Citat:
Ursprungligen postat av
ThorulfBortbyting
Missförstå mig rätt ok mr Saruman. Jag är inte ute efter listor eller verkansfält som visar på hur jävla duktiga någon är på att skicka A eller B. Jag påpekar bara på hur jävla dystert Europa är i sin så kallade effektivitet när det verkligen gäller. Att de simmat runt i lätt och lagom i 30 år är inget försvar nu när det väl gäller. Och som icke Europe' tycker jag att det är fördjävligt rent ut sagt.
Ukraina håller förmodligen med mig i det!
Att vi skall behöva vänta tills veken brunnit ut tills vi plötsligt visar vår "vilja" är inte bara ett bi's död utan mängder av biSAMHÄLLENS förlust alldeles försent. Att till det fortfarande försöka påvisa produktionen av honung ENDAST på grund utav att USA tar HELA smällen och hjälper till är som att beskylla signalkräftans påverkan på den lokala bäcken samtidigt som man gladeligen åtnjuter just den till midsommar.
Nej, Europa INKLUSIVE svensken skall fan veta hut de också och inte bara parasitera med lite SENKOMMEN vilja, för då är det fan inte bättre än Ryssens parasitism.
Ukraina behöver hjälp, EUROPEISK hjälp....NU!
Visst, men Ukraina får europeisk hjälp i förhållande till respektive lands kapacitet.
Det är viktigt att komma ihåg att hela Europa hade satsat på att världen är på väg mot en fredligare plats där vapen inte längre kommer behövas. Man har därför inte rustat upp tillräckligt.
Man trodde att handel med diktatorledda nationer skulle göra dem mindre benägna att överfalla andra länder, men detta har nu visat sig vara ett misstag. Hela Europa rustar nu upp sin militära förmåga och vi har säkerligen inte sett slutet på vilket stöd de europeiska länderna kommer skicka till Ukraina.
Italien har exempelvis precis skickat mer mobila artillerisystem. Över 100 sådana har skickats till Ukraina:
https://twitter.com/nichoconcu/status/1677288185745887232