2023-07-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vad jag minns sade han att han hade börjat att läsa FUP och att det var mycket att läsa. FUP visades i klippet och det var en stor hög med papper.
Jo men var det fr början då han uttalade sig i fallet?
Citera
2023-07-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jo men var det fr början då han uttalade sig i fallet?

Får googla på det ...
Citera
2023-07-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Polisen ville tex göra rekonstruktion, men det stoppade Rullman, behövdes inte tyckte han.

Som vanligt ett påstående utan någon form av täckning. Bevisa du har rätt eller FUCK OFF!

Maja är skyldig och korrekt dömd i tingsrätt. En tydlig och utomordentlig dom. Förhoppningsvis kommer hovrätt fastställa domen så vi i detta fall slipper ytterligare en snippadom, som tyvärr många i tråden förespråkar. Frias Maja har vi ytterligare en snippadom.

Två mördare ska innebära två livstidsdomar och inget skyddande av den ena mördaren på oklara grunder. Alla goda krafter måste förenas i kampen mot mördare och drägget som vill fria dem!
Citera
2023-07-02, 19:35
Medlem
Citat:
Innan mordet kanske han hade planerat att den nya fästmön och han skulle bo på gården, men nu hände mordet och då blev det inte så. JJ hade ju också flyttat till eget boende. Så då ansåg han nog till slut att det var bäst att han flyttade till en annan plats där han inte kunde bli igenkänd.

Ja precis
Självklart att båda föräldrarna flyttat pga av detta
Citera
2023-07-02, 19:41
Medlem
Citat:
Får googla på det ...
😄 Ja det är inte lätt för oss att hålla reda på allt

Jag ser bilden framför mig när han är med på tv 4 och säger först vad han tror sen att han säger att han inte har läst fup
Senast redigerad av Anedin 2023-07-02 kl. 19:44.
Citera
2023-07-02, 19:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Pratat med Albin tror jag inte hon gjort eftersom A inte nämnt något om detta. Antingen så överhördes samtalet eller så förstod dom vad som sas enbart genom att lyssna på Tove.

Ja, planen var att dom skulle gå hem till Johanna för att lösa J och T s relation och prata om det som hände på Nöjet, enligt M. Vilket låter som en hittepåhistoria med tanke på att både J och M verkade upprörda i samband med att dom väntade på T. Det har inte funnits en tillstymmelse till att J velat lösa någon konflikt med T tidigare. Tvärtom har hon försökt ha ihjäl henne!

Att M helt plötsligt tror att dom ska lösa en konflikt och dessutom ställer ett krav, att hon följer med så länge det inte blir bråk när dom minuter innan varit upprörda är väldigt långsökt.

Tyvärr tyder mycket på att J och M lurade med sig T till lägenheten för att skada henne. Dom invaggade henne i en falsk trygghet genom att vara trevliga och intygade att dom bara skulle prata. Kanske trodde T att dom skulle lösa den gamla konflikten och blev överrumplad och hennes sista ord blev, vad håller ni på med?

Ja, om Maja sa så i förhör att de sagt att det var lugnt när Albin ringde, få låter det kanske troligast att de överhört eller att de hört Tove säga något.

Sedan har du och jag helt olika tro om Maja.

Jag tror att Johanna hade minst funderingar på att göra något, medan Maja borde förstått att det inte var bra, men stack huvudet i sanden.
Citera
2023-07-02, 19:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Men nu när förrådet är borta så spelar det ändå ingen roll för Maja är ändå oskyldig tycker vissa, men ingen kan komma med något alls som tyder på det.

Ingen behöver komma med en enda grej som tyder på det, det är du och övriga Maja-hatare tillsammans med åklagaren som skall bevisa att hon är skyldig. Hur kan du fortfarande inte ha fattat det?

Det faktum att ni Maja-hatare hela tiden hakar upp er på alla rimliga tvivel, som det finns tonvis med, i kombination med den totala avsaknaden av bevis för henne skuld, är bara ständigt återkommande bekräftelser på hur rätt vi har som menar att det inte finns belägg för att Maja deltagit i morder på Tove.

Inte heller är förrådet "borta".
Citera
2023-07-02, 19:53
Medlem
Citat:
😄 Ja det är inte lätt för oss att hålla reda på allt

Jag ser bilden framför mig när han är med på tv 4 och säger först vad han tror sen att han säger att han inte har läst fup

Här är det

GW om åtalet i Tove-fallet: ”Skulle bli förvånad om båda döms för mord”

https://www.tv4.se/klipp/va/20479048/gw-om-atalet-i-tove-fallet-skulle-bli-forvanad-om-bada-doms-for-mord
Citera
2023-07-02, 19:54
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad du trots alla mina inlägg sida upp och sida ner fortfarande inte fattat, är att det inte har specifikt med förrådet att göra. Jag har hela tiden haft förrådet som den minst sannolika platsen, då tror jag mer på garderoben, köket, hallen eller toaletten.

Lägenheten är på ca 30 kvadratmeter - inklusive köket, hallen, garderoben, badrummet och vardagsrummet.
Det motsvarar en yta på 5x6 meter, varav M påstås ha sovit i en säng som åt upp 1x2 meter.

Det är väldigt otroligt om någon seende eller oseende person kan promenera runt på den ytan två gånger i 19 respektive 23 minuter och missa en död vuxen människokropp på golvet, med eller utan lakan där fötterna sticker fram…..

Det är väl det Rullman poängterar.
Citera
2023-07-02, 19:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Men nu när förrådet är borta så spelar det ändå ingen roll för Maja är ändå oskyldig tycker vissa, men ingen kan komma med något alls som tyder på det.

Men det ör ju omvänt som gäller!
Ingen ska behöva bevisa själv att man är oskyldig.
Det är helt och hållet åklagarens uppgift att visa Majas delaktighet i mordet.

Att hon är oskyldig till mord, det finns inte heller några bevis för.

Man kan bara spekulera och gå på sin magkänsla, precis som det omvända!
Citera
2023-07-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om Maja sa så i förhör att de sagt att det var lugnt när Albin ringde, få låter det kanske troligast att de överhört eller att de hört Tove säga något.

Sedan har du och jag helt olika tro om Maja.

Jag tror att Johanna hade minst funderingar på att göra något, medan Maja borde förstått att det inte var bra, men stack huvudet i sanden.
Tove kanske hade högtalare på när hon pratade med Albin?
Citera
2023-07-02, 19:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eller så hade de planer på att den nya skulle bo på gården?
Även mamman flyttade varför tror du?
Frågan är om M familj är klok nog att förstå att de borde flytta?

Jag tycker verkligen att man ska lämna föräldrarna utanför. Allas föräldrar.

Det är ett trauma för alla, inklusive syskon.

Att skuldbelägga föräldrar är väldigt hårt.

Ingen förälder fostrar ett barn för att detta ska hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in