Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag kan sträcka mig så långt som att säga att det kommer uppstå möjligheter att titta närmare i MH:s mobil. Hur det förvaltas av de inblandade parterna återstår att se.
Samtidigt tar vi med oss vetskapen om att användardatan är färskvara som jag skrivit om.
I fup har utredarna presenterat alternativ för varför det är så lite aktivitet i MH:s mobil. Exemplen är att mobilen legat orörd eller att användaren sovit. Men det finns andra anledningar som vi får se om de presenteras inför hovrätten.
Haha, det räcker nog med att guida här. Många är ju intresserade om kriminalfall så kan man få bättre förståelse för den tekniska biten så kanske man ser på fallen på nya sätt.
Jag och utredarna får skratta åt varandras tillkortakommanden. Mina beror mycket på brist på insyn och deras på allt annat.
Ok, jag är ju inte så insatt i det it- tekniska, så mina gissningar i vad det skulle kunna ha varit.
Blir då mer uteslutningsmetoden.
In varit uppe och gått med mobilen men ändå inte använt den med samtal, sms, internet?
Laddat ner egna låtar på Spotify?
Ja, du ska inte avslöja för mycket, det ör inte därför jag frågar, utan på grund av min nyfikenhet och min mycket stora okunnighet här.
Åklagaren ska ju utreda objektivt, men han anser att det är färdigutrett för hans del.
Enbart om försvaret kommer med ett drag som kan fria de misstänkta, kan han behöva göra ytterligare åtgärder för att bevisa motsatsen.
Så jag misstänker att det kan bli försvaret i första hand då ( utefter mina idiotspekularioner) som kommer att titta på den här möjligheten, dvs om de får nys om den nya möjligheten och kommer att ha möjlighet att använda den förstås.
Jag kan inte smälta att man inte kollade grannens mobil medan chansen fanns.
Inte tror jag att någon utredare skrattar åt dig, men det är klart att när du inte har insyn i utredningen och vad de har stött på patrull med, är det knepigt.