023-07-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hade M tagit nån form av ansvar och visat ånger så hade hon kontaktat hjälp eller åtminstonne berättat
vart de gömt Tove.

Brukar alla mördare berätta vart de har gömt sitt offer?
Senast redigerad av Braskamin58 2023-07-06 kl. 14:49.
Citera
2023-07-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så kan det vara. Vi vet inte.

Tycker du att att det är ok att påstå att någon inte tar ansvar, när man inte vet vad personen i fråga gjort?

Nej. Man ska generellt inte påstå att någon inte tar ansvar om man inte vet vad personen har gjort och inte gjort. Det är i princip ett anklagande.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack. Det ante mig, jag hittade det inte i förhören bara.

Så är jag nästan på banan igen, bara nästan:

153/1189
Förhör Maja 6/12, fyra dgare efter erkännandet av gravfridsbrottet:

"F: Så då lämnar vi över ordet till dig igen Maja.
M: Ja jag har skrivit upp lite här. Eh, eh, ja först är då med vad Johanna, ja jag kommit på
liksom vad Johanna sa till vad det var som hade hänt och då var det att, ja Tove och Johanna
hade börjat bråka igen då i Johannas lägenhet. Eh, och slåss. Johanna knuffade in Tove på
toaletten. Eh, och hon går in själv också in på toaletten och låser dörren för att inte jag, för att
inte jag ska höra vad som händer.
Eh, och ja Johanna knuffar ner Tove på golvet och stryper
Tove till döds. Eh, usch, eh, och eh, sen under bilfärden på natten där så, så åker vi först ut
mot Ekenässjön, eh, och Johanna stannar bilen vid en rastplats som ligger där, eh, och kastar
Toves mobil och sen på vägen på Nye så säger Johanna att jag ska, ja kasta ut Toves nycklar
medans hon kör. Eh…
BF: Skulle du kasta ut nyckeln?
M: Mmm.
BF: Gjorde du det också eller?
M: Mmm. Ja.
F: Det här som du säger att Johanna berättade för dig, när berättade hon det?
M: Eh, hon berättade på, jag är inte säker på om hon berättade i bilen där på natten men jag
vet att hon sa det i alla fall på söndagen där vid Illharjen.
F: Okej. Mmm. Vi kan väl lika gärna stanna där?
BF: Ja.
F: Eh, när du säger att hon berättade detta för dig vid Illharjen, var det första gången du hörde
talas om detta?
M: Som jag minns det.
"
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Brukar alla mördare berätta vart de har gömt sina offer?

Det är lite märkligt tycker jag att några som påstår att Maja inte tar ansvar för att hon inte berättade var kroppen låg, menar att Johanna tar ansvar, trots att hon inte heller berättade var kroppen låg.

Johanna tog livet av Tove, gör allt för att dölja det, nekar till allt, även efter att Maja tagit sitt ansvar och börjat berätta vad som faktiskt hände, åsså kommer några och påstår att Johanna tar ansvar. Märkligt ansvar att döda någon, man kan undra hur dessa "människor" som påstår sig vurma så för Toves anhöriga, menar att Toves anhöriga skulle känna inför deras åsikter om Johannas ansvarstagande.
Citera
2023-07-06, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt vad skulle M som enligt egen utsaga sov under hela mordet kunna säga som skulle vara till nackdel för J. Som sagt det här pusslet går inte ihop för fem öre, bägge ljuger som en häst travar.

Enda sättet för M om hon vill ha någon som helst trovärdighet kvar i livet är att sluta ljuga och lägga alla korten på bordet, om inte för sej själv men för att Ts familj får ett avslut på detta vidriga och meningslösa mord. Personligen så har jag liten förhoppning att M ska krypa till korset, det är sällan att mytomaner ändrar sej.

En gång mytoman alltid mytoman.
Och även om Maja skulle erkänna att hon var en vaken passiv åskådare, vad skulle hon kunna säga som försatte Johanna i en sämre sits än Johanna själv har gjort?
Citera
2023-07-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är lite märkligt tycker jag att några som påstår att Maja inte tar ansvar för att hon inte berättade var kroppen låg, menar att Johanna tar ansvar, trots att hon inte heller berättade var kroppen låg.

Johanna tog livet av Tove, gör allt för att dölja det, nekar till allt, även efter att Maja tagit sitt ansvar och börjat berätta vad som faktiskt hände, åsså kommer några och påstår att Johanna tar ansvar. Märkligt ansvar att döda någon, man kan undra hur dessa "människor" som påstår sig vurma så för Toves anhöriga, menar att Toves anhöriga skulle känna inför deras åsikter om Johannas ansvarstagande.

Ja, man kan fråga sig hur de personerna tänker eftersom de uttrycker sig så. T ex var det så eller var det si.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in