2023-07-04, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Haha! Men han var nog död innan landningen.

Det som flyger iväg och ser ut som ett kors verkar inte vara en människa. Har kollat slow mo och stor bild.
Hursom en jävla smäll.
Citera
2023-07-04, 03:12
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Jag lovar att om Ryssarna hade hittat en enda NATO-uniform så skulle det basuneras ut i Rysk media och på varenda trollkanal som existerar.

Nato har väl ingen gemensam uniform? Om jag fattat rätt så har väl de länder som ingår i Nato-alliansen sina egna länders uniform.

De utlänningar som krigar i Ukraina mot Ryssland klär sig väl i Ukrainska arméns uniformer.
Det är ett känt faktum att det finns Amerikanska soldater tillhörande olika Amerikanska arméenheter som krigar i Ukraina. En del har ju stupat också och Ryssarna har hittat deras legitimationer som dom har haft på sig.
Citera
2023-07-04, 03:30
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
"de 24 första timmarna kommer vara avgörande" - Ukrainas generalstab maj-23.

Tid hittils : 1 månad.
Framryckning: framför 1a försvarslinjen någonstans.

Detta är såklart inte bra då desperation tenderar art dra till sig despersta åtgärder. Vi bör hålla ögonen på Zaporizjzja och vad globalisterna planerar där..
Anser du att "globalisterna" är det största hotet?
Vilken är din defintition på en 'globalist'?

I början (25:e februari) av Putins 'speciella' operation så menade du att Ryssland skulle "... våldta Ukraina." !
Har Putin lyckats med det?
Senast redigerad av Drooid 2023-07-04 kl. 03:36.
Citera
2023-07-04, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nato har väl ingen gemensam uniform? Om jag fattat rätt så har väl de länder som ingår i Nato-alliansen sina egna länders uniform.

De utlänningar som krigar i Ukraina mot Ryssland klär sig väl i Ukrainska arméns uniformer.
Det är ett känt faktum att det finns Amerikanska soldater tillhörande olika Amerikanska arméenheter som krigar i Ukraina. En del har ju stupat också och Ryssarna har hittat deras legitimationer som dom har haft på sig.
Är även känt att det finns frivilliga soldater från Sverige, Storbritannien, Polen etc som åkt till Ukraina för att försvara den suveräna staten med dess suveräna befolkning mot de ryska terroristerna.

Men du va tvungen att enbart nämna just USA, kan undra varför 🤔

Ps presentera gärna bevismaterialet på att dessa Amerikanska soldater tillhör olika arméenheter i USA Ds

Och kom inte med nån rysk källa, tack!
Citera
2023-07-04, 03:40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är samma Kiev-info som Grägg skrev tidigare idag. Alltså "nära Svatove".

Kanske är det mot Stelmakhivka som ryssarna anfallit mot många gånger ca november till maj?
Om det vore Lyman-Pershyi (Kupiansk) så borde de väl skriva Kupiansk.
Liveuamap rapporterade ryska markoffensivförsök mot Nevske (Zherebets-bäcken) och i Zerebryanske-skogen (Dibrova) i förrgår. Det är allt jag hittar nu.
Snarare Kreminna än Svatove isf.
Citera
2023-07-04, 03:55
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Är även känt att det finns frivilliga soldater från Sverige, Storbritannien, Polen etc som åkt till Ukraina för att försvara den suveräna staten med dess suveräna befolkning mot de ryska terroristerna.

Men du va tvungen att enbart nämna just USA, kan undra varför 🤔

Ps presentera gärna bevismaterialet på att dessa Amerikanska soldater tillhör olika arméenheter i USA Ds

Och kom inte med nån rysk källa, tack!

Jag kan inte liksom alla andra i den här tråden inte bevisa ett skit. Jag vet inte vad du menar med bevis. Det är känt att några från Navy Seals har stupat i Ukraina. Personer från Polen, England och andar Nato-anslutna länder har också stupat i Ukraina. Hade dom Nato-uniformer på sig? Det var den frågan jag ville ha svar på. Jag tror du har missuppfattat vad jag ställde för fråga till den som skrev om Nato-uniformer.
Citera
2023-07-04, 05:59
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Jag kan inte liksom alla andra i den här tråden inte bevisa ett skit. Jag vet inte vad du menar med bevis. Det är känt att några från Navy Seals har stupat i Ukraina. Personer från Polen, England och andar Nato-anslutna länder har också stupat i Ukraina. Hade dom Nato-uniformer på sig? Det var den frågan jag ville ha svar på. Jag tror du har missuppfattat vad jag ställde för fråga till den som skrev om Nato-uniformer.

Om utländska "frivilliga" är NATO trupper eller ej är svårare att bevisa än NATO materiell som förgörs på de Ukrainska stepperna.. som detta klipp, filmat av UAF;

https://t.me/Slavyangrad/53320

NabrezhnyeIntel:

📌#Zaporozhye
⚡️#EnemyLosses

A video has emerged where militants walk through a graveyard of their own vehicles. In the footage, the remains of a Leopard 2R, donated to Ukraine from Finland. This is the 4th confirmed loss of such vehicle.

👉 Among the graveyard, M2 Bradleys.

Är det 3dje Leo 2 från bara igår?
Citera
2023-07-04, 06:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Precis som militären, politiker och rådgivare snedvridit Putins verklighetsuppfattning. Så Putin tror att Ryssland faktiskt kan vinna något.
Utgå inte ifrån att Putin är lurad in i detta. Mycket tyder på att det är han själv som drar i trådarna.

Här är ett klipp som visar hur han tillrättavisar sin spionchef så att han säger det Putin vill höra:
https://m.youtube.com/watch?v=ucEs0nBuowE

Enligt många vittnesmål och dokument som beslagtagits, var det snarare Putin som lurade sin armé in i kriget – många visste inte förrän alldeles innan vad de skulle göra.

Citat:
A British defence and security think tank revealed details of Moscow's pre-invasion plan for Ukraine, based on captured Russian documents apparently signed off by Vladimir Putin. Russia had planned to take over Ukraine in 10 days and annex it by August, the Royal United Services Institute for Defence and Security Studies (RUSI) said.
Källa: https://www.hindustantimes.com/world-news/russiaukraine-war-this-was-vladimir-putin-s-pre-ukraine-invasion-plan-captured-documents-reveal-1016 69961567803-amp.html
Citera
2023-07-04, 06:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ingen soldat som krigar för Nato med självaktning hade velat haft ukrainska förbandsbeteckningar på sin uniform. En sak ska man veta om soldater. Det finns inga andra människor i världen som är mer lojala mot sina och sina förband än soldater. Heder och tradition finns i alla divisioner.

Något du även sett på de ryska soldaterna som slogs i Donbass innan 2022. De hade ryska uniformer och förbandsförteckningar på sig.

Det finns inga amerikanska soldater i Ukraina som krigat i amerikanska "arméenheter". De har alla stridit i den internationella legionen med sitt egna förbandstecken.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/21/International_Legion_of_Territorial_Defense_of_Ukr aine_emblem.svg/1200px-International_Legion_of_Territorial_Defense_of_Ukr aine_emblem.svg.png
Citera
2023-07-04, 06:53
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Om utländska "frivilliga" är NATO trupper eller ej är svårare att bevisa än NATO materiell som förgörs på de Ukrainska stepperna.. som detta klipp, filmat av UAF;

https://t.me/Slavyangrad/53320

NabrezhnyeIntel:

📌#Zaporozhye
⚡️#EnemyLosses

A video has emerged where militants walk through a graveyard of their own vehicles. In the footage, the remains of a Leopard 2R, donated to Ukraine from Finland. This is the 4th confirmed loss of such vehicle.

👉 Among the graveyard, M2 Bradleys.

Är det 3dje Leo 2 från bara igår?
Har du själv tittat på den lilla filmsnutten? Eller för den delen läst det du citerade?

"graveyard of their own vehicles"!!! Det ser inte så allvarligt ut i mina ögon. Vad är det som får dig att tycka att det ser illa ut? Att en minröjnings-leopard någon gång blir skadad är förväntat. Då får de ersätta de delar som har fått stryk. Den är igång i morgon.
Citera
2023-07-04, 07:01
Medlem
Sarumans avatar
Ryssland har nu mobiliserat ytterligare 180 000 man, enligt ukrainsk underrättelsetjänst:
https://www.expressen.se/nyheter/ukraina-ryssland-har-satt-in-180-000-man-/

Har Ukraina tillräckligt med Himars för att avnazifiera alla de ryssarna?
Citera
2023-07-04, 07:12
Medlem
Bachmut har blivit som slaget vid Stalingrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in