2023-07-01, 12:52
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Att det blir svårare med tiden att hala in gäddor tror jag alla förstår. Därför behöver metoderna bli mer och mer utmanande om content ska kunna levereras. Man kan tycka vad man vill om det, men är man normalbegåvad så är det bara att backa direkt om någon på nätet säger sig vara 14 år. Det är inte svårare än så.

Gå aldrig någonsin in i en chatkonversation med någon som är 14. Säg bara hejdå och logga ut så är du safe. Om man nu nödvändigtvis måste sexchatta med främlingar på nätet vill säga. Tycker det är märkligt även om det sker mellan vuxna, men vem är jag att döma.

Ja självklart ska man som vuxen avbryta, så fort någon säger sig vara minderårig, men samtidigt tycker jag det är oerhört fult och manipulativt av Dumpen, att först säga att man är 18 och sen ändra till 14. Finns tyvärr tonvis med desperata ensamma män som kommer falla för ovan taktik.

Men som vi alla vet, allt handlar om content och swishdonationer.
Citera
2023-07-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Har du även kontakt med anhöriga som inte varit tacksamma över Dumpens uthängningar? Finns ju ett par i detta forum som uttalat sig så dom existerar helt klart.
En helt lugn fråga som jag förväntas få ett lika lugnt svar tillbaks på.
Bara en, men missnöje hörs högst, förnekelse är en stark försvarsmekanism och jag tycker att de så klart har rätt att höras, men även de som inte vill att Dumpen ska vara de som hålls ansvariga för vad deras partners eller anhöriga gjort går igenom en kris, har begränsat med energi till annat än att deala med allt och höjer inte direkt rösten i media. Dumpen är inte idealisk, det är ett sätt att belysa ett stort problem som inte får ens semi-normaliseras i gubbslemkulturen, inte överses, som är brottsligt och som myndigheter behöver hantera. Jag ser Dumpen som ett resultat av seg och slapp lagstiftning och gissar att det är en blåslampa i röven på myndigheter vad gäller väl behövlig förändring.
Citera
2023-07-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Ja självklart ska man som vuxen avbryta, så fort någon säger sig vara minderårig, men samtidigt tycker jag det är oerhört fult och manipulativt av Dumpen, att först säga att man är 18 och sen ändra till 14. Finns tyvärr tonvis med desperata ensamma män som kommer falla för ovan taktik.

Men som vi alla vet, allt handlar om content och swishdonationer.
17 och det var två gånger. Nästan alla gäddor har ljugit om sin ålder också, de är vuxna män och borde förstå att så kan vara fallet, ofta är fallet och att det ändå ä'r deras ansvar att kontrollera det.
Citera
2023-07-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Bara en, men missnöje hörs högst, förnekelse är en stark försvarsmekanism och jag tycker att de så klart har rätt att höras, men även de som inte vill att Dumpen ska vara de som hålls ansvariga för vad deras partners eller anhöriga gjort går igenom en kris, har begränsat med energi till annat än att deala med allt och höjer inte direkt rösten i media. Dumpen är inte idealisk, det är ett sätt att belysa ett stort problem som inte får ens semi-normaliseras i gubbslemkulturen, inte överses, som är brottsligt och som myndigheter behöver hantera. Jag ser Dumpen som ett resultat av seg och slapp lagstiftning och gissar att det är en blåslampa i röven på myndigheter vad gäller väl behövlig förändring.
Till kostnaden av många liv, både faktiska liv, och liv i ruiner...
Citera
2023-07-01, 14:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Exakt, tyvärr censurerar dumpen allt som oftast denna del av loggen, enbart för att försöka se oskyldiga ut för sina läsare. Men den som läser deras loggar noga, hittar flera av Dumpens brister.

Dumpen har många skelett i garderoben, och jag hoppas att fler får upp ögonen för att deras "metoder" inte är realistiska, och det fulspel som dom kör mot gäddorna.

T ex är det inte många som vet om att Dumpen skickar nakenbilder (barnporr?) till "gäddorna", allt för att försöka snärja in dom.

Du menar på allvar att Dumpen tvingar folk till att börja sexchatta med barn?
Citera
2023-07-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Tvingar är ett starkt ord. Däremot testar de motpartens förmåga att säga nej till det yttersta.
Citera
2023-07-01, 14:39
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tvingar är ett starkt ord. Däremot testar de motpartens förmåga att säga nej till det yttersta.

Att säga nej till sex med barn måste väl vara det enklaste i hela denna värld?
Citera
2023-07-01, 15:35
Avslutad
Det finns ingen logik i att ett parallellt rättssamhälle bedrivs av media genom att koka nyheter på ingenting och för folk att hata utan anledning.

Därför kan vem som helst kan drabbas... Gräddnummer spelar ingen roll. Ni kan drabbas. Tex Ebba Busch Thors huvud kan kapas rakt av med en slinga och falla till marken med öppen mun. Era familjer kan torteras i blodbad.

Om vi känner för det så gör vi det. Inte svårare än så.

Förbehåller oss rätten att rikta vilket våld och terror vi än vill mot vem vi vill och på viket sätt som önskas på tid och plats som vi bestämmer.

Sveriges väg är utstakad.
Citera
2023-07-01, 15:53
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
17 och det var två gånger. Nästan alla gäddor har ljugit om sin ålder också, de är vuxna män och borde förstå att så kan vara fallet, ofta är fallet och att det ändå ä'r deras ansvar att kontrollera det.

Långt fler än två ggr, kom in i matchen.
Citera
2023-07-01, 15:54
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:

Dom som chattar med Dumpen sexchattar inte med barn. Och det är nästan alltid Dumpen som börjar snacka om sex/anspela på ämnet.
Citera
2023-07-01, 15:56
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Dom som chattar med Dumpen sexchattar inte med barn. Och det är nästan alltid Dumpen som börjar snacka om sex/anspela på ämnet.

Varför är gäddorna på samma plattformar som barn då?
Är gäddorna intellektuellt efterblivna?
Citera
2023-07-01, 16:01
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Att säga nej till sex med barn måste väl vara det enklaste i hela denna värld?

Det är en ENORM skillnad att sexchatta med ett barn, och att ha sex med ett barn, jag hoppas du förstår skillnaden. Bara för man chattar om sex så betyder det inte att det skulle leda till sex, även om det rörde sig om ett riktigt barn. Speciellt inte när man läser det fullständiga orealistiska loggarna som Dumpen bjuder oss på med Per 65 år med en ölmage så stor som halva Gotland.

Men dumplingarna i tråden är väl för tröga för att förstå det, eftersom ni köper allt som Dumpen gör, utan att ifrågasätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in