2023-07-05, 19:16
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Lönerankning är väl enligt mig en helt irrelevant information.

Däremot tycker jag om att kunna kolla upp vad folk tjänar, är en flitig medlem på Ratsit med många lönekollar i ryggsäcken.

Kan ju säga att fler än vad du tror, ljuger eller försöker ge skenet av att ha bättre ekonomi än verkligheten.

Gott med ett knapp tryck bort, slipper man rota med skatteverket.
Fast med ett företag i ryggen så har man en ganska god chans att nolltaxera.
Citera
2023-07-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja, för tjejerna på Tinder är ju det här guld.
Även för oss män som är akademiker och tjänar bra. Jag vill ju inte dejta en kvinna som tjänar dåligt
Citera
2023-07-05, 19:30
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Fast med ett företag i ryggen så har man en ganska god chans att nolltaxera.

Sant!
Men med företag i ryggen är oftast inte dem jag blir nyfikna på med ratsits siffror.

Kommer ihåg när jag var singel och dejtade, drog vartenda Ons på ratsit.
Ville ju kunna räkna med en bättre hälft aå att säga
Citera
2023-07-05, 19:37
Medlem
Blir inte detta missvisande? Låt säga man har en förmånsbil, adderas inte detta värde på lönen vilket gör att lönen/rankningen blir högre än vad den skulle varit utan en förmånsbil? Eller har jag fel?
Citera
2023-07-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Lönerankning är väl enligt mig en helt irrelevant information.

Däremot tycker jag om att kunna kolla upp vad folk tjänar, är en flitig medlem på Ratsit med många lönekollar i ryggsäcken.

Kan ju säga att fler än vad du tror, ljuger eller försöker ge skenet av att ha bättre ekonomi än verkligheten.

Gott med ett knapp tryck bort, slipper man rota med skatteverket.

Du förtjänar en käftsmäll. Vem fan är så liten människa att man bryr sig om vad andra tjänar.
Hela systemet är åt helvete. Alla register borde bort. Min bil, min lön, mitt nummer och mina fastigheter ska du skita fullständigt i din jävla kommunistfitta. Diktatur är vad det är med alla dessa system som borde tas bort omgående.
Citera
2023-07-05, 19:45
Medlem
Det här har redan tidigare prövats och är inte tillåtet enligt kreditupplysningslagens skyddsregler:

"Ratsit erbjuder tjänster där en persons lön rankas relativt andra personers lön, dock utan att explicit visa vilken lönen är. Men detta är inte tillåtet enligt Datainspektionen.

- Det går inte att undgå kreditupplysningslagens skyddsregler genom att lämna ut ekonomisk information om hur en enskild persons inkomst förhåller sig till andra personers inkomster i stället för i exakta tal. Lönerankning är kreditupplysningsverksamhet. Företagen måste därför följa kreditupplysningslagen, säger Hans Kärnlöf på Datainspektionen i ett pressmeddelande."
Citera
2023-07-05, 19:46
Medlem
urress avatar
Nu finns det sådana här sajter som listar vilket yrke man har. Är ni bekväma med det?
Citera
2023-07-05, 19:56
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Du förtjänar en käftsmäll. Vem fan är så liten människa att man bryr sig om vad andra tjänar.
Hela systemet är åt helvete. Alla register borde bort. Min bil, min lön, mitt nummer och mina fastigheter ska du skita fullständigt i din jävla kommunistfitta. Diktatur är vad det är med alla dessa system som borde tas bort omgående.

Kan säga att jag lyckades undvika en och annan ekonomisk fälla när jag var singel genom att hålla ett öga på tjejernas inkomst.

Vad du skäms över vet jag ej.
Men det är offentliga uppgifter så flytta om du har problem med det!
Gillar detta system, nu är det slutspelat på fejkers.
Citera
2023-07-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urres
Nu finns det sådana här sajter som listar vilket yrke man har. Är ni bekväma med det?

Vad är det för typ av sajt?
Citera
2023-07-05, 20:59
Medlem
urress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt

Mrkoll. Jag har sett folk yrkestitlar där.
Citera
2023-07-05, 22:05
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt

Citat:
Ursprungligen postat av urres
Mrkoll. Jag har sett folk yrkestitlar där.

Ja man kan se vissa "skyddade" titlar så som behöriga lärare, sjuksköterskor, läkare, advokater etc.

Inte om någon är key account manager
Citera
2023-07-05, 22:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Jag kollade precis och du kan se allas ranking.
Gratis? Var ser du det? Kostar 39 kr fick jag till svar när jag nyss kollade?

EDIT: Jaha, man ser inte inkomsten bara vilket nummer i rankingen en person har på det postnumret....
Senast redigerad av kubun 2023-07-05 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in