2023-07-07, 19:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Låter ju helt otroligt, så befälen beodrar fortsatt beskjutning fastän målet är utslaget, pga att alla ljuger för varandra
Tror fan inte ens ryssarna är så dumma i huvudet.

Att ryssar är dumma i huvudet,bortom all rimlighet, har de visat gång efter annan.
Vad är det du inte fattar?
Citera
2023-07-07, 19:34
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är den ceremonielle bulgariske presidenten Rumen Radev, som är pro-ryss - men han har ingen makt, utan funkar lite som vår kung.

Den bulgariska regeringen, under premiärminister Nikolaj Denkov är däremot 100 procent på Ukrainas sida och har gjort massor. I Bulgarien är det premiärministern som bestämmer.

Man förberedde ju också invasionen genom att spränga Bulgariska vapendepåer och mörda någon Bulgarisk vapenhandlare eller nått sånt.
Citera
2023-07-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jävla fantasier, politruker var och är inga som skulle ta reda på fakta, dom är kremls förlängda arm som sköt folk i huvet som inte lydde order.
Du blandar ihop politrucker med nkvd soldater.
Läs på.
Citera
2023-07-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ukraina skall få klusterbomber, så det handlar i högsta grad om Ukraina, du får komma in i matchen din idiot.
Du får lyssna på dagens eko p1, där får du det hela förklarat för dig.
Lyssna noga, det är komplicerade grejer för din lilla hjärna.
Krigsmateriel och vapen är tydligen inte din grej.
Läs på om klusterbomber och varför 100 länder har förbjudit dom.

Komma in i matchen?

Ryssland har använt klusterbomber och klusterammunition i Ukraina i snart två år.

Vad är det för match jag skall komma in i? Den där du är part? I så fall...gladeligen . Du tekar och jag bugar....sedan börjar den RIKTIGA MATCHEN. Ditt val, men tack för inbjudan. Visste inte att du var lagd åt det hållet, men som man känner jag mig hedrad utav din förfrågan om en dejt.

Senast jag hade med klusterbomber att göra var innan Wikipedia fanns och vi använde dem effektivt mot apor som betedde sig som ryssar i Angola och senare Irak. Men ja, det är mycket bra att Ukraina äntligen får tillgång till lite riktig ammunition som svar på Ryssens terrorism gentemot civila i Lviv och Kiev
Citera
2023-07-07, 19:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Jag älskar Bulgarien och dess folk ja. Men det innefattar de som förstår och...tja...svänger .
För att undvika OT, så lämnar jag det med en enkel förklaring på hur gott livet kan smaka om man bara ger fan i att önska saker i rysk anda

https://www.youtube.com/watch?v=2GN-KFgvLMM

Där är svaret på det som RYSSEN MISSAT!
Skön inställning, ändå! Grejen är att det finns nyanser — ja, jag vet att det är uttjatat, men det är fel att dra turkar, bulgarer och ungrare över en kam. Det är lite svajigt i dessa länder när det kommer till Ukraina (för att inte tala om Ryssland...). Absolut. Trots det har varken Turkiet, Bulgarien eller Ungern uttalat något stöd för Ryssland under detta krig. Att t.ex. Orbán är en kverulant och bråkstake är en annan grej. Det finns säkert gott om nostalgiska ryssvänner i Bulgarien, men kanske inte lika många i Ungern. Etc. Serbien (som du också nämnde) är mer av ett kapitel för sig — vet någon var man har Vucic, liksom. Och i Kroatien finns också "Ukraina-skeptiska" politiker; samma kategori som Orbán. It's complicated.
Citera
2023-07-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ukraina skall få klusterbomber, så det handlar i högsta grad om Ukraina, du får komma in i matchen din idiot.
Klusterbomber är skit ja. Men nu har redan ryssarna pumpat ut så jävla mycket minor, klusterbomber och utarmad uran i Ukraina så efter ryssen är utkastad måste Ukraina ändå gå igenom varje millimeter av slagfälten för att röja upp den ryska skiten så då hittar de det som ukraina nu kommer använda också. I den bästa av världar skulle vi slippa sån skit men nu har redan Putin dragit in skiten i ukraina.
Om du ska gråta så gråt ut på dina ryska forum och säg åt dem att lägga ner. Vi är trötta på era snöflinge krokodiltårar här. Väx upp och ta ansvar.
Citera
2023-07-07, 19:41
Medlem
Citat:
Läs på.

Berätta gärna för mig hur snäll en politruk är.
Dom hade aldrig på Stalins tid överlevt om dom varit Moder Teresa...
Citera
2023-07-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Skön inställning, ändå! Grejen är att det finns nyanser — ja, jag vet att det är uttjatat, men det är fel att dra turkar, bulgarer och ungrare över en kam. Det är lite svajigt i dessa länder när det kommer till Ukraina (för att inte tala om Ryssland...). Absolut. Trots det har varken Turkiet, Bulgarien eller Ungern uttalat något stöd för Ryssland under detta krig. Att t.ex. Orbán är en kverulant och bråkstake är en annan grej. Det finns säkert gott om nostalgiska ryssvänner i Bulgarien, men kanske inte lika många i Ungern. Etc. Serbien (som du också nämnde) är mer av ett kapitel för sig — vet någon var man har Vucic, liksom. Och i Kroatien finns också "Ukraina-skeptiska" politiker; samma kategori som Orbán. It's complicated.

Det hemska är att tystnad säger mer än ord SVEN. Både du och jag vet detta....men som tur är tar vi det som ett enkelt faktum medans morötterna koker färdigt.

Nu lämnar vi detta för trådens skull. Jag håller med dig och tycker att det är nyanserna som faktiskt spelar riktig roll, men inte här, då den möjligheten blev förstörd utav rysk propaganda som gjorde att moderering var tvungen att bli fyrkantig och absolut emot sin egen vilja och däri möjligheten att ta diskussioner vidare som sig bör.

I detta lyckades rysstrollen väl. Tyvärr på bekostnad utav musik, leenden och RIKTIGT levande diskussion
Citera
2023-07-07, 19:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Läs på.
Gör jag inte alls, det var politruken somgav order, inga soldater gjorde sånt på eget bevåg.
Ryzzen förändras aldrig .
Senast redigerad av GustavAnder 2023-07-07 kl. 19:50.
Citera
2023-07-07, 19:49
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Så det du säger är att det är tillåtet för ryssland att använda klusterbomber men förbjudet för Ukraina?
Citera
2023-07-07, 19:50
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men va fan. Hur lyckades jag felcitera så grovt? Ja, det var såklart den jag menade.

Men fortfarande. Tanks?
Ja de verkar både bli beskjutna av eget artilleri och en stridsvagn.
Trist läge.
Citera
2023-07-07, 19:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Snart halar dom fram tsarkanonen från Kreml...

Jag har läst mycket om Sovjetunionens sätt att jobba.
Jag har inte trott förut att det man påstår om att spara allt, kunde vara sant.
Så här långt överträffar det jag läst, av verkligheten.
Före WW2 tror jag inte. Men vem vet?
Det vi sett hittills överträffar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in