• 1
  • 2
2023-07-04, 09:24
Medlem
Hur håller ni er från att gråta under arbetsdagen? Jag har hitils klarat mig med att lyssna på peppig musik och poddar, men direkt jag är påväg hem bryter jag ihop, har ni några knep till att klara av dagen?
Citera
2023-07-04, 09:31
Medlem
SnutteFia03s avatar
Är det så ofta för dig, låter hemskt? Har väl haft det så vid något tillfälle, men då har det varit på grund av saker som inte har med själva jobbet att göra.

Det beror ju lite på vad det är som gör att du känner så, olika scenarion hanteras på olika sätt.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berserkmats
Hur håller ni er från att gråta under arbetsdagen? Jag har hitils klarat mig med att lyssna på peppig musik och poddar, men direkt jag är påväg hem bryter jag ihop, har ni några knep till att klara av dagen?
För dålig info- till att börja med, vad är ditt arbete (vad jobbar du med)?
Citera
Medlem
F.Hansens avatar
Byt jobb, låter helt fel om jobbet får dig att må så dåligt.
Citera
2023-07-04, 09:33
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Prata med kollegor om det som inte funkar på jobbet, när ni är minst tre som är överens om att det finns problem bestäm att ni ska ses en stund efter jobbet en dag, sätt er en kvart och skriv ned en prioriteringslista över det som behöver ändras, ta första grejen som är realistisk, sen går ni till chefen och säger att ni bildat en förening och vill få den grejen åtgärdad.
Citera
2023-07-04, 10:20
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Jag har arbetsuppgifter att utföra, då finns inte tid till att tycka synd om sig själv.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund på vilket samhället vilar.
Citera
2023-07-04, 10:29
Bannlyst
Ja, skaffa ett jobb som man trivs med råder bot på sådant här, är det inte möjligt så utbilda dig!
Citera
2023-07-04, 10:33
Medlem
Du lär väl byta jobb? Låter inte sunt att åka gråtandes hem varje dag..
Citera
2023-07-04, 10:41
Moderator
evilhoneys avatar
Det låter verkligen som du är på fel arbetsplats, precis som nästan alla säger.

Det du borde göra är att säga upp dig men om det inte går just nu så borde du börja med att sjukskriva dig för oavsett vad som är grunden till det så kommer du bli deprimerad och utbränd, om du inte redan är det. Kontakta din vårdcentral och be att få prata med någon.
Citera
2023-07-04, 11:41
Medlem
Rocinhas avatar
Låter som att du behöver lämna den arbetsplatsen.
Starta eget? Byt jobb?
Citera
2023-07-04, 12:23
Medlem
Cannabitchs avatar
Det svåra, men viktigaste, är att försöka reda ut vad det är som gör att du "bryter ihop".
Har det med jobbet att göra, för högt tempo, trivs inte osv? Eller har det med din sinnesstämning att göra. Du kanske har en jobbig period just nu och känner dig deppig? Båda delar påverkar mental kapacitet.

Om du har möjlighet tycker jag du ska kontakta vården. Du kanske kan bli erbjuden någon typ av terapi och/eller medicinering som kan förbättra din mentala hälsa.

Att söka nytt jobb är mentalt krävande, men om du kommer fram till att det är jobbet som gör att du mår dåligt är det definitivt en utväg, den andra skulle vara att plugga ett tag och ta CSN-lån. Om du känner dig trygg nog med din chef tycker jag även du ska berätta för hen att du inte mår bra, så de inte lägger för mycket ansvar och kan stötta dig i de arbetsuppgifter du har. Risken finns ju dock att de är oförstående eller att hen inte bryr sig om din mentala hälsa.

Oavsett önskar jag dig all lycka till TS och försök att inte döma dig själv för hårt.
Citera
2023-07-04, 12:52
Medlem
pn222jws avatar
Tidig lunch - och gå iväg och ät själv, inte med medarbetarna...försök ändå bli kamrat med någon, kanske en nyanställd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in