2023-07-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jo jag såg en 30 sek intervju med honom och där svarade han på en fråga om publiciteten, och han svarade att det var svårt med de negativa påhoppen och att människor inte förstått vad han menar, och han såg så ledsen ut i sina ögon. Gjorde ont i hjärtat att se hans smärta och att människor kan vara så elaka och göra andra så illa med sina skriverier.

Deltagarna är ju helt ovana vid medier och att ha medieträning i slutet av programserien låter väldigt konstigt. De borde ha fått börja med det. Och varför skulle inte Arvid och Ida få synas och tjäna pengar på media? De kanske sätter in pengarna till Rakel? Finns hur många influencers som helst idag, ska inte heller de få göra sina röster hörda? Svårt med all denna missunnsamhet och avundsjuka bland svenskar, Jantelagen. Trodde den var borta nu när vi är inne i 2000.talet. Men icke.
Fast han har ju inga egna känslor, det har han pratat om själv.
Senast redigerad av dundersnyting 2023-07-03 kl. 09:36.
Citera
2023-07-03, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Var kan man se den intervjun?

https://www.hant.se/video/30-sekunder-under-press-med-gift-vid-forsta-ogonkastet-arvid-stark/ah5hbbYI
Som alltid så ser man det man förmår se.
Klart han har känslor, att han inte skulle ha känslor är en bokstavlig och felaktig tolkning av vad han försökt säga och beskriva hur hans livsväg sett ut och vad han har fått tampas med.
Citera
2023-07-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Fast han har ju inga egna känslor, det har han pratat om själv.

Hur svårt ska det vara att förstå att han bara har ett annorlunda sätt att uttrycka sig.
Citera
2023-07-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Hur svårt ska det vara att förstå att han bara har ett annorlunda sätt att uttrycka sig.
”Jag härmar bara andras känslor”
Citera
2023-07-03, 09:46
Medlem
Citat:

Han må vara lite aspig men det är beklämmande att vissa folk inte kan ta det, utan beter sig som skvallerkärringar.
Citera
2023-07-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Han må vara lite aspig men det är beklämmande att vissa folk inte kan ta det, utan beter sig som skvallerkärringar.
Jag har blivit tvingad genom hot om våld att betala för programmet, så självklart ska jag åtminstone få skvallra hur mycket jag vill om innehållet, speciellt när en av deltagarna är så pass störd som Arvid. Han tror liksom att han har någon som helst auktoritet att lära upp andra om deras känslor, när han i själva verket är helt tom inuti och allt han gör är att citera olika floskler han hört terapeuter säga genom åren, självklart iklädd t-shirten från försvarsmakten.
Citera
2023-07-03, 10:19
Avslutad
Citat:

Taget ur sitt sammanhang. Om man stängt av sina känslor, vilket är då bästa sättet att återuppliva dem? Jo genom att sätta sig in i känslan, "härma känslan".
Citera
2023-07-03, 12:37
Avslutad
Citat:
Jag har blivit tvingad genom hot om våld att betala för programmet, så självklart ska jag åtminstone få skvallra hur mycket jag vill om innehållet, speciellt när en av deltagarna är så pass störd som Arvid. Han tror liksom att han har någon som helst auktoritet att lära upp andra om deras känslor, när han i själva verket är helt tom inuti och allt han gör är att citera olika floskler han hört terapeuter säga genom åren, självklart iklädd t-shirten från försvarsmakten.

Ja. Arvids riddare snackar om ”jantelag” men Jantelagen i Sverige handlar snarare om att skamma andra att sluta ifrågasätta saker. Heter det att psykologerna i programmet är ”experter” så är det lag! Och det ska vara tabu att ifrågasätta dom. Se programledaren Helles ogenerade utspel mot tittarna med ”fittor” som tyckt ovälkomna saker om hennes älsklingsprogram.
Jämför med Frankrike där det är helt ok att ifrågasätta auktoriteter. Helt. Bönder kan blockera motorvägar och lugnt grilla korv mitt i körfältet när olika politiska beslut inte passar. Folk går ut på gatan och är vansinniga när olika beslut tagits som missgynnat dom. Men här i Sverige blir jantesvenskarna istället vansinniga på dom som protesterar. Flera i tråden har redan höjt dom där realitydeltagarna till en piedestal där dom är kända från tv, se tex Mendokses inlägg om att Arvid skulle vara extremt framgångsrik och tillhöra ett övre socialt skikt, antagligen för att han varit med i en dokusåpa. Då blir det kaos i huvudet när jantesvenskarna ser andra svenskar kritisera och inte visa vördnad i kyrkbänken. Här håller vi käften och accepterar och ingen är förmer nog att börja resonera öppet mot tingens ordning, alla ska bara hålla käften och känna sig som en i mängden som inte får sticka ut och tycka saker!
Citera
2023-07-03, 15:10
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Flera i tråden har redan höjt dom där realitydeltagarna till en piedestal där dom är kända från tv, se tex Mendokses inlägg om att Arvid skulle vara extremt framgångsrik och tillhöra ett övre socialt skikt, antagligen för att han varit med i en dokusåpa.

Jag har inte påstått att Arvid är extremt framgångsrik eller tillhör ett övre socialt skikt.

Men han har ett stolt yrke och en hyfsat vacker fru som han vågar ställa krav på och kräva egentid av när han känner att det behövs.

Detta tror jag får blodet att koka hos män vars liv bestått av att underkasta sig betydligt fulare fruar. "Hur kan Ida falla för honom när han beter sig sådär?" De har i hela deras liv felaktigt trott att man bör underkasta sig kvinnor för att få dem att gilla en.

Ju mer värde Arvid sätter på sig själv och på sin egen lycka och välbefinnande, desto mer verkar Ida gilla honom, hur kan det komma sig?

Samma hos gifta/frånskilda kvinnliga tittare vars män förmodligen är mer lika de Arvidhatande männen.
De tycker Arvid ska vara mer som de fina och snälla männen Fredrik, Alex och Agust och jämför Arvid med deras egna mesiga män.
"Min man skulle aldrig uttrycka sig sådär". Nej för att han är en mes och det är därför du måste låtsas att tycka om honom samtidigt som du läser tantsnusk om dominanta män medan han sover.

Båda grupperna försöker leta fel hos Arvid, just för att i sina egna huvuden kunna sänka hans värde så att de kan rationalisera att han inte är tillräckligt värdefull för att bete sig som han gör och att han inte förtjänar det han har.
Senast redigerad av mendokse 2023-07-03 kl. 16:02.
Citera
2023-07-03, 15:16
Medlem
Agust har nu flickvän.

Men hon kan ej stava hans namn rätt på Facebook.

De har träffats i 7 månader och nu bestämt sig.
Citera
2023-07-03, 15:19
Medlem
My bad. Trodde Solveig var hans tjej………han taggade henne men det var i ett svar.
Citera
2023-07-03, 16:47
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja. Arvids riddare snackar om ”jantelag” men Jantelagen i Sverige handlar snarare om att skamma andra att sluta ifrågasätta saker. Heter det att psykologerna i programmet är ”experter” så är det lag! Och det ska vara tabu att ifrågasätta dom. Se programledaren Helles ogenerade utspel mot tittarna med ”fittor” som tyckt ovälkomna saker om hennes älsklingsprogram.
Jämför med Frankrike där det är helt ok att ifrågasätta auktoriteter. Helt. Bönder kan blockera motorvägar och lugnt grilla korv mitt i körfältet när olika politiska beslut inte passar. Folk går ut på gatan och är vansinniga när olika beslut tagits som missgynnat dom. Men här i Sverige blir jantesvenskarna istället vansinniga på dom som protesterar. Flera i tråden har redan höjt dom där realitydeltagarna till en piedestal där dom är kända från tv, se tex Mendokses inlägg om att Arvid skulle vara extremt framgångsrik och tillhöra ett övre socialt skikt, antagligen för att han varit med i en dokusåpa. Då blir det kaos i huvudet när jantesvenskarna ser andra svenskar kritisera och inte visa vördnad i kyrkbänken. Här håller vi käften och accepterar och ingen är förmer nog att börja resonera öppet mot tingens ordning, alla ska bara hålla käften och känna sig som en i mängden som inte får sticka ut och tycka saker!
Väldigt bra formulerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in