Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Muslimer är inte islam.
Det finns moderata (de allra flesta) muslimer och så finns det IS-krigare (ett försvinnande litet antal). IS har ingen fristad idag.
Islam är komplext. Det behövs studier i islamologi för att kunna ta in mycket av det. Personer som Jomshof vars kunskaper verkar baseras på högerextrema lögner om islam är ingen att ta på allvar. Han är en demagog med allt vad det innebär.
Förstår inte riktigt hur du väljer att svara. Ingenstans drar jag kopplingen att muslimer är islam. Jag är väl medveten om vad pissreligionen Islam är, kontra tillbedjande lakejerna muslim/er.
Komplexiteten gör man själv när man öppnar upp för fria tolkningar, precis som med alla sagoböcker. Man försvårar en bok, skapade av några drängar och underkastar sig själv till detta, för att man har ett väldigt svagt psyke, vilket även just nu visas runt om i världen. Islam = underkastelse.
Nu handlar förvisso inte tråden om att jag ska läxa upp en lobbyist i religion, men uppenbart vet Jomshof mer om Islam än gemene muslim. Ej att förglömma, den fria tolkningen av religion får aldrig göras med skepsis enligt yttrandefrihetsbegränsande människor. Märk väl att det är där vi har problemet med religion.
När du vet vilken religion du inte får kritisera utan att hamna i trubbel, då vet du vilken religion som är farlig.