2023-07-05, 18:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
1/7=14.2%. Vill du säga 86% då? Vad sägs om de andra två inläggen jag specifikt frågade moderatorn om? Varför är dessa OT?

Du kan inte se det så binärt. Bara för att ett inlägg möjligen skulle kunna passera så betyder inte det att det inlägget är 100 % on topic.

Det första inlägget är OT eftersom det bara är riktat mot användare + invektiv.

Det andra är OT eftersom det till över 85 % är helt OT.
2023-07-05, 18:36
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Kolla bara din ton i denna tråden, du reagerar inte själv på vad andra reagerar på? Läs denna tråd, snälla. Du klarar ju inte att resonera. Självklart att dina inlägg togs bort.

Nu är ju visserligen inte en negativ ton likställt med en varning. Du kan ha en nedvärderande ton sålänge det är inom topic. Tråkigt och rätt uselt sätt att föra diskussion? Absolut, men däremot inte nödvändigtvis ett regelbrott såvida man inte går på en rampage.

Angående TS, ett gäng inlägg är ju svar på andra användares sätt att vara och det är väl på ett sätt moral. Ser det som 50/50 lägen här, spontana känslan är att mod inte lär vika sig, så tugga i dig varningen och fortsätt ditt liv.
Senast redigerad av Neroxx 2023-07-05 kl. 18:41.
2023-07-05, 18:44
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mja, försöker bara ha ett öppet sinne, och försöka se saker och ting från ditt perspektiv:
4 st av inläggen var 100% off-topic
2 st var i en gråzon (dina två exempel)
1 st var eventuellt felaktigt borttaget

Det du måste förstå är att chattande mellan två personer (om något annat än ämnet), där mycket av innehållet bara består utav påhopp räknas som off-topic. I flera av inläggen diskuterar du ju inte ens koranbränning överhuvudtaget. Så det är för mig helt obegripligt hur du kan tycka att de inte är off-topic.

Jag håller som sagt inte med. 0.5 inlägg är OT om man är petig.
2023-07-05, 18:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det behöver inte bara vara ad hominem men när det är det i så övervägande grad så är det inte underligt att det åtgärdas.

Nu handlade det ju dessutom om ett upprepat förfarande så det är inte underligt att det till slut blev en varning.

Så länge ad hominem kombineras med sakliga argument så ska det inte rendera i varning. Inte heller ska jag varnas när jag uppmanar användare att hålla sig till trådämnet och komma med sakliga motargument.
2023-07-05, 18:47
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Du kan inte se det så binärt. Bara för att ett inlägg möjligen skulle kunna passera så betyder inte det att det inlägget är 100 % on topic.

Det första inlägget är OT eftersom det bara är riktat mot användare + invektiv.

Det andra är OT eftersom det till över 85 % är helt OT.

Det första inlägget berör ”önsketänkande” vilket jag förklarat i trådinledningen hur det är kopplat till trådämnet.
2023-07-05, 19:30
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Vi får visst ta det långsamt för det här mongot.

Vi kan börja här. Vilken del av detta inlägget är on topic?

En uppmaning till en av dina spammande och efterblivna trollpolare att bemöta mina argument sakligt. Varför inte börja med de två inläggen jag refererat till tidigare här i tråden?
2023-07-05, 19:34
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
I tråden nedan som handlar om koranbränning och moral så har moderatorn GreffueAnthonius delat ut varningar till mig. Mina inlägg uppehåller sig systematiskt vid moral och koranbränning. Att jag även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet och sakligt bemöta mina argument ska inte rendera mig varningar. Den här typen av undermåligt modererande förstör bara diskussioner.

(FB) Att bränna koranen är moraliskt fel; dags att förbjuda koranbränningar

Här är inläggen som moderatorn tyckt ska ge varning. Observera att diskussionen om ”önsketänkande” med en användare bottnade i att vederbörande såg utvisning av muslimer som lösningen.

Antal inlägg: 7.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du måste lida av någon slags kognitiv funktionsnedsättning i kombination med Dunning-Kruger. Om man säger att det borde vara på ett sätt som är osannolikt så är det önsketänkande. Vilket är exakt vad du ägnat dig åt. Gör dig själv en tjänst och skäm inte ut dig mer genom att trassla in dig i hjärndöd semantik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Alltjämt är mina språkkunskaper överlägsna dina. Ditt intellekt tycks därtill vara på en negers nivå eftersom du inte är kapabel att bemöta mina sakargument med annat än invektiv.
Citat:
Jag debatterar ämnet för tråden. Om inte det ämnet intresserar dig så väljer du lämpligen att inte posta i tråden.
Citat:
Om du inte är intresserad av att diskutera trådämnet som är koranbränningar så kan vi sätta punkt för den här ordväxlingen.
Citat:
Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?
Citat:
Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.
Citat:
Din tolkning av Nietzsche är amatörmässig. Nietzsche förespråkade aldrig någonsin avsaknad av moral. Nietzsches övermänniska har tvärtom internaliserat moralen och behöver därför inget externt moralsystem.”

Här är min PM-diskussion med moderatorn.

Sv: Varning

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Citat:
Inte ett enda av de där inläggen utgör regelbrott. Du får en chans att ändra dig innan jag kontaktar admin.

Off topic eftersom det handlar om den andre användaren, inte om ämnet.

Gissar att du kan gången för klagomål, men länkar i alla fall.

(FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Nonsens. Du måste ha problem med läsförståelsen. Jag har genomgående uppehållit mig vid moral och koranbränningar. Att jag i dessa inlägg även uppmanat andra användare att hålla sig till trådämnet ska inte rendera mig varningar. Men jag tar det vidare om det är så du vill ha det. Jag är van vid värdelösa mods.”

Visst en gnutta off topic, kanske en aningen arrogant, men tycker absolut att det är på den nivån vi borde få diskutera.
Tycker off topic regeln missbrukas något kopiöst!

Dock, gör moderatorerna här ett toppen jobb, och din hade säkert bara en dålig dag!
2023-07-05, 19:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Så länge ad hominem kombineras med sakliga argument så ska det inte rendera i varning. Inte heller ska jag varnas när jag uppmanar användare att hålla sig till trådämnet och komma med sakliga motargument.

När inläggen till så stor del består av ad hominem så blir det off topic. Det hjälper inte att peta in tre-fyra ord som möjligen hör till ämnet.
2023-07-05, 19:38
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Det fascinerande är hur samma användare i horder kan OT-spamma sönder tråd efter tråd utan att stängas av. Ofta händer ingenting när man rapporterar deras OT-poster. Men jävlar om man uppmanar någon av dem att skärpa sig, då kommer minsann någon mod ångande.

Problemet med att uppmana andra att hålla sig till ämnet är att det i sig är ett regelbrott. Tycker man ofta ser off topic, men man ska komma ihåg att det inte går på sekunden innan mod ser dessa speciellt inte ifall dessa aldrig blir rp'ade. Mitt tips är fortfarande att inte svara på dessa typer av inlägg.
2023-07-05, 19:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
När inläggen till så stor del består av ad hominem så blir det off topic. Det hjälper inte att peta in tre-fyra ord som möjligen hör till ämnet.

Bara det att mina inlägg inte ser ut så. Att jag uppmanar spammande trådsabotörer att bemöta mig sakligt och ontopic är sinnessjukt att varna mig för.
2023-07-05, 19:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Va? Du svarar på mitt inlägg med en uppmaning till två helt andra användare? Inte konstigt att du inte förstår varför dina inlägg är off-topic.
Försök nu svara på det jag skrev utan att blanda in någon annans inlägg.

Men du fick ju ett svar av mig, retard. Du lyfte alltså fram ett inlägg där jag uppmanar ett spamtroll att bemöta mina inlägg sakligt. Dags för dig att svara på varför de två inlägg jag hänvisat till tidigare är OT. Jag kan hjälpa dig genom att ta dem i repris.

Moral har alltid varit viktigt inom NS. Finns det andra sunkiga beteenden förutom koranbränning du skulle vilja ge ditt bifall till förresten? Gravskändning? Likskändning? Om du har en sådan liberal syn på moral så förmodar jag att du njuter av Pridemånaden nu.”

Jag klargjorde min syn på koranbränningar i en replik alldeles nyss till dig. Demens?”
2023-07-05, 19:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Bara det att mina inlägg inte ser ut så. Att jag uppmanar spammande trådsabotörer att bemöta mig sakligt och ontopic är sinnessjukt att varna mig för.

Jo, det är så dina inlägg ser ut och efter sex-sju likadana fick du till slut en varning. Att du påstår att du uppmanar andra användare att bemöta dig sakligt är ju bara ett falskt påstående vilket framgår tydligt när man läser dina invektivdränkta inlägg. För övrigt tillför det ju inte tråden något heller att upprepat be andra bemöta dig sakligt då det inte leder trådens ämne och diskussion framåt. Ty ker du att andra användare är off topic så ska du rapportera dessa inlägg, inte upprepat tjafsa om det i tråden då det som sagt inte främjar diskussionen.

Det är ju uppenbart att du inte håller med men det är ju inte du som har tolkningsrätten här och moderatorn har ju o kså förtydligat här i tråden varför du fick varningen.

Hade det handlat om ett inlägg hade det rä kt med radering men nu handlade det om att du satt det i system i sex-sju inlägg.

Råttet var mågat helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in