2023-07-01, 18:05
  #361465
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering, ryssen har problem på de skarpaste frontavsnitten och har tvingats att skicka runt sina bästa enheter, verkar vara så kallade brandkårsutryckningar vilket lär slita hårt på de bästa förbanden.



https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440


PÅminner om begreppet strategiskt iniitiativ. Zalunchy lär ha sagt till Milley att man har detta initiativ dvs i korthet fienden har tappat initiativet-kan enbart reagera på vad vad jag själv gör..


Se bifogad video för detaljer. Vbloggaren ifrågasätter dock per 30/6 om detta är sant

https://www.youtube.com/watch?v=M2K-M68cI0E
Citera
2023-07-01, 18:06
  #361466
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Har inga uppgifter men det sägs ju ha varit 10 mot 1 vid frontlinjerna men Ukraina har nu sådan precision genom att man styr med drönare att jag förutser ett övertag för Ukraina.

Om det nu är 3 mot 2 så är det Ukraina som vinner kriget. Hela den ryska krigsmaskinen är sliten och självförtroendet går ned ständigt.


Ja drönare har onekligen betytt mycket för Ukraina. Det var nån expert på Tv som för ett tag sedan sa att Ukraina är världsledande på att använda drönare.
Citera
2023-07-01, 18:12
  #361467
Medlem
Sgt.Blands avatar
Usa har skickat ett flygplan som kan mäta radioaktiv strålning li luften till Europa. Det kan nog vara så att ryssen förbereder en sprängning av kärnlraftverket. Troligen ett desperat försök att frysa konflikten där fronten går nu.

Citat:
A special WC-135R Constant Phoenix nuclear monitoring aircraft has arrived in Europe for atmospheric air sampling and detection of radioactive emissions.

https://t.me/Donbas_Operativniy/46387
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-07-01 kl. 18:15.
Citera
2023-07-01, 18:12
  #361468
Medlem
nidhoogens avatar
Några amerikanska legosoldater delar med sig av sina erfarenheter i Ukraina;

https://www.thedailybeast.com/former-us-troops-reveal-most-horrifying-surprises-of-russias-war-in-ukraine

Americans Who Fought Putin Share ‘Horrifying’ War Surprises

"when Russia eventually pulled the trigger and invaded Ukraine in February last year, David, who had previously completed stints working for the U.S. military as a Green Beret on a counter-Russia mission and as an Army Ranger in Iraq and Afghanistan, felt compelled to go fight the Russians.

...

MSM är anledningen många riskerar sitt liv;

Like Bramlette, former Marine Troy Offenbecker was compelled to join the fight against Russia’s invasion early on in the war. He told The Daily Beast that Russian atrocities against Ukrainians reported in the news were part of the final straw that got him geared up to go to war.

En debunkad krigslögn kunde blivit hans död;

When he saw images of mass graves and Ukrainian civilians murdered execution-style in Bucha, Offenbecker was livid.

“I have a skillset that I learned, I had six years in the Marine Corps, I was instructing other Marines, I instructed other countries on how to fight. I just thought it wouldn’t be right if I sat at home,” Offenbecker said.

Artikeln fortsätter med hur legosoldaterna snackar skit om andra legosoldater tills godbitarna börjar trilla in;

This is my third war I’ve fought in, and this is by far the worst one,” Offenbecker told The Daily Beast. “You’re getting fucking smashed with artillery, tanks. Last week I had a plane drop a bomb next to us, like 300 meters away. It’s horrifying shit.”

Once he was there, some of his buddies from the military started messaging him asking for information on how to join up, too. But he ignored messages for months.

To be honest it was pretty bad so I didn’t want to bring anyone else into it,” he said.

Memen "nu slåss man inte mot bergsaraber och getherdar" förklarad;

The missions were grueling, Bramlette said. In Iraq or Afghanistan, Bramlette had air support, or supporting ISR, or intelligence, surveillance, and reconnaissance. “The worst day in Afghanistan and Iraq is a great day in Ukraine,” he said. “Even when we thought it wasn’t, we were always in control of the situation… versus as a commander of a team in Ukraine,” where there are more unknowns.

“When I came back in December it sort of gave me the distance, the space to sort of reevaluate everything that had happened because if I’m in charge of a whole team you don’t have time to really think about everything,” he said. “I kind of shut down a little bit, but it gave me the decompression space to reassess. And so I came to the conclusion that I’m not going to go back and fight.”

Intressant artikel, ger en inblick i hur jävla knullade UAF/NATO blir.
Citera
2023-07-01, 18:14
  #361469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Blir typ samma betydelse som neger på svenska.
Något som är förminskande och nedsättande.

Jamen precis. Se min edit - verkar ju härstamma från en kossack frisyr
Citera
2023-07-01, 18:16
  #361470
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Några amerikanska legosoldater delar med sig av sina erfarenheter i Ukraina;

https://www.thedailybeast.com/former-us-troops-reveal-most-horrifying-surprises-of-russias-war-in-ukraine

Americans Who Fought Putin Share ‘Horrifying’ War Surprises

"when Russia eventually pulled the trigger and invaded Ukraine in February last year, David, who had previously completed stints working for the U.S. military as a Green Beret on a counter-Russia mission and as an Army Ranger in Iraq and Afghanistan, felt compelled to go fight the Russians.

...

MSM är anledningen många riskerar sitt liv;

Like Bramlette, former Marine Troy Offenbecker was compelled to join the fight against Russia’s invasion early on in the war. He told The Daily Beast that Russian atrocities against Ukrainians reported in the news were part of the final straw that got him geared up to go to war.

En debunkad krigslögn kunde blivit hans död;

When he saw images of mass graves and Ukrainian civilians murdered execution-style in Bucha, Offenbecker was livid.

“I have a skillset that I learned, I had six years in the Marine Corps, I was instructing other Marines, I instructed other countries on how to fight. I just thought it wouldn’t be right if I sat at home,” Offenbecker said.

Artikeln fortsätter med hur legosoldaterna snackar skit om andra legosoldater tills godbitarna börjar trilla in;

This is my third war I’ve fought in, and this is by far the worst one,” Offenbecker told The Daily Beast. “You’re getting fucking smashed with artillery, tanks. Last week I had a plane drop a bomb next to us, like 300 meters away. It’s horrifying shit.”

Once he was there, some of his buddies from the military started messaging him asking for information on how to join up, too. But he ignored messages for months.

To be honest it was pretty bad so I didn’t want to bring anyone else into it,” he said.

Memen "nu slåss man inte mot bergsaraber och getherdar" förklarad;

The missions were grueling, Bramlette said. In Iraq or Afghanistan, Bramlette had air support, or supporting ISR, or intelligence, surveillance, and reconnaissance. “The worst day in Afghanistan and Iraq is a great day in Ukraine,” he said. “Even when we thought it wasn’t, we were always in control of the situation… versus as a commander of a team in Ukraine,” where there are more unknowns.

“When I came back in December it sort of gave me the distance, the space to sort of reevaluate everything that had happened because if I’m in charge of a whole team you don’t have time to really think about everything,” he said. “I kind of shut down a little bit, but it gave me the decompression space to reassess. And so I came to the conclusion that I’m not going to go back and fight.”

Intressant artikel, ger en inblick i hur jävla knullade UAF/NATO blir.
Inget i det du citerar indikerar vad du föreslår, det handlar nog mer om dina homo erotiska tankar.

Men surprise surprise Ryssland har lite bättre utrustning än talibanerna… stor vinst för er…
Citera
2023-07-01, 18:17
  #361471
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Intressant artikel, ger en inblick i hur jävla knullade UAF/NATO blir.
Det är inte ovanligt att ni folkmords-supporters har svårt att läsa och tolka information.
Soldaten beskriver att läget är jävligt jobbigt.
Du tolkar det som att de blir knullade.
Vi på den goda sidan tolkar det såhär:
Om det är så jävligt att vara på den goda sidan, kan vi då ens fantisera hur jävla illa det är på den ryzzka sidan?
(Och ja, det kan vi ju. Senast kompaniet om 150 pers där de tiotal överlevande lämnats att dö utan lämplig utrustning. Därtill filmerna med soldaterna som utövar bögsex i skyttegravarna.)
Citera
2023-07-01, 18:19
  #361472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Vet inte vart du gjorde lumpen men jag är högst tveksam till att det var något de lärde ut där annat än möjligtvis som annekdoter.

1 i en stridssituation skjuter du där du har möjlighet och du kommer inte gå för något annat än att oskadliggöra fienden så snabbt som möjligt.

2 Det finns inga militära fördelar med att fienden får lida så mycket som möjligt.

3 En skadad fiende är en belastning för den egna sidan om man själv tar eller behåller kontrollen över området.

Att det går åt folk för att ta hand om skadade är ju sant men det är alltså orimligt att ha som målsättning att skada fienden istället för att direkt nedkämpa den
Mitt befäl var en som varit i främlingslegionen.
Citera
2023-07-01, 18:19
  #361473
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
PÅminner om begreppet strategiskt iniitiativ. Zalunchy lär ha sagt till Milley att man har detta initiativ dvs i korthet fienden har tappat initiativet-kan enbart reagera på vad vad jag själv gör..


Se bifogad video för detaljer. Vbloggaren ifrågasätter dock per 30/6 om detta är sant

https://www.youtube.com/watch?v=M2K-M68cI0E

Zalunchy har förmodligen alldeles rätt i sitt antagande, just nu så är det Ukraina som håller i taktpinnen, ryssarna får ju reagera istället för agera, vlbloggaren har troligen fel.

Ryssarna försöker ju få initiativet bland annat vid Kreminna men misslyckas gång på gång och får reagera på Ukraina istället.
Citera
2023-07-01, 18:21
  #361474
Medlem
Drozds avatar
Verkar vara dystra miner både hos proxykrigarna i Ukraina och deras uppdragsgivare i Washington.

General Zaluzjnyj talar ut i WaPo om hur hopplös hans uppgift är att anfalla utan flyg och tillräckligt med artilleri och hur "it pisses him off" när offensiven snackas ned av Västs media och politiker.

https://www.washingtonpost.com/world/2023/06/30/valery-zaluzhny-ukraine-general-interview/

Hans amerikanske kollega general Milley är inte alls förvånad att offensiven går långsammare än förväntningarna. Milley säger:
“What I had said was this is going to take six, eight, ten weeks. It’s going to be very difficult. It’s going to be very long and it’s going to be very, very bloody,”
https://ussanews.com/2023/07/01/top-us-general-not-surprised-about-ukraines-slow-offensive/

Zelenskyj skyller i en intervju i spanska RTVE den avstannade offensiven på skyfall och brist på artilleriammo från sponsorerna. Ukraina måste uppvisa framgångar innan Nato-mötet i Vilnius om tio dagar, annars riskerar man att sponsorerna tröttnar.

https://news.yahoo.com/zelensky-ukraine-wants-show-results-204324909.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly9kdWNrZHVja2dvLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAIkK Km9wm1F_q6gTXhDu3sFcG29sqnDtSVLF8vaTOO9M93zMGNMQEW 3U2CI1G8YuTB0flEODg_vHfc gqna1f05aOi2OImeSzQwLXp3eD7JMN3uvCv2Bx9rwfoaQ79mNU AOTv83tomHhIfSmpw_aVMalMuPiLIYSFZBXAxtSGzucx

Frågan många ställer sig är nog - varför inledde man offensiven överhuvudtaget när den var dödsdömd på förhand utan adekvat flyg- och artilleriunderstöd?
__________________
Senast redigerad av Drozd 2023-07-01 kl. 18:24.
Citera
2023-07-01, 18:25
  #361475
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Verkar vara dystra miner både hos proxykrigarna i Ukraina och deras uppdragsgivare i Washington.

General Zaluzjnyj talar ut i WaPo om hur hopplös hans uppgift är att anfalla utan flyg och tillräckligt med artilleri och hur "it pisses him off" när offensiven snackas ned av Västs media och politiker.

https://www.washingtonpost.com/world/2023/06/30/valery-zaluzhny-ukraine-general-interview/

Hans amerikanske kollega general Milley är inte alls förvånad att offensiven går långsammare än förväntningarna. Milley säger:
“What I had said was this is going to take six, eight, ten weeks. It’s going to be very difficult. It’s going to be very long and it’s going to be very, very bloody,”
https://ussanews.com/2023/07/01/top-us-general-not-surprised-about-ukraines-slow-offensive/

Zelenskyj skyller i en intervju i spanska RTVE den avstannade offensiven på brist på artilleriammo från sponsorerna. Ukraina måste uppvisa framgångar innan Nato-mötet i Vilnius om tio dagar, annars riskerar man att sponsorerna tröttnar.

https://news.yahoo.com/zelensky-ukraine-wants-show-results-204324909.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly9kdWNrZHVja2dvLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAIkK Km9wm1F_q6gTXhDu3sFcG29sqnDtSVLF8vaTOO9M93zMGNMQEW 3U2CI1G8YuTB0flEODg_vHfc gqna1f05aOi2OImeSzQwLXp3eD7JMN3uvCv2Bx9rwfoaQ79mNU AOTv83tomHhIfSmpw_aVMalMuPiLIYSFZBXAxtSGzucx

Frågan många ställer sig är nog - varför inledde man offensiven överhuvudtaget när den var dödsdömd på förhand utan adekvat flyg- och artilleriunderstöd?

Den riktiga offensiven har inte ens börjat än. Ukraina kartlägger fronten och bögarméns positioner och förflyttningar innan man låter yxan falla. Säg ajöss till husse Poopin.
Citera
2023-07-01, 18:27
  #361476
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Hur kan man inte tolka en artikel som säger "Jag är f.d SF med erfarenhet från Irak och Afghanistan, UAF/NATO får så mycket kuk av Ryssland att det är inte värt pengarna för mig att med stor risk bli gödningsmedel på någon Ukrainsk åker.." som något annat än just det?
1: Han har inte fått några pengar. Utländska soldater är volontärer.
2: Skälet han åkte var för att bidra, han kunde inte sitta hemma och titta på. Han anser nu att han har hjälpt till upp till den grad att han nu har samvete att kunna åka hem.

Skillnaden mellan väst och din husse är att han inte blivit avrättad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in