2023-07-03, 09:44
Medlem
Isnatts avatar
Hej!

Far Cry har varit min spelfavorit genom åren. Började med Far Cry 1 som kom för snart 20 år sedan.
Det enda spelet jag inte spelat är 6, då jag inte haft tid.
Nu ryktas det om att Far Cry 7 är på väg. Spelplats eventuellt Alaska.

https://www.moviezine.se/nyheter/far-cry-7-sags-vara-under-utveckling-enligt-flera-kallor

Jag hade gärna sett far cry 2 i en version anno 2024! Gillade egentligen tvåan, men den hade många moment som förstörde spelet. Nu hade det kunna göras som ett grymt spel!
Senast redigerad av Isnatt 2023-07-03 kl. 09:47.
Citera
2023-07-03, 10:56
Medlem
Var glad att du inte hunnit testa Far Cry 6, stor besvikelse om man jämför med Far Cry 5.

Får hoppas 7an blir bättre!
Citera
2023-07-03, 14:07
Bannlyst
Efter far cry 6 vill jag inte sen en sjua. Fyran håller måttet än.
Citera
2023-07-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Efter far cry 6 vill jag inte sen en sjua. Fyran håller måttet än.

Håller med!
Jag tycker Far cry 5 var riktigt trevligt men jag vart grymt besviken på Far Cry 6 så jag avinstallerade skiten efter några timmars spelande, sen att det var en massa woke och antivita moment i spelet gjorde inte saken bättre!
Citera
2023-07-03, 15:06
Medlem
Isnatts avatar
Fy satan.

Jag var tvungen att spela fc5 några timmar idag bara för att friska upp minnet, det var kul men jag spelade det så enormt mycket när det var aktuellt så den där lusten infann sig inte riktigt igen. Förr kunde jag längta att få spela på kvällen efter jobbet.
Får hoppa sexan och hoppas att sjuan är bättre om det kommer nån!
Citera
2023-07-05, 09:36
Medlem
Magica-Lazios avatar
Vad håller Ubisoft på med, undrar ibland om dom har noll fantasi. Spelet ska alltså utspela sig i Alaska medans 5an utspelade sig i Montana. Norra USA och denna gången ännu mer norr om USA (Alaska tillhör USA). Ser samma mönster som i Assassin serien att återupprepa platsen det utspelar sig på.

Varför inte denna gången göra ett riktigt bra spel som utspelar sig i Afrika eftersom far cry 2 knappt är spelbart. T.e.x att det utspelar sig vid ett inbördeskrig i Sudan, Centralafrikanska republiken eller Kongo. Något land där igenom som har varit eller är oroligt. Finns massor att välja på.
Citera
2023-07-05, 14:37
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Vad håller Ubisoft på med, undrar ibland om dom har noll fantasi. Spelet ska alltså utspela sig i Alaska medans 5an utspelade sig i Montana. Norra USA och denna gången ännu mer norr om USA (Alaska tillhör USA). Ser samma mönster som i Assassin serien att återupprepa platsen det utspelar sig på.

Varför inte denna gången göra ett riktigt bra spel som utspelar sig i Afrika eftersom far cry 2 knappt är spelbart. T.e.x att det utspelar sig vid ett inbördeskrig i Sudan, Centralafrikanska republiken eller Kongo. Något land där igenom som har varit eller är oroligt. Finns massor att välja på.
Va? Vilka ställen har AC återanvänt förutom vid spinoffs? Kommer inte på ett enda.

Visst hade de kunnat använda mer spännande platser som Indien eller Aztekriket, men återanvänder gör de ju inte i alla fall.

Jsg är väldigt nyfiken på det kommande som verkar utspela sig i Harlem under häxjakten i USA. DET om något är en ny och spännande era.
Citera
2023-07-05, 14:48
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Va? Vilka ställen har AC återanvänt förutom vid spinoffs? Kommer inte på ett enda.

Visst hade de kunnat använda mer spännande platser som Indien eller Aztekriket, men återanvänder gör de ju inte i alla fall.

Jsg är väldigt nyfiken på det kommande som verkar utspela sig i Harlem under häxjakten i USA. DET om något är en ny och spännande era.

Miljöer/kultur menar jag såklart det måste du väl ändå fatta vilket du mycket väl gör men du försökte väl bara leka lustig. Montana och Alaska är liknande miljöer och samma kultur/språk.

Ac = ac1, ac origins, ac revelations och ac merage det nya som kommer. Den som inte tycker det är återkommande måste vara färgblind. Och samma kultur. Alltså 4 spel och du snackar om spinoff. Bara för att det är en andra regioner så skiljer det knappt någonting i känsla gällande dessa spel. Det är som samma stuk.
Citera
2023-07-11, 19:49
Medlem
Håller med samtliga, 6an sög. Spelade om femman när det inte blev. Bättre
Citera
2023-07-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Låter mest som ännu mer PK propaganda, och det ser du framemot? Ok...
Citera
2023-07-11, 20:36
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Låter mest som ännu mer PK propaganda, och det ser du framemot? Ok...
Till skillnad från dig, uppenbarligen, så försöker jag inte se politik och gömda meningar i exakt allt. Om du frågar om jag ser fram emot ett AC med häxkonster, spådom och allmänt mystisk/creepy atmosfär, förmodligen med en hel del hallisar och skumma saker som inte annars händer i verkliga livet men som Ubisoft har en ursäkt att använda sig av nu, så ja absolut.
Citera
2023-07-30, 01:27
Avslutad
Well lite onödigt att döma ut spelserien bara för de senaste 2 inte var något vidare, även om jag sällsynta fall gillar fc6 Coop.

Jag hoppas på att 7 blir riktigt bra nu liksom jag tror ac mirage kommer bli väldigt bra!

Think positive, it's ubi
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in