Citat:
Ursprungligen postat av
wick
Håller helt med. Är man så jävla dum så man kör hårt med steroider så bör man fatta även konsekvenserna. Så löjligt att folk ska hylla han på Instagram och skit när han i princip grävde sin egen grav.
De är högst medvetna om sina val och vet precis vad de ger sig in på. Precis som den svenske äventyraren Göran Kropp som avled vid en ålder på 35.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
30 år gammal sedan var livet slut !!!
Om det kroppsidealet är snyggt...Tja det är väl upp till betraktaren, jag tycker det ser ohälsosamt (RIP anyway) och artificiellt ut. Just i detta fallet förnekade han inte att han använde/använt preparat som är omtvistade (och att dö 30 år gammal berättar en del om att det inte är helt ofarligt att manipulera sin kropp).
För mig blir det mer som ett anorektiskt sjukdomstillstånd där en tjej som svälter sig ner till 35 kg ändå ser en tjockis i spegeln, en förvrängd självbild och en hjärna som är helt fucked up.
Likadant med dessa killar, de ser en smal kille i spegeln. Det är 180 grader mellan den anorektiska tjejen och dessa bodybuilders...likförbannat är det EXAKT samma förvrängning i hjärnan.
Av vad man kan läsa ut verkade han ändå klarat den psykiska biten (och varit en schysst kille) till skillnad från anabolatorskarna i min stad som är som osäkrade handgranater.
Jón Páll Sigmarssons ålder blev 32. Vinnaren av Världens Starkaste Man 1990 och en av de bästa utövarna genom tiderna. Dödsorsaken var en aortaruptur när han utförde ett marklyft, Jon hade en ärftlig sjukdom och sjukdomsbilden akutiserades av hans AAS-bruk. Han var en ödmjuk och bokälskande person.
Det finns en diagnos för det du beskriver i sista stycket, Megarexi/Adonis Komplex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Tråkigt med så osäkra individer som trycker i sig massa skit för att för att nå något sjukt kroppsideal.
Syftar du på alla kändisar, skådespelare och influensers? Botox, fillers, implantat, kosmestisk kirurgi och alla lyft.
Citat:
Ursprungligen postat av
hakro807
Förmodligen. Jag misstänker att han under några år som influencer fick mer upplevelser, kärlek och uppskattning än vad de flesta andra får under ett långt men ordinärt liv. Om något bör man väl tycka synd om de efterlevande, men döda känner varken smärta eller ångest.
Förmodligen, inte olikt andra branscher eller livsval. Modelltjejer som lever ett hårt och glamoröst liv går efter "Live hard, die young, pretty girls do it well"
Citat:
Ursprungligen postat av
Vultz
Rich Piana tog en blodprov några timmar före han dog. Det visade sig att vara bra värden, enligt läkaren... Vissa lär sig aldrig. Steroider sänker ens livslängd dramatiskt. Även Boston Loyd dog, och han ansågs att vara ganska kunnig kring steroider och kurer.
Det finns en lång lista på personer som avlidit där AAS haft ett finger med i dödsorsaken, O.D. Wilson(Strongman), Jón Páll Sigmarsson(Strongman), Kimbo Slice(MMA), Mikael Nylander(Svensk kroppsbyggare), Mike Jenkins(Strongman), Jesse Marunde(Strongman), Mikael Clark Duncan, Cedric McMillan(kroppsbyggare), Dallas McCarver(kroppsbyggare).