2023-07-02, 06:21
Bannlyst
Hej alla glada.

Jag sitter här framför datorn och har en smärre ångest.

Jag har varit dålig i tre månader och genomgick en magnetröntgen i förrgår.

Allt, men jag vill mota den tanken, lutar ju mot cancer.

Ska jag säga något bra, är alla inom sjukvården har varit så vänliga emot mig.

Min läkare sa att det kanske kunde vara infektion i venerna? Vad fan han fick det i från?

Nåväl... det ingår kanske i hans yrkesroll att mota bort tanken...
Senast redigerad av Gitarrvalpen 2023-07-02 kl. 06:25.
Citera
2023-07-02, 07:25
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitarrvalpen
Hej alla glada.

Jag sitter här framför datorn och har en smärre ångest.

Jag har varit dålig i tre månader och genomgick en magnetröntgen i förrgår.

Allt, men jag vill mota den tanken, lutar ju mot cancer.

Ska jag säga något bra, är alla inom sjukvården har varit så vänliga emot mig.

Min läkare sa att det kanske kunde vara infektion i venerna? Vad fan han fick det i från?

Nåväl... det ingår kanske i hans yrkesroll att mota bort tanken...

Usch, jag förstår din oro.
Vilken fråga ville du lyfta här?
Citera
2023-07-02, 07:31
Bannlyst
Hej!

Och tack för ditt svar!

Jag har egentligen ingen fråga. Jag har ringt till 1177 och dom är vänliga.

Det känns bra att prata när fokus är på sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Usch, jag förstår din oro.
Vilken fråga ville du lyfta här?
Citera
2023-07-02, 07:33
Medlem
Airwave92s avatar
Vad för slags cancer tänker du på?
Citera
2023-07-02, 08:23
Bannlyst
Jag vet faktiskt inte. Jag som de flesta andra (mig inräknat) ser cancer som ett dödsbesked.

Men i mitt fall tror jag inte det. Det är tungt för mig just nu. Att ha svårt att ens cykla känns jobbig.

Jag cyklar sommar och vinter.

Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Vad för slags cancer tänker du på?
Citera
2023-07-02, 08:40
Medlem
Cancer är bra kroppens sätt att säga att nu jävlar har det gått för långt och du måste ändra din livsstil. När du ser kroppsliga symptom som just symptom så förändras allt. Släpp rädslan.
Döden är även inget att vara rädd för. Det enda som sker är att du återföds igen, något du gjort tusentals gånger innan detta liv.
Citera
2023-07-02, 15:09
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Cancer är bra kroppens sätt att säga att nu jävlar har det gått för långt och du måste ändra din livsstil. När du ser kroppsliga symptom som just symptom så förändras allt. Släpp rädslan.
Döden är även inget att vara rädd för. Det enda som sker är att du återföds igen, något du gjort tusentals gånger innan detta liv.

Jävla hurtigt dravel att säga att cancer är bra och att man bara har sig själv att skylla och dags att byta livsstil. Finns gott om renlevnadsmänniskor som likt förbannat får skiten och tvingas leva med outhärdlig smärta till ingen som helst nytta.
Citera
2023-07-02, 15:22
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jävla hurtigt dravel att säga att cancer är bra och att man bara har sig själv att skylla och dags att byta livsstil. Finns gott om renlevnadsmänniskor som likt förbannat får skiten och tvingas leva med outhärdlig smärta till ingen som helst nytta.
Ligger mycket i det. Rätt mycket propaganda med.
Citera
2023-07-02, 15:54
Medlem
Citat:

Hur man definierar renlevnad är däremot en annan diskussion. Vi bombas med gifter, vaccin, seed oils, stress och annat skräp. Nej du har fel, det finns alltid en orsak. Cancer uppstår inte i kroppen utan anledning och börjar attackera sig själv. Det fungerar inte så men det är givetvis en stor tröst att intala sig själv det.
Citera
2023-07-02, 15:57
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

Tack.
Det är obehagligt att skambelägga någon som ev drabbats av cancer.

Naturligtvis påverkar livsstilen en persons hälsa.
Är man heavy smoker bör man inte bli förvånad om man får lungcancer
Men precis som Du skriver kan cancer drabba alla, även barn.

Det finns strömningar i New Age som tror att man kan tänka / meditera bort cancer.
Det kan man inte.
En sinnesstämning kan påverka signalsubstanserna, men signalsubstanser har inte med cancer att göra.
Citera
2023-07-02, 16:00
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Hur man definierar renlevnad är däremot en annan diskussion. Vi bombas med gifter, vaccin, seed oils, stress och annat skräp. Nej du har fel, det finns alltid en orsak. Cancer uppstår inte i kroppen utan anledning och börjar attackera sig själv. Det fungerar inte så men det är givetvis en stor tröst att intala sig själv det.
Det är till största del genetiskt. Förr eller senare får alla cancer om man inte dör av andra orsaker först.
Senast redigerad av Borasare1980 2023-07-02 kl. 16:31.
Citera
2023-07-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Cancer är inte att kroppen "attackerar sig själv". Om du inte vet något om ämnet så är det bättre att vara tyst.

Cellernas funktion(epigenetiska uttryck) ballar ur och kroppens system förstörs och dör. Jag tycker helt klart att det går att definiera som att kroppen attackerar sig själv. Den förstör ju sig själv.

Citat:
Det är till största del genetiskt. Förr eller senare får alla cancer om man inte dör av andra orsaker först.

Nej det där är en myt. Det finns verkligen inga tydliga bevis på att cancer är genetiskt överhuvudtaget. Man har identifierat vissa DNA-sekvenser som man tror kan inverka i vissa cancersorter. Grejen är den att de måste aktiveras för att det skall ske och det aktiveras inte utan orsak. Klassisk hjärntvättning av big pharma för att sprida rädsla. Grundorsaken är djupare än såhär. Bruce Lipton förklarar det ganska bra i denna video.

https://www.youtube.com/watch?v=prKv0ispQbU&t=48s
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in