2023-07-05, 19:55
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
I tråden nedan som handlar om koranbränning och moral så har moderatorn GreffueAnthonius delat ut varningar till mig. Mina inlägg uppehåller sig systematiskt vid moral och koranbränning. Att jag även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet och sakligt bemöta mina argument ska inte rendera mig varningar. Den här typen av undermåligt modererande förstör bara diskussioner.

(FB) Att bränna koranen är moraliskt fel; dags att förbjuda koranbränningar

Här är inläggen som moderatorn tyckt ska ge varning. Observera att diskussionen om ”önsketänkande” med en användare bottnade i att vederbörande såg utvisning av muslimer som lösningen.

Antal inlägg: 7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du måste lida av någon slags kognitiv funktionsnedsättning i kombination med Dunning-Kruger. Om man säger att det borde vara på ett sätt som är osannolikt så är det önsketänkande. Vilket är exakt vad du ägnat dig åt. Gör dig själv en tjänst och skäm inte ut dig mer genom att trassla in dig i hjärndöd semantik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Alltjämt är mina språkkunskaper överlägsna dina. Ditt intellekt tycks därtill vara på en negers nivå eftersom du inte är kapabel att bemöta mina sakargument med annat än invektiv.
Citat:
Jag debatterar ämnet för tråden. Om inte det ämnet intresserar dig så väljer du lämpligen att inte posta i tråden.
Citat:
Om du inte är intresserad av att diskutera trådämnet som är koranbränningar så kan vi sätta punkt för den här ordväxlingen.
Citat:
Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?
Citat:
Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.
Citat:
Din tolkning av Nietzsche är amatörmässig. Nietzsche förespråkade aldrig någonsin avsaknad av moral. Nietzsches övermänniska har tvärtom internaliserat moralen och behöver därför inget externt moralsystem.”

Här är min PM-diskussion med moderatorn.

Sv: Varning

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Citat:
Inte ett enda av de där inläggen utgör regelbrott. Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.

Off topic eftersom det handlar om den andre användaren, inte om ämnet.

Gissar att du kan gången för klagomål, men länkar i alla fall.

(FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Nonsens. Du måste ha problem med läsförståelsen. Jag har genomgående uppehållit mig vid moral och koranbränningar. Att jag i dessa inlägg även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet ska inte rendera mig varningar. Men jag tar det vidare om det är så du vill ha det. Jag är van vid värdelösa mods.”
Solklar 1:08
2023-07-05, 19:57
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Bara det att mina inlägg inte ser ut så. Att jag uppmanar spammande trådsabotörer att bemöta mig sakligt och ontopic är sinnessjukt att varna mig för.

Skummade igenom dina inlägg i NMR- tråden (otippat att du hänger där), alla dina inlägg, som fortfarande finns kvar, är ju extremt off-topic. Du diskuterar kryptovalutor, bitcoin och börsen i en tråd om NMR..?

Erkänn att du är helt fel ute, så vi kan gå vidare!

Hoppas modsen går igenom dina inlägg och gör en rejäl rensning!
2023-07-05, 20:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Du pratade om "min trollande vän". Självklart tror jag då att du syftar på de som har samma åsikt som jag i den här tråden snarare än någons inlägg som jag aldrig ens har sett.

Då tar vi det igen:

Var någonstans finns din "uppmaning"? Det enda du gör är att hävda att du är smart, att motdebattören är dum, och du konstaterar att han enligt dig är inkapabel till att argumentera emot dig. Det är inte ett argument eller en "uppmaning" till honom. Det är bara ett off topic konstaterande.

Läs mitt inlägg en gång till. Jag uppmanar alltså vederbörande att bemöta mina argument sakligt istället för bara med invektiv. Vad är oklart?
2023-07-05, 20:09
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Solklar 1:08

1.08? Jag är inte ens varnad för det utan 0.03. Du har ingen vidare koll.
2023-07-05, 20:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skummade igenom dina inlägg i NMR- tråden (otippat att du hänger där), alla dina inlägg, som fortfarande finns kvar, är ju extremt off-topic. Du diskuterar kryptovalutor, bitcoin och börsen i en tråd om NMR..?

Erkänn att du är helt fel ute, så vi kan gå vidare!

Hoppas modsen går igenom dina inlägg och gör en rejäl rensning!

Varför leker du mod? Du verkar helt sakna kvalifikationer för att göra den typen av bedömningar. I NMR-tråden uppstår oftast diskussioner baserat på artiklar och utspel som NMR gjort. Exempelvis om kryptovalutor.
2023-07-05, 20:17
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, det är så dina inlägg ser ut och efter sex-sju likadana fick du till slut en varning. Att du påstår att du uppmanar andra användare att bemöta dig sakligt är ju bara ett falskt påstående vilket framgår tydligt när man läser dina invektivdränkta inlägg. För övrigt tillför det ju inte tråden något heller att upprepat be andra bemöta dig sakligt då det inte leder trådens ämne och diskussion framåt. Ty ker du att andra användare är off topic så ska du rapportera dessa inlägg, inte upprepat tjafsa om det i tråden då det som sagt inte främjar diskussionen.

Det är ju uppenbart att du inte håller med men det är ju inte du som har tolkningsrätten här och moderatorn har ju o kså förtydligat här i tråden varför du fick varningen.

Hade det handlat om ett inlägg hade det rä kt med radering men nu handlade det om att du satt det i system i sex-sju inlägg.

Råttet var mågat helt enkelt.

Men du har ju fel. Jag har redan pekat på tre konkreta inlägg som är 100% ontopic.
2023-07-05, 20:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Vet du vad en uppmaning är? Att säga att han är "inkapabel till argumentation" är inte att uppmana till något. Det är en åsikt som är off topic.
Om jag säger att du är efterbliven så är det inte en "uppmaning" till dig att börja skriva mindre korkade inlägg. Det är en åsikt om din intelligens, precis som din åsikt om hans förmåga att debattera i det citerade inlägget.

Det är ingen åsikt eftersom spamtrollet ifråga inte gjorde något annat än rapade invektiv till slut. Ursprungligen hade emellertid sopproten en stark åsikt men började sen spåra ur när argumenten tröt.
2023-07-05, 20:25
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ja, fast oavsett vad han skriver så är det off topic att säga "Du är efterbliven och kan inte ens argumentera emot mig". Det är off topic till och med om det är sant.

Du uppehåller dig endast vid detta inlägg som jag bemött men det finns sex till. Det är dags för dig att kommentera de två jag saxade in nyss. Seså, låt höra nu.
2023-07-05, 20:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Men du har ju fel. Jag har redan pekat på tre konkreta inlägg som är 100% ontopic.

Det är ju det som de inte är och det har också moderatorn förklarat för dig här i tråden.

Dessutom - om nu tre inlägg är on topic så är fortfarande fyra off topic vilket är varningsvärt bara det.
2023-07-05, 20:38
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Du uppehåller dig endast vid detta inlägg som jag bemött men det finns sex till. Det är dags för dig att kommentera de två jag saxade in nyss. Seså, låt höra nu.

Summa summarum 6 off topic, 1 tveksam, vad är det du inte förstår? Varningen är korrekt!
2023-07-05, 20:58
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Om de två inläggen är on topic så togs de antagligen bort bara för att de var del i diskussionen som raderades. En läsare blir bara förvirrad om han läser det i efterhand och därför tas de bort tillsammans med dina off topic-inlägg.

Helt plötsligt blev kontext viktigt för dig. Men du har fel för det rör sig om replikskiften med helt olika användare. Varför vill du inte kommentera dessa två inlägg ”stand alone” när du kunde göra det med det inlägg du malt om?
2023-07-05, 21:01
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Summa summarum 6 off topic, 1 tveksam, vad är det du inte förstår? Varningen är korrekt!

Det finns inget OT alls med de två inläggen nedan.

Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?”

”Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in