2023-07-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Samtidigt måste de sett bilder på tv från Moskva och St. Petersburg där en stor medelklass lever fina liv, med både toalett, tvättmaskin och fina bilar. Hur kan de ryska fattighjonen på landsbygden motivera för sig själva att de lever ett fint liv? Rysslands befolkning måste ha lägre genomsnittligt IQ en resten av mänskligheten.

Jo man kan tycka det, en del har dock bara radio då tv är för dyrt. Minns själv när jag blev förevisad en "toalett" på ryska landsbygden, kan säga att jag föredrog att gå ut i skogen. Putin ska vara nöjd att ha sådana trogna och korkade hjon som ser honom som lillefar som vakar över landet.
Senast redigerad av FiveLakes 2023-07-07 kl. 21:56.
Citera
2023-07-07, 21:53
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det finns mentalpatienter här i tråden som lögnaktigt påstår att de multipelvapen ("klusterammunition") som kan komma ifråga för det ukrainska artilleriet, dvs DPICM för 155 mm (typ M684), skulle ha SLUTAT att tillverkas 1987. Sanningen är att de BÖRJADE tillverkas 1987.

Vad jag tror är dock att AFU får de nyare, omgjorda M42/M46 som började tillverkas 2003 och är mycket säkra vad gäller blindgångare.

Debattera inte med lögnare och mentalpatienter. Inte ett ord av vad de säger är sant.
Rysstrollens strategi är att dränka tråden i lögner, propaganda och nonsens för att förstöra diskussionen. Tycker att trollen blivit mer och mer desperata de senaste månaderna – nu är det ett kontinuerligt spammande med meningslösa länkar och dravel som inte är värdeskapande. Tyder på en ökad frustration i Kreml, så vi får väl tolka rysstrollens beteende som att Ryssland är på väg under.
Citera
2023-07-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nyckelordet är att vi GER bort saker för att förgöra marodörer med....hänger du med?

Förstår inte vad du pekar på att jag missat? Men jag hänger med ja
Citera
2023-07-07, 21:56
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Träning av ukrainska piloter har pågått ett tag. Kanske F-16 redan finns i Ukraina men att man inte vill att ryss-orcherna ska känna till det? Det är ju sällan positivt att avslöja för fienden vad man sysslar med.

https://amp.theguardian.com/world/2023/jun/15/ukraine-pilots-trained-f-16-jets-nato-russia

"Säger man inget så vet inte Ryssen om det!"

Lmao.

I vilken fantasi lever du i?

Ryssen vet förmodligen vad allt av värde i Ukraina (och andra platser) är i realtid.

Ukrainsk propaganda påstår att någon civil byggnad bombats - visar sig vara beslutscenter för höga NATO/AFU officerare. Givetvis tror en naiv bonde som du på det förstnämnda (för Ryssen är enbart ond och inget annat).

Fortsätt lev i din drömvärld där Aragorn blir kung och Sauron förintas (för han är ond).
Citera
2023-07-07, 21:57
Medlem
dusugermers avatar
Nu har ryzzarna etablerat en bas på ett barnsjukhus:
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1677361859438026769
De äckliga pissryssråttorna drar sig fan inte för någonting. Någon ryssvän här med moralisk kompass som vill kommentera?
Citera
2023-07-07, 21:57
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Så att FN och västvärlden att förbjudit det så är det okej nu?

Mår du bra?
Om Din motståndare använder den är det såklart mer än OK att själv använda den. Är Du efterbliven eller självmordsbenägen..?
Citera
2023-07-07, 22:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ett ryskt vapenlager ska ha åkt i lufften. Står att det är i Krasnodon som ligger nära ryska gränsen. Borde ju vara SS isf.

https://t.me/Donbas_Operativniy/47117
Citera
2023-07-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nyckelordet är att vi GER bort saker för att förgöra marodörer med....hänger du med?
Bara måste skriva detta eftersom att det är ett ÅTERKOMMANDE gnag från de som INTE kan läsa.

Vart i helvete drog du ut av min text att jag inte "hängde med"?

Jag sade att Europa som "union" INTE kan hjälpa till tillräckligt medans USA MÅSTE fokusera sin enskilda styrka på det kinesiska havet.

Det där är inte att "inte hänga med" i Ukraina det Noooooobered one, utan bara en sorglig FAKTA som inte räddas utav några CV-90 eller leoparder.

Jag om någon vill att Europa visar sig aktiva i denna konflikten som berör DEM!¨

Inte att de ÄNNU en gång väntar sig att USA skall lösa det bara så där
Citera
2023-07-07, 22:03
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Och givetvis hade jag rätt - klusterbomberna är för att de har inget annat att skicka, om några veckor kommer AFU stå utan artillerigranater.

Både Ryssland och väst har gjort slut på sina lager av artillerigranater. Båda sidor skjuter det som de producerar.

Problemet för Ryssland i den tävligen är att västmakterna har en industriell bas som är kanske hundra gånger större än Rysslands. Väst kan utproducera Ryssland mer eller mindre med lillfingret (vilket väl är ungefär vad som händer just nu). Rysslands enda chans att komma ur den här konflikten levande är genom att på något sätt få allt västerländskt militärt bistånd att upphöra.
Citera
2023-07-07, 22:03
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ryssen vet förmodligen vad allt av värde i Ukraina (och andra platser) är i realtid.
Den sex mil långa kolonnen som ryss-parasiterna körde in i Ukraina verkade inte ha koll på var ukrainarna befann sig iallafall. De boende längs väg 65 i Ukraina skrattar fortfarande gott åt hur brinnande ryssar sprang och skrek hesa skrik innan de föll döda ner i drivor 😂😂😂
Citera
2023-07-07, 22:05
Medlem
Citat:
Jag såg inga long-range-himars i listan. Vad är status där? Jag skulle gärna se Krimbron trilla och lägga sig på havets botten.

Det stod väl ammunition till HIMARS? De kanske inte nämner vilken typ. Eller så låter de England fortsätta att sköta de leveranserna.
Citera
2023-07-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Bara måste skriva detta eftersom att det är ett ÅTERKOMMANDE gnag från de som INTE kan läsa.

Vart i helvete drog du ut av min text att jag inte "hängde med"?

Jag sade att Europa som "union" INTE kan hjälpa till tillräckligt medans USA MÅSTE fokusera sin enskilda styrka på det kinesiska havet.

Det där är inte att "inte hänga med" i Ukraina det Noooooobered one, utan bara en sorglig FAKTA som inte räddas utav några CV-90 eller leoparder.

Jag om någon vill att Europa visar sig aktiva i denna konflikten som berör DEM!¨

Inte att de ÄNNU en gång väntar sig att USA skall lösa det bara så där

Lugn nu. Ryssen kommer åka ut med arslet före med allas hjälp. Det tar den tid det tar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in