Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Du borde fråntagits ditt körkort. Du är livsfarlig för din omgivning.
Ok så du har aldrig råkar göra detta nånsin ?
Jag tror att nära alla råkat göra detta någon gång men haft tur att bilen rullat få meter där det var helt ofarligt. Alla gör massa misstag i trafik men det har ändå gått bra och när det händer så får du aldrig veta orsaken, tekniska fel och bister finns i en del fall men det får aldrig du veta när det sått i tidningen. I år har ju en labil åkt och ställt sig på kanten på en bilfärja och en personbil rusat ner för en brant slänt och var nära att mosa en annan personbil som befanns sig precis där. Snacka om ågren, tycker det är tillräckligt pinsamt.
Jag själv körde en för mig okänd gammal rostig hantverksbil en gång där jag faktiskt drog åt handbroms men det visade sig att den bilen hade dålig handbroms som tog dåligt om man inte tog i som en idiot och det var för mig helt okänt. Den rullade en halvmeter mot ett staket och bakom staketet var det en lång slänt , nedför massa villor och hus så det kunde gått sjukt illa men bilen stannade som tur var mot staketet. Staketet stod i lutning när jag kom ut.
Det där är väldigt lätt hänt och jag är själv lite nojig över detta. Så jag undviker parkering i backe om det går. Vrider alltid ratten så att den inte får rull rakt fram och bukar kolla funktion på okända bilar.