2023-07-02, 22:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ännu en amerikansk legoknekt bekräftat död efter ryssarnas bulls eye-träff mot pisserian i kramatorsk. Det står klart att attacken var en "5-1" avseende antal döda natoslödder och ukrainska militärer. Bra gjort Ryssland!

https://t.me/DDGeopolitics/71767
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Jag har inte möjlighet att läsa länken för att se om det finns någon substans där, men även om det skulle funnits militär personal där är det faktum att helt oskyldiga civila dött.

Frivillig sjukvårdare skrev någon annan:

Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Frivillig sjukvårdare annars och inte legoknekt. Legit mål för ryss-svin.

Jag vet inte om det stämmer. Men Ukraina använder inga legoknektar så just det är i alla fall fel.

Men utländska frivilliga soldater som bekämpar plundrarna från öst finns det förstås en del i Ukraina.

Ryssarna använder många legoknektar. Men det beror på att ingen vill slåss för det dysfunktionella skräplandet. Men via pengar och via tvång, kan de dock skrapa ihop en del soldater.
Senast redigerad av -Info- 2023-07-02 kl. 22:35.
Citera
2023-07-02, 22:32
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Inte när tjuven annars är mördare själv.

Nu är det ju ett faktum att USA har väldigt mycket mer inflytande på omvärlden än vad Ryssland har, såväl politiskt som ekonomiskt. Frågan är om världen skulle bli en bättre eller sämre plats ifall Ryssland hade samma möjligheter till sådan influens på omvärlden.

Utifrån hur Ryssland hittils har agerat utifrån sina mer begränsade förutsättningar tror jag knappast att mer sådant inflytande skulle vara av godo.
Citera
2023-07-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag vet inget om detta, jag är bara orolig över nukleär smällare över mitt land (eller över något land över huvud taget). Om ryssen blir trängd så kommer de nog "bomba på" tror jag och då måste USA svara. Det finns så många idioter till politiker och makthavare i världen.

Jag hoppas kriget tar slut snarast möjligt, skiter som sagt vem som, får vilken landbit, bara det tar slut.

Ryssar ska inte ha andras land, varför skulle dom?
Citera
2023-07-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Håller med. Många rysstroll här länkar till västmedia när det är negativa nyheter ur ukrainsk synvinkel där. Men jag utgår från att du kommer att säga till dem att det är bara lögner de länkar?

Ha ha! Skojade bara. Det kommer du förstås aldrig att göra.

Västmedia är pro Nato och pro Zelensky och tar sina källor från propagandamedier som är pro NATO. Om till och med västmedia erkänner att det går dåligt för Ukraina (vilket de inte gör i första hand), då vet du att det går dåligt.
Citera
2023-07-02, 22:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Västmedia är pro Nato och pro Zelensky och tar sina källor från propagandamedier som är pro NATO. Om till och med västmedia erkänner att det går dåligt för Ukraina (vilket de inte gör i första hand), då vet du att det går dåligt.

Visst, ’västmedia’ citerar varandra men de har även väldigt många journalister på plats i Ukraina. Från början är det från dem nyheterna kommer.
Citera
2023-07-02, 22:48
Medlem
Reimers avatar
Proryska konton rapporterar om ett genombrott förr AFU vid Robotyne.

Citat:
Pro Russian tg report on AFU break in into Robotyne

https://twitter.com/FreudGreyskull
Citera
2023-07-02, 22:50
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja men då menar man att de är sanningsenliga.
Så slutsatsen blir, att man ser nyheter som passar sina egna åsikter som sanningsenliga och de som inte passar dem som lögner. Man har egentligen ingen koll alls om vad som är sant eller inte och bryr sig inte heller. Man skulle citera Satan själv bara han sa det man vill höra och förneka Guds ord om han sa något man inte vill höra.
Senast redigerad av EnCarte 2023-07-02 kl. 22:52.
Citera
2023-07-02, 22:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Nu är det ju ett faktum att USA har väldigt mycket mer inflytande på omvärlden än vad Ryssland har, såväl politiskt som ekonomiskt. Frågan är om världen skulle bli en bättre eller sämre plats ifall Ryssland hade samma möjligheter till sådan influens på omvärlden.

Utifrån hur Ryssland hittils har agerat utifrån sina mer begränsade förutsättningar tror jag knappast att mer sådant inflytande skulle vara av godo.
Dagens understatement.
Alla länder under ryskt inflytande skulle få utrensningar som skulle få McCarthyismen att se ut som en kvarsittning på mellanstadiet i jämförelse.
Citera
2023-07-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jo, men stora och viktiga ting är sällan lättköpta.

Varför försökte man då ta Kiev om detta inte är ryskt.
Citera
2023-07-02, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Proryska konton rapporterar om ett genombrott förr AFU vid Robotyne.

https://twitter.com/FreudGreyskull
Och SR (av alla!) rapporterar rysk avancemang på norra fronten samtidigt som Ukraina avancerar i söder. Fan vet vad man ska tro.
Citera
2023-07-02, 23:09
Medlem
Citat:
Jämför du det med alla bombningar och hot USA har gjort och fortsätter med?

Varför skulle han göra det? Han pratade om hur skillnaderna hade varit om Ryssland hade fått möjlighet till samma inflytande som USA. Har du fastnat eller?

Sedan som tillägg och svar på din fråga - Du kan inte jämföra stilfulla och nödvändiga aktioner utförda för att städa bort farligt skräp för moder jord med ett gäng schimpanser som siktar uteslutande på civilbefolkning för att de inte klarar annat, eller för den delen vet vad de egentligen skulle göra förutom vad storschimpansen har sagt. Ukraina behövde varken skyddas eller "bombas" utav någon som helst orsak. De skötte sitt på ett alldeles utmärkt och framskridande sätt innan schimpansens angrepp.

Du måste lära dig att skilja på människor och ryssar så att du kan vara perceptivt objectiv i dina funderingar. Börja med det så skall du se att du hittar en helt otroligt stor mängd fakta om hur ryssens ALLA strövtåg har gått ut på INGET förutom att roffa åt sig lite mer...ja vad? Träd att klättra i, eller bara för att stackaren triggas så fort DET inte hänger med i händelser längre? Som just en schimpans.

USA's nödvändiga insatser kan du hålla utanför detta och istället tacka för att de gjort så att du slapp
Citera
2023-07-02, 23:15
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Jämför du det med alla bombningar och hot USA har gjort och fortsätter med?

Det bästa vore ju om alla nationalstater fick bestämma om sina egenheter själva och att stormakter höll sig på sin kant, men tyvärr brukar inte stormakter göra det.
Även om USA gjort mycket tvivelaktiga saker så var gamla Sovjetunionen verkligen inte främmande för att påverka andra länder utifrån sitt intresse, och Ryssland idag är inget undantag.

I den mån Ryssland skulle "befria" ett land från västerländsk påverkan skulle det inte lämnas ifred utan istället underställas ryska intressen utan hänsyn.

För övrigt är jag lite nyfiken på vilka orättfärdiga bombningar som USA skall göra sig skyldiga till just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in