2023-07-02, 12:42
Medlem
DeekinTTs avatar
Verkar som "offensiven" avstannat.

Känns som läge för att Zelensky att acceptera läget och låta sitt folk få den ro de förtjänar.

Han kommer ta död på varenda en av sitt folk.
Citera
2023-07-02, 12:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fjasko? Det beror ju på vilka förväntningar man hade. Vad hade du förväntat dig?

Att inte försöka på något nytt antar jag. Den ryska modellen är att köra på samma grej hela tiden.
Citera
2023-07-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så ingen får någonsin bistå någon i ett försvar av sitt land för då är man inblandad i kriget? Är det så jag ska tolka dig?

Nej, du ska tolka mig som att Sverige deltar i ett krig via ombud. Ett såkallat "proxykrig".

Eller du kanske anser att Iran inte bedriver ett proxykrig i Jemen utan bara bistår jeminiterna i ett försvar av sitt land.

Vad man "får" och "inte får" är helt jävla oväsentligt och inte min sak att bedöma, jag observerar endast verkligheten så som den är. Men der verkar inte många i denna tråd vara särskilt intresserade av, trist.
Citera
2023-07-02, 12:44
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Känns som läge för att Zelensky att acceptera läget och låta sitt folk få den ro de förtjänar.

Nej. Du har fel. Pissryssen måste fatta att de ska hålla sig inom landets gränser. Men är det så att offensiven avstannat så är det bra att du informerar om det så att vi i väst kan inse att vi måste utrusta Ukraina med ett nytt komplett västerländskt flygvapen och långdistansvapen så att luftherravälde skapas.
Citera
2023-07-02, 12:45
Medlem
Citat:

Idiot. Fråga vad Ukrainarna vill istället.
De vill försvara och få tillbaka sitt land.
Citera
2023-07-02, 12:48
Medlem
Taggads avatar
Det "verkar" som det går åt h- e för Putins Ryssland på mer än ett sätt.
Citat:
Prigozjin ett spöke, tystnad från Surovikin – och vad gör Medvedev i Oman?
Jevgenij Prigozjin har blivit ett spöke. Är han i Belarus eller S:t Petersburg? Har general Sergej Surovikin gripits? Och vad gör den just nu så tystlåtne Dmitrij Medvedev, vice ordförande för det ryska säkerhetsrådet, i Oman – om det alls stämmer att det är dit han har rest?

Det har gått en vecka sedan Wagnerupproret slogs ner och frågorna om vad som händer bakom Kremls murar hopar sig, skriver Sky News. Inte minst undrar många vilka som kände till Wagnergruppens planer på myteri och vilka som hjälpt till.

– Det som hänt kommer att förvärra den interna kampen i Putins krets. Det kommer att öka Putins paranoia kring att vilken dag som helst manövreras ut, säger statsvetaren Vladimir Fesenko till Insider.
https://omni.se/t/wagnerupproret/0e4c95fc-be6b-4376-b72e-c110443dd174

Citat:
Igor Girkin, den ökända ryska ultranationalisten som ledde de pro-ryska separatisterna som försökte ta bort Donbass-regionen från Kievs kontroll 2014, har gjort sitt bästa för att mata rykten om Dyumins lojalitet till Putin. Utan att ge mycket bevis eller detaljer berättade han för sina 900 000 prenumeranter på Telegram att Dyumin "sannolikt" drogs in i Prigozhins uppror och "på något sätt inblandad i konspirationen." (Googleöversatt)
https://www.businessinsider.com/paranoia-grips-the-kremlin-over-who-colluded-with-prigozhin-2023-6?r=US&IR=T (ofta betalvägg)

Rötan sprider sig från det ruttna äpplet Putin👍
Senast redigerad av Taggad 2023-07-02 kl. 13:20.
Citera
2023-07-02, 12:49
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nej. Du har fel. Pissryssen måste fatta att de ska hålla sig inom landets gränser. Men är det så att offensiven avstannat så är det bra att du informerar om det så att vi i väst kan inse att vi måste utrusta Ukraina med ett nytt komplett västerländskt flygvapen och långdistansvapen så att luftherravälde skapas.

Det är smart av väst att ha ett proxykrig i Ukraina och låta det landet bombas sönder än deras egna.

Däremot så tror jag väst kunde låtit Ryssland bara ta över Ukraina helt och hållet. Mycket lidande och pengar kunde då ha sparats.

De skulle stoppat där då Ryssland inte skulle attackera EU eller Nato land av naturliga skäl.
Citera
2023-07-02, 12:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att inte försöka på något nytt antar jag. Den ryska modellen är att köra på samma grej hela tiden.

Antar att fyllot innerst inne fruktade och trodde att Ukraina snabbt skulle kommit mycket längre med sin offensiv. Trots att fyllot alltid uttryckt sin misstro mot Ukrainas försvar och förmåga.

Eftersom ingen i tråden - inklusive fyllot - inte känner till vilka mål Ukraina har med offensiven, inkl vilken tid de vill att offensiven ska ta, så bygger åsikten ’fiasko’ endast på vad man själv trodde.
Senast redigerad av Clay Allison 2023-07-02 kl. 12:53.
Citera
2023-07-02, 12:52
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Nej, du ska tolka mig som att Sverige deltar i ett krig via ombud. Ett såkallat "proxykrig".

Eller du kanske anser att Iran inte bedriver ett proxykrig i Jemen utan bara bistår jeminiterna i ett försvar av sitt land.

Vad man "får" och "inte får" är helt jävla oväsentligt och inte min sak att bedöma, jag observerar endast verkligheten så som den är. Men der verkar inte många i denna tråd vara särskilt intresserade av, trist.
Eller så kanske Iran och Nordkorea bedriver proxykrig mot det sataniska väst via den lättlurade idioten i Kreml? Ryssland har ju tom börjat använda Irans och Nordkoreas språkbruk, propaganda och hotelser.
Kim Jong Un och mullorna själva är för svaga för att utmana väst men att man lyckades få med sig de kränkta och revanchsugna ryssarna. Bra idé - Ryssland får kämpa till sista ryss och suput medan Nordkorea och Kina lägger beslag på Rysslands enorma naturresurser.
Citera
2023-07-02, 12:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det ukrainarna förtjänar är väl ett land utan en brutal ockupationsmakt som plundrar, mördar, våldtar och kidnappar sina landsmän?
Citera
2023-07-02, 12:54
Medlem
Citat:

Och varför i helvete säger du inte:
"Känns som läge för Putin att acceptera läget och få ryssarna den ro och välfärd som de förtjänar (egentligen förtjänar de inte det men ändå) och dra tillbaka sina styrkor?

Han kommer att ta död på varenda en av sitt folk (det dör fler ryssar än Ukrainare. De förtjänar det, men ändå.)"?
Citera
2023-07-02, 12:55
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Det är smart av väst att ha ett proxykrig i Ukraina och låta det landet bombas sönder än deras egna.

Däremot så tror jag väst kunde låtit Ryssland bara ta över Ukraina helt och hållet. Mycket lidande och pengar kunde då ha sparats.

De skulle stoppat där då Ryssland inte skulle attackera EU eller Nato land av naturliga skäl.
Vatnik.
Det är inte väst som för krig, det är din husse.
Ryssland stoppar vid - inget. De behöver dödas till sista man som befinner sig utanför landsgränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in