2023-07-03, 12:09
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Man kan ha yttrandefrihet ändå utan att hålla på att bränna böcker...

Att bränna saker är ju en vedertagen metod att visa missnöje med något. Du kan ju se exakt samma sak när skränande hoper bränner svenska flaggan. Notera dock frånvaron av svenskar som stormar deras ambassader på grund av detta.
Citera
2023-07-03, 12:18
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Vad tycker ni om UD beslutet? Jag tycker beslutet är bra. USA har även fördömt. De undrar säkert vad vi håller på med.
Vi slipper rasismen nu.
Svenska UD fördömer starkt koranbränningarna:
https://omni.se/svenska-ud-fordomer-starkt-koranbranningarna-krankande-och-rasistiska/a/onxJbW

Svenska UD skall hålla käften!

Sosseriets språkrör på UD kör med aktivism på hög nivå.
Detta skall fördömas och dementeras av vår högerregim på skarpen.

.... vad väntar ni påå!
Citera
2023-07-03, 12:19
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Som man bäddar får man ligga.

Japp!

Vilka röstade du på?
Citera
2023-07-03, 12:20
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Sveriges migrationspolitik har inget med sakfrågan att göra.

Enligt svenska wikipedia så fanns år 1953 uppskattningsvis 500 muslimer. Sedan dess har muslimer migrerat hit och skaffat barn. Givetvis är det i botten en migrationsfråga. De få konvertiter vi har skulle varit ännu färre ifall det inte skulle kommit hit en massa muslimer.

Hade vi haft 500 muslimer i Sverige idag så hade ingen brytt sig om att bränna koranen.
Citera
2023-07-03, 12:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Exakt så!
Man kan ha yttrandefrihet ändå utan att hålla på att bränna böcker...Så otroligt jäkla idiotiskt så jag vet inte vad. Sverige förlorar alldeles för mycket respekt så länge sånt här tillåts.

Nej, man kan inte och har inte yttrandefrihet ändå. Det är därför koranbränning är tillåtet idag och det är därför folk försvarar rätten till att utföra dem och starkt motsätter sig att de förbjuds, vilket inte innebär att man delar åsikten som framförs.

Det är den rätten vårt utrikesdepartement inte anser hör hemma i Europa och följaktligen vill se borttagen.
Citera
2023-07-03, 12:22
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Svenska UD har varit en fallande företeelse i mina ögon under lång tid. Jag hade hoppats att denna myndighet hade undgått det allmänna förfallet och ökande politisering inom statlig förvaltning men icke...

Eller ja, politiseringen av UD har alltid varit hög men jag trodde i min enfald att man upprätthöll kvaliteten på rekryterna till myndigheten...men inte ens det har man lyckats behålla.

Sverige är verkligen på dekis.

"Utrensningen" har väl inte kommit dit ännu. Men här fick SD frikort att börja.
Sosseriet skall väck på våra förvaltningar.
Citera
2023-07-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Sverige ÄR paria. Men det inte av den anledningen att det bränns koraner utan att folk som upprörs å det grövsta av detta faktum och som skapar vidriga livsförhållande för landets invånare i stort. Att bränna koraner har bara ett syfte. Att röka ut de som ska utvisas, fängslas eller avväpnas. När de är borta går det att andas fritt igen. Vad andra länders högdjur tycker och anser är egalt. Sverige är en suverän stat. Och påven, ja han har en rolig hatt. Och?

Suverän stat må vara. Men om tillräckligt me skit händer så kan de påverka så sjukt mycket mer. Handels avtal med mera. Saker som kan påverka sverige bra mycket mer än lite bråk och upplopp.
Citera
2023-07-03, 12:40
Medlem
Citat:
Jag håller med. Sverige riskerar mycket avseende handel, terrorism och anseende bara för att några efterblivna idioter ska få bränna böcker.

Precis. Riktigt korkat i min mening.
Citera
2023-07-03, 12:42
Medlem
Citat:
Som man bäddar får man ligga.

Ja det är ju numera inte svårt att räkna ut vad den primitiva muslimska pöbeln gör vid minsta provokation.

Det är lite skrämmande att temat är våld.
Citera
2023-07-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Yttrandefriheten är fundamental för en demokrati. Påven är inte folkvald och han leder en organisation
som lider svårt av pedofiler och har en historia som är mycket mörk och har skadat otroligt många människor.
Att han kritiserar yttrandefriheten är helt i linje med sin historia.

Må så vara men e jävligt korkat att hålla på och bränna böcker. Till slut så kommer det börja påverka mer än bråk och upplopp.
Kyrkan är skit det håller jag med om. Men många ser upp o lyssnar på påven.
Citera
2023-07-03, 12:48
Avslutad
Citat:
Sveriges migrationspolitik har inget med sakfrågan att göra.
Har du varit på semester de senaste decennierna?

Det handlar om utlänningar.

På svensk mark.

Det är inget som bara sker - utan politik.
Citera
2023-07-03, 12:50
Medlem
Anders Fogh Rasmussen angående Muhammed-karrikatyrerna i Jyllandsposten 2005:

”Hör nu på, i Danmark ber vi inte om ursäkt för att vi har yttrandefrihet. Ni vet allihop att en dansk statsminister inte kan be om ursäkt för vad en tidning publicerar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in