2023-07-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Är du helt säker på att de inte hade något val? Exakt vad tror du hade hänt om Ryssland inte invaderat Ukraina den 24 februari 2022?
Svårt att säga givetvis men möjligtvis så hade Ukraina med stöd från NATO/USA/EU gått tlll storangrepp mot de ryska delarna av Ukraina!
Sen handlar ju de här kriget om så mycket mer än land. Mest handlar det ju om nationalism pengar och tillgångar.
Citera
2023-07-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ukrainska ledningen har utan tvekan offrat sitt eget dåligt förberedda och dåligt utbildade och dessutom tlll stor del tvångsrekryterade manskap och hela kriget hade ju kunnat undvikas.

Den ukrainska armen kommer nog aldrig bli komplett!

Ja, kriget hade kunnat undvikas om rysspacket någonsin höll ett endaste löfte. Men sånt ligger inte i deras gener.
Citera
2023-07-04, 22:34
Medlem
Citat:
Svårt att säga givetvis men möjligtvis så hade Ukraina med stöd från NATO/USA/EU gått tlll storangrepp mot de ryska delarna av Ukraina!
Sen handlar ju de här kriget om så mycket mer än land. Mest handlar det ju om nationalism pengar och tillgångar.

Troligtvis inte. Du kanske är ryss och tror på sånt. Risken att EU/Nato gått till storangerpp mot Ryssland för ingenting är ungefär 0%. Det som hade hänt är att UK hade muttrat lite och Tyskland köpt mer och mer gas.
Senast redigerad av YBB641 2023-07-04 kl. 22:37.
Citera
2023-07-04, 22:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Att de initialt varit för snälla mot sina ukrainska lillebröder. Egentligen ville de ju inte ha denna konflikt överhuvudtaget. Men efter den USA/EU stödda högerextrema statskuppen 2014 i Ukraina och eferföljande ukrainsk galenskap så hade de ju inte mycket val.
Din dumma jubelåsna! Skyll inte skabb-ryssens invasion på Ukraina. ”Hade inget val”, ha! Låter som du ursäktar en våldtäktsman.
Citera
2023-07-04, 22:35
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Nu får du jobba på norska då du uppenbart inte förstod något person skrev.

Jag länkar dock till vad person hänvisar till. Ryssar gonna ryss

https://twitter.com/reshetz/status/1676265705291886592?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw

Jisses…

Eller

Nu har ryssen förstått vad logistik är.

Nej detta var fan mig äckligt
Citera
2023-07-04, 22:38
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Hur får du det till att det finns Ryska delar av Ukraina ? Läste du inte geografi i skolan och skolkade du ifrån historialektionerna när man pratade om Budapesttraktatet Vet din förmyndare att du är här ?
Citera
2023-07-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jisses…

Eller

Jag tänker inte tro på det förrän det är bevisat bortom osv.
Citera
2023-07-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Troligtvis inte. Du kanske är ryss och tror på sånt. Risken att EU/Nato gått till storangerpp mot Ryssland för ingenting är ungefär 0%. Det som hade hänt är att UK hade muttrat lite och Tyskland köpt mer och mer gas.
Jag skrev att de stödde Ukraina...
Sen så är 10000 tals miljarder långsiktigt i intäkter till EU från Ukraina och deras tillgångar och billiga arbetskraft knappast ingenting..
Citera
2023-07-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jisses…

Eller

Kan de inte köra ammunition till fronten på pall så kan de nog inte heller köra hem liken på pall, tänker i alla fall jag.
Citera
2023-07-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Hur får du det till att det finns Ryska delar av Ukraina ?
Du vet vad jag menar. Ryssarna lär knappast släppa dom. Även om ni naiva verka drömma om det.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Tvärtom jag vlll inte ha våld öht. Men att som du och många andra naiva här gör helt ignorerar Ukrainas våld och aggression mot ryssar boende i Ukraina är vidrigt om något.

Du menar den hundradelen civila offer i Donbass som Ryssland orsakat innan 24/2 22?

Nu har Putin dödat hundra gånger så många, bäst är nog om han äter en kula.
Citera
Medlem
Citat:

Vilka ryska delar av Ukraina? Det finns redan en gräns mellan länderna. Tycker du att Sveriges gränser mot Norge, Finland och Danmark också ska ritas om för att det skulle finnas "norska, finska eller danska" delar av Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in