2023-07-08, 06:32
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jo, han verkar verkligen vara påläst...

https://www.patreon.com/thehistorylegends

Han är (tyvärr för pro-NATO känslosamma läsare/tittare) en s.k "What are the facts?" OSINT.

Utifrån kall fakta bygger han sina teorier och analyser och har ständigt rätt. Han förutsåg Bakhmut, offensiven och mycket mer.. han har även intervjuat Ryska soldater.

Tyvärr (för pro-NATO) är han anti-woke och det klingar inte bra i vissas (fikusar) öron.
Citera
2023-07-08, 06:50
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Utifrån kall fakta bygger han sina teorier och analyser och har ständigt rätt.

Nu gjorde du mitt liv lite mer problematiskt.. Jag kan ha en bra lördag eller så kan jag ta ett djupdyk i det träsk som du kallar för fakta. Sedan tidigare i tråden så framstår du som en smula faktaresistent så det enda som kommer att hända är att jag förlorar tid om jag ska börja plocka sönder argumenten som du framför.

Jag tror jag ska ta och ha en bra lördag och fortsätta ignorera dig. Jag har ett staket som ska målas, du vet bygga upp saker. Inte gå fram som en mongolhord på stäppen och lämna död och förödelse bakomför sig som du förespråkar.

Citera
2023-07-08, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Hur fick du ihop den ekvationen egentligen? Haha
En triljon är en miljon biljoner. Andra världskriget sägs kostat mellan 1 - 2 biljoner dollar.
Citera
2023-07-08, 07:30
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ryssland borde backa medan dom har någonting som kan kallas ett försvar kvar.
Ja men det kommer inte att hända med Putin vid rodret!

Låt han fortsätta så finns det inget kvar av Rysslands armé om ett år…….
Citera
2023-07-08, 07:35
Medlem
Citat:
Jag är den enda som de facto postar information (och de andra som visar klipp på hur verkligheten ter sig).

99% av inläggen i denna tråd är önsketänkande och ryggdunkar till de som skriver bäst cope-inlägg.

"En bild säger mer än tusen ord men ett klipp säger allt.."

Det du inte gillar är att mina inlägg krossar din världsbild, återigen, för du baserar dina "åsikter" på cope-rubriker och inte kall och hård fakta.

Ett klockrent exempel på denna tråd var månader av "Leo 2 kommer köra ut Ryssen, väst är teknologiskt överlägsna Ryssland!" sen när klipp efter klipp (17 st) på förintade Leo 2 skiftade ni fokus bort från Leo 2 och till nästa cope-rubrik.

Ni är som den 40 åriga kattkvinnan som inte vill höra verkligheten och håller för öronen och skriker nanananana när alla säger att hon inte kan få barn och hennes liv är ett misstag. I detta fallet att Ukraina inte kan vinna.

Det är verkligen sorgligt att läsa. Kvaliten på trådens inlägg är skitkass. Massa inlägg baserade på känslor om konflikten. I dagsläget finns det ingenting som tyder på att AFU kommer lyckas slänga ut ryssarna. Tvärtom, man lider stora förluster varje dag vilket givetvis krävs att Nato proxyn behöver skicka mycket mera vapensystem över lång tid.
Citera
2023-07-08, 07:38
Medlem
Här en uppstoppad radiokommunikation mellan ryska enheter med engelsk översättning. Ryskt artilleri krossar egna trupper..
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1677341786983809024?s=20
Citera
2023-07-08, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Här en uppstoppad radiokommunikation mellan ryska enheter med engelsk översättning. Ryskt artilleri krossar egna trupper..
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1677341786983809024?s=20
För många hövdingar och för få indianer? Sägs vara lång väg med ordergivningen hos ryssen.
Citera
2023-07-08, 08:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Han är (tyvärr för pro-NATO känslosamma läsare/tittare) en s.k "What are the facts?" OSINT.

Utifrån kall fakta bygger han sina teorier och analyser och har ständigt rätt. Han förutsåg Bakhmut, offensiven och mycket mer.. han har även intervjuat Ryska soldater.

Tyvärr (för pro-NATO) är han anti-woke och det klingar inte bra i vissas (fikusar) öron.
Är du fikus själv som är så fixerad vid homos och tror att Putin kommer fixa det åt dig?
Du måste vara extremt mottaglig för propaganda om du tror att Ryssland kommer lösa din homofobi.

Vad förutser han om Bakhmut? Att den kommer falla igen?
Citera
2023-07-08, 08:21
Medlem
qwerty-66s avatar
The total combat losses of the enemy from 02/24/22 to 07/08/23 were approximately:

personnel / about 233,440 (+630) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 4074 (+4) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 7953 (+9) units,
artillery systems – 4346 (+16) units,
RSZV / MLRS – 661 ​​(+3) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 410 (+2) units,
aircraft – 315 (+0) units,
helicopters – 309 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 3666 (+14),
cruise missiles ‒ 1271 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 18 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 6914 (+16) units,
special equipment / special equipment ‒ 619 (+7).

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2023-07-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det är verkligen sorgligt att läsa. Kvaliten på trådens inlägg är skitkass. Massa inlägg baserade på känslor om konflikten. I dagsläget finns det ingenting som tyder på att AFU kommer lyckas slänga ut ryssarna. Tvärtom, man lider stora förluster varje dag vilket givetvis krävs att Nato proxyn behöver skicka mycket mera vapensystem över lång tid.

Först anfalla och sen gråta om proxy från Nato när det går dåligt. Man får välja. Inte ha både och.
Citera
2023-07-08, 08:28
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA

Och du bidrog med mera skit.
Späder på falska påståenden.
Utan någon verklighetsförankring.
Utan några länkar som undrbygger sina påståenden.

Kort och gott trams, ryktesspridning och ett korkat inlägg.
Citera
2023-07-08, 08:42
Medlem
Citat:
Biden, den gamle dementa pedofilen sa det han inte fick säga högt;

https://t.me/BellumActaNews/98939

🇺🇸🤝🇺🇦 — US President Biden, when asked why the U.S. now plans to send controversial cluster munitions to Ukraine:

“They were running out of ammunition.”

Och som redan påpekats, över 50% av de system som kan avfyra dessa klusterbomber är förintade (M777 Howitzer) än så länge.

Det går nog bra med vilken 155mm som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in