2023-06-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Hur hjälper Ozempic er? Som jag fattat det är nästan hela grejen att man blir illamående och dämpar aptiten, men i det fallet finns det ju andra lösningar.

Ni som nu tar det enbart för viktminskning utan andra medicinska problem.

Du blir mätt fortare och slipper sockersug. När man har ätit tar det längre tid innan man blir hungrig igen.

Inget illamående.. man blir helt enkelt nöjd med mindre.
Citera
2023-06-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleOD
Ozempic är mycket bättre. Lite svår att få tag på kanske, men nu funkar jag riktigt bra.

Kört 1.5 v nu men känner inget. Det var samma med Rybelsus. Går nog tillbaka till Trulicity efter denna omgång. Synd att det inte funkar lika bra.
Citera
2023-06-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleOD
Ozempic är mycket bättre. Lite svår att få tag på kanske, men nu funkar jag riktigt bra.

Kanske måste ge det lite mer tid.
Senast redigerad av HMVB 2023-06-30 kl. 11:28.
Citera
2023-06-30, 11:30
Medlem
Citat:
Hur hjälper Ozempic er? Som jag fattat det är nästan hela grejen att man blir illamående och dämpar aptiten, men i det fallet finns det ju andra lösningar.

Inga illamående eller biverkningar. För mig funkar det bara att jag blir snabbare mätt. Vid Trulicity dämpade det suget och det är egentligen det jag vill åt.
Citera
2023-07-01, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMVB
Kört 1.5 v nu men känner inget. Det var samma med Rybelsus. Går nog tillbaka till Trulicity efter denna omgång. Synd att det inte funkar lika bra.
Börja med en låg dos på 0.2 var tredje dag. Sen trappar du upp månadsvis och vid 1mg märker du viktraset genast
Citera
2023-07-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Börja med en låg dos på 0.2 var tredje dag. Sen trappar du upp månadsvis och vid 1mg märker du viktraset genast

Jag går redan på 1 mg.
Citera
2023-07-03, 09:06
Medlem
Citat:

Absolut inte illamående, inga biverkningar alls nu efter fyra månader. Som de andra skrev, ökad mättnad men för mig framförallt att blodsockret ligger stabilt. Jag får inte längre dippar två timmar efter måltid då jag blir yr, kallsvettig och illamående och måste få i mig något för att bli stabil. En enorm lättnad! (har pcos som kan yttra sig så)
Citera
2023-07-03, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMVB
Jag går redan på 1 mg.
Vissa i amerikanska reddit tråden går på 1.75 mg ochser då resultat. du bör fråga din läkare om att öka dosen
Citera
2023-07-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Vissa i amerikanska reddit tråden går på 1.75 mg ochser då resultat. du bör fråga din läkare om att öka dosen

Jag ska få nytt recept nästa vecka, få se vad min läkare tycker
Citera
2023-07-11, 00:06
Medlem
Mullrets avatar
Kolla hur ni mår.

Källla DI.

” EU undersöker Novo Nordisks läkemedel efter rapporter om självmordstankar. Islands hälsotillsynsmyndighet flaggar för tre fall,

European Medicines Agency (EMA) undersöker läkemedelsjättens diabetesläkemedel Ozempic och viktminskningsbehandling Saxenda efter att Islands hälsotillsynsmyndighet flaggat för tre fall av patienter på drogerna som tänker på självmord eller självskada. ”
Citera
2023-07-12, 12:01
Medlem
MiriamWeekss avatar
Är biverkningar vanligt?

Man blir ju lite orolig när man läser vad vissa genomgått.

https://passagen.se/halsa/ozempic-jamie-french/
Citera
2023-07-12, 12:04
Medlem
https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-statement-ongoing-review-glp-1-receptor-agonists

Förstahandsinformationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in