2023-07-07, 19:08
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Putin har egna officerare ute i förbanden som vet dom verkliga siffrorna.
INGEN jävel vågar ljuga för dom.
Dom är på plats och vakar som hökar, tro inget annat
Gamla tidens politrucker.

Intressant, har du någon källa som bekräftar att Putin har sin egen underrättelsetjänst i militären som säkerställer att övrig militär inte felrapporterar? Är dessa enbart på officer-nivå, eller finns även lägre som kan se striderna mer på marken?

Jag säger inte att du nödvändigtvis har fel, bara att jag inte har hört talas om ett sådant förfarande.
Citera
2023-07-07, 19:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, det vete fan men det här är ju ännu bättre

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1677341786983809024
Men va fan. Hur lyckades jag felcitera så grovt? Ja, det var såklart den jag menade.

Men fortfarande. Tanks?
Citera
2023-07-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men sluta tjata om eldledning, det är ingen annan än du som pratar om det. Det som denna diskussionen handlar om är vilka siffror på förluster som rapporteras. Om Ivan med sin salva träffade något och slog ut 2 soldater så rapporterar han till sin sergeant att han slog ut 3. Sergeanten rapporterar sen till löjtnanten att dom slog ut 5. Sen fortsätter det så uppåt.
Det är därför vi ser såna fantasisiffror från Kreml. Det är därför dom har slagit ut mångdubbelt antal Himars än vad som funnits i Ukraina. Det är därför dom har slagit ut många fler flygplan än vad Ukraina nånsin har haft. Och det är därför som dom har slagit ut fler stridsvagnar än vad Ukraina nånsin har haft.

Och just sånt här är inget nytt.
Japan under WW2 slog ut samma hangarfartyg 4 gånger samma månad...så fungerar det när man alltid slickar uppåt.
Citera
2023-07-07, 19:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Absolut så ja SVEN, men det innebär inte att de skall ses som heliga kor då det fortfarande finns en mängd utav deras befolkning som sitter fast och gärna skriker åt den hand som föder dem.

Jag är inte ute efter att "pin-pointa" Bulgarien nej, utan bara att efter egen erfarenhet få det att inte förglömmas hur lömskt falsk även den svultne är där.

Jag pekade inte på just Bulgarien utan på faktumet att där fortfarande lever en massa hjärntvättade neandertalare även där, och de tycker saker för att de tycker och inte för att de förstår

Videon jag postade innan talar för även Bulgarien
Hehe, nej, det finns nog inga länder som bör ses som heliga kor. De flesta länder i världen kan kritiseras av olika anledningar — om inte samtliga. Jag förstår ändå vad du menar. Jag vill dock minnas att du är rätt förlåtande mot det bulgariska folket?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Jävla fantasier, politruker var och är inga som skulle ta reda på fakta, dom är kremls förlängda arm som sköt folk i huvet som inte lydde order.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Bulgarien är ändå ett land som — historien till trots — stöttar Ukraina efter bästa förmåga. De har blåst ryssen och dragit turken vid näsan under detta krig.

Länder som Turkiet och Ungern har naturligtvis sina sidor, bra och mindre bra, och har väl det gemensamt att de försöker gå balansgång av inrikespolitiska orsaker. Eller för att de vill mjölka sina Nato-medlemskap maximalt. Se på turken som säljer drönare till Ukraina och markerar mot ryssen — samtidigt som han sätter sig på tvären i andra sammanhang.

Istäälet för en edit av det förra svaret så tar jag denna separat, ok.

Sedan har de bra sidor som du säger ja....ALLA dessa sidor handlar om mat om så! Resten innefattar inga så kallade bra sidor nej. Men som vi vet så löser inte en middag en skilsmässa heller, utan snarare får den att bli verksam istället.

Ungefär exakt vad Ukraina försökte säga åt Ryssland = Vi vill laga vår mat ovillkorligt och fritt som resten av den fungerande världen, så snälla skriv under skilsmässoansökan. Detta sände de postum som restantum tillsammans med Yanukovych i hans flykt till lögnens rike
Citera
2023-07-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vänta bara. Du kommer att baxna av vad de har sparat i sina lager.
Inget slängs. Tro mig.

Snart halar dom fram tsarkanonen från Kreml...
Citera
2023-07-07, 19:24
Medlem
Citat:

Vad exakt är det som får dig att tro att personer som riskerar fängelsestraff eller kanske avrättning om de framför dåliga nyheter skulle vara sanningsenliga? Inte ens Putin är nämligen så korkad att han straffar frontsoldaterna för misslyckanden utan det är budbärarna (officerarna) som får bära hundhuvudet.
Citera
2023-07-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hehe, nej, det finns nog inga länder som bör ses som heliga kor. De flesta länder i världen kan kritiseras av olika anledningar — om inte samtliga. Jag förstår ändå vad du menar. Jag vill dock minnas att du är rätt förlåtande mot det bulgariska folket?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Jag älskar Bulgarien och dess folk ja. Men det innefattar de som förstår och...tja...svänger .
För att undvika OT, så lämnar jag det med en enkel förklaring på hur gott livet kan smaka om man bara ger fan i att önska saker i rysk anda

https://www.youtube.com/watch?v=2GN-KFgvLMM

Där är svaret på det som RYSSEN MISSAT!
Citera
2023-07-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Källa på detta du såååååååå kunniga IDIOT! Varför i hela världen sitter du här och sprider SKITRYSK propaganda som om att vi var lika tappade bakom en vagn som er stackars Serber som behövde fly för att leva gratis på andra.

Du klämmer ur dig det ena påståendet efter det andra utan någon som helst uppbackning förutom möjligtvis din kompis, ISTVANS, twitterkonto. Kan du inte för en gångs skull förklara själva bakrunden och faktan bakom din tro/påstående? Det hade ju åtminstone fått dig att verka civil och rättfärdigad svar utan spott.

Du snackar ju egentligen inte om Ukraina över huvud taget, utan snarare spottar ur dig saker för att du råkar vara ett stycke inavel som hamnat i vår sfär för att du parasiterar som resten av ditt pack.

OM du nu skall presentera fakta, som tex att "40%" inte exploderar, så gör det för helvete på civiliserat sätt och inte som en dum jävla spammare som saknar hobby. TACK på förhand
Ukraina skall få klusterbomber, så det handlar i högsta grad om Ukraina, du får komma in i matchen din idiot.
Du får lyssna på dagens eko p1, där får du det hela förklarat för dig.
Lyssna noga, det är komplicerade grejer för din lilla hjärna.
Krigsmateriel och vapen är tydligen inte din grej.
Läs på om klusterbomber och varför 100 länder har förbjudit dom.
Citera
2023-07-07, 19:30
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
DPICMS för 155 mm haubitsar har en porté på max 30 km.

Visst kan archer skjuta dessa?
8 skott inom 2 km2 och sedan ny position.
Kan bli väldigt effektivt.
Citera
2023-07-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ukraina skall få klusterbomber, så det handlar i högsta grad om Ukraina, du får komma in i matchen din idiot.
Du får lyssna på dagens eko p1, där får du det hela förklarat för dig.
Lyssna noga, det är komplicerade grejer för din lilla hjärna.
Krigsmateriel och vapen är tydligen inte din grej.
Läs på om klusterbomber och varför 100 länder har förbjudit dom.

Har ryssland förbjudit dom??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in