2023-07-02, 09:52
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Rebus #248:

Förnamn: som författaren Ekelöf, född 1907.
Efternamn: samma som Pippis apa.
Postort: Preteritum/imperfekt av verbet klyva + e + motsatsord till berg.
Född: året efter andra världskriget tog slut, årets sista månad, dess tjugonde dag.

Jag fattar inte postortens rebus, förenkla tack*suck*?
Citera
2023-07-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Om han har alzheimners är det ju fel att hänga ut han, då är han ju sjuk.
Säg vilken av gäddorna som är frisk?
Citera
2023-07-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest

Tror det är kossan fötter +ar

Preteritum är ju dåtid

Motsatsen till berg, där tror jag man kan tänka dallra minus lra
Citera
2023-07-02, 10:02
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Säg vilken av gäddorna som är frisk?
Du har en poäng där..
Citera
2023-07-02, 10:02
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Om han har alzheimners är det ju fel att hänga ut han, då är han ju sjuk.
Frågan man ställer sig är, varför vaktar hans fru honom. Är det för han är notoriskt otrogen eller är det för att han är förvirrad. Förvirrad är min gissning. Och till vilken nytta gör det att hänga ut han. Att en gubbe på 75+ skulle lyckas grooma ett barn har jag väldigt svårt att se. Med tre döttrar har han säkert många barnbarn som nu får sin illusion om morfar krossad och till vilken nytta. Enligt mig hade det räckt att ringa frun och ta ett prat med henne. Då hade denna katastrof undvikits.
Citera
2023-07-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest

Gädd 248: Samma namn som (både för och efternamn) Svensk Formula 1-förare som vann endast ett lopp under sin karriär.

Död i cancer 1978.

Kommer från:

I a d e v ö l k baklänges.
Senast redigerad av Spritsson 2023-07-02 kl. 10:07.
Citera
2023-07-02, 10:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Frågan man ställer sig är, varför vaktar hans fru honom. Är det för han är notoriskt otrogen eller är det för att han är förvirrad. Förvirrad är min gissning. Och till vilken nytta gör det att hänga ut han. Att en gubbe på 75+ skulle lyckas grooma ett barn har jag väldigt svårt att se. Med tre döttrar har han säkert många barnbarn som nu får sin illusion om morfar krossad och till vilken nytta. Enligt mig hade det räckt att ringa frun och ta ett prat med henne. Då hade denna katastrof undvikits.
Tycker du att Dumpen har gjort fel genom att hänga ut gubben? Jag kan förstå hur du tänker. Har oerhört svårt att det finns någon fjortis som skulle tycka att den gubben är "het", om en ung flicka vill ha sex måste det ju finnas mängder av andra möjligheter än en rynkig gammal skitgubbe, tex grabbar i hennes egen ålder. Kan väl ses som ett av Dumpens overkliga scenarior, vilket riskerar ge en felbild av barnsexproblemet. Hur som helst gädda 248 verkar snurrig.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-07-02 kl. 10:09.
Citera
2023-07-02, 10:11
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Tycker du att Dumpen har gjort fel genom att hänga ut gubben? Jag kan förstå hur du tänker. Har oerhört svårt att det finns någon fjortis som skulle tycka att den gubben är "het", om en ung flicka vill ha sex måste det ju finnas mängder av andra möjligheter än en rynkig gammal skitgubbe, tex grabbar i hennes egen ålder. Kan väl ses som ett av Dumpens overkliga scenarior, vilket riskerar ge en felbild av barnsexproblemet. Hur som helst gädda 248 verkar snurrig.
Tycker nog att dom gjorde fel som hänger ut han. Då baserar jag det enbart på det lilla vi vet och det vi antar.
Citera
2023-07-02, 10:27
Medlem
Vad Sara och Patrik ska ha skrattat gott där i gäddbilen när Sara låtsades vara 13 och skev att den senaste gubben var het och "precis hennes typ" och han bara sög åt sig av komplimangerna och öste på med bilder på sin nakna kropp.
Citera
2023-07-02, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Fiskaren har verkligen humor. Skrattar högt när hon skriver följande till en gubbe på 70 år. ”Ååååh du e så snygg!!! Blir helt till mig.” eller ” Åååh du är verkligen min typ undrar hur du ser ut utan kläder.”
https://dumpen.se/2023/07/01/gamlegurra-napp-248-stenungsund/
Ja jävlar vad fiskaren öser på med fjäsk och smicker, har skrattat åt detta hela morgonen! Kommer ihåg att jag tyckte fiskaren tog lite väl stora risker när denne skrev "tycker du är fin" i chatten med Kinky Brian, men chatten med Gamle Gurra tar det hela till nya nivåer.

Åååh vad het du e 😻
Då e du morfar, va gulligt 😻 tkr du verkar så fin och söt, får ju känslor för dig.
Tkr du är så snygg
Åååh du är verkligen min typ 😻 undrar hur du ser ut utan kläder
Ååååh du e så snygg!!! Blir helt till mig 😻
Hade vart en dröm o se dig 😻
Du e ju allt ja vill ha typ
Jag blir ju heeeeelt varm i kroppen
I mina ögon e du d finaste som finns ändå 😻
Asså du fattar nt hur stort d hade vart för mig att ba få säga hej till dig 😻
Tänk vilken dröm du e ❤️ ska bli så spännande att se dig
Aldrig längtat så mkt i mitt liv 😻

Undrar också om det är så att fiskaren undersöker om gäddan nöjer sig med en trettonåring, eller om han även vill ha med en bebis och en hund.

Ja jag har en lillasyster som är nyfödd 😻 trappan är till min hund hehe så han kommer upp

Vissa gäddor är ju fullständigt sedeslösa djur som beskriver hur de vill ha med spädbarn, hundar osv
Citera
2023-07-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Ja jävlar vad fiskaren öser på med fjäsk och smicker, har skrattat åt detta hela morgonen! Kommer ihåg att jag tyckte fiskaren tog lite väl stora risker när denne skrev "tycker du är fin" i chatten med Kinky Brian, men chatten med Gamle Gurra tar det hela till nya nivåer.

Åååh vad het du e 😻
Då e du morfar, va gulligt 😻 tkr du verkar så fin och söt, får ju känslor för dig.
Tkr du är så snygg
Åååh du är verkligen min typ 😻 undrar hur du ser ut utan kläder
Ååååh du e så snygg!!! Blir helt till mig 😻
Hade vart en dröm o se dig 😻
Du e ju allt ja vill ha typ
Jag blir ju heeeeelt varm i kroppen
I mina ögon e du d finaste som finns ändå 😻
Asså du fattar nt hur stort d hade vart för mig att ba få säga hej till dig 😻
Tänk vilken dröm du e ❤️ ska bli så spännande att se dig
Aldrig längtat så mkt i mitt liv 😻

Undrar också om det är så att fiskaren undersöker om gäddan nöjer sig med en trettonåring, eller om han även vill ha med en bebis och en hund.

Ja jag har en lillasyster som är nyfödd 😻 trappan är till min hund hehe så han kommer upp

Vissa gäddor är ju fullständigt sedeslösa djur som beskriver hur de vill ha med spädbarn, hundar osv

Vad den publicerade chatten på Dumpen visar är snarare hur fiskaren (Sara) manipulerar gäddan med smicker och att hon "får känslor för honom" han kliver rakt i fällan, för det var säkert jättetrevlig att läsa för en snart 80-åring med. chipstuttar, valkar, polyper och cancer. Han var i kris och väldigt mottaglig för manipulation, även om han I grunden absolut gillar unga personer, men som sagt, moraliskt tveksamt att låtsas dyrka en person på det där sättet.

Självklart ville hon se om han även tände på bebisar.
Senast redigerad av Florman 2023-07-02 kl. 10:44.
Citera
2023-07-02, 10:46
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad den publicerade chatten på Dumpen visar är snarare hur fiskaren (Sara) manipulerar gäddan med smicker och att hon "får känslor för honom" han kliver rakt i fällan, för det var säkert jättetrevlig att läsa för en snart 80-åring med. chipstuttar, valkar, polyper och cancer. Han var i kris och väldigt mottaglig för manipulation, även om han I grunden absolut gillar unga personer, men som sagt, moraliskt tveksamt att låtsas dyrka en person på det där sättet.

Självklart ville hon se om han även tände på bebisar.

Men att sitta och leta upp barn att chatta med i två år är helt normalt? Han är oskyldig och lurad till att bli peddo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in